2021-03-28, 11:06
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Jag gick in ännu tidigare och har hört i typ alla år "men för i helvete sälj, du har ju gått X plus", men det är först i år jag på riktigt överväger att casha ut ett lite större belopp. Jag har gått många gånger plus på saker jag köpt osv redan, men det är först nu den motsvarande summan i SEK är hyggligt stor. Men är kluven, dels tror jag inte det dör imorgon, dels tror jag det kommer växa, dels vill jag att det ska bli en grej på riktigt - dels så är ju vad jag har idag vad jag har idag. Brottas lite med det. Inget snack om att det vore värt i princip att bara casha in egentligen.... meeeeeeen...

Fy fan grattis!!! Svincoolt. Jag laddade ner en plånbok 2012 eller 13 men orkade aldrig. Lite surt.
Citera
2021-03-28, 11:14
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Jag gick in ännu tidigare och har hört i typ alla år "men för i helvete sälj, du har ju gått X plus", men det är först i år jag på riktigt överväger att casha ut ett lite större belopp. Jag har gått många gånger plus på saker jag köpt osv redan, men det är först nu den motsvarande summan i SEK är hyggligt stor. Men är kluven, dels tror jag inte det dör imorgon, dels tror jag det kommer växa, dels vill jag att det ska bli en grej på riktigt - dels så är ju vad jag har idag vad jag har idag. Brottas lite med det. Inget snack om att det vore värt i princip att bara casha in egentligen.... meeeeeeen...

Alltså jag antar att du redan har läst allt om transaktionsvolym och energiåtgång jämfört med andra system. Men oavsett vad du själv gör för bedömning så är ju risken att det går helt åt helvete >0.

Fatta hur fruktansvärt surt om du tappar allt i en stor krasch! Sälj i alla fall av så att du kan leva med dig själv om det går åt pipan.
Senast redigerad av fffffuuuuuu 2021-03-28 kl. 11:44.
Citera
2021-03-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
En stor containerfartyg skapa block i suezkanalen så har vi en spegel till btc
för att kanalen är väldigt viktigt för marknader mellan olika länder.

Fartyget ligger kvar men klart att teorin kan vara i kategorin idiot men få se om btc reagerar när fartyget är fixat och kanal rullar på igen.
Citera
2021-03-28, 16:25
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Fy fan grattis!!! Svincoolt. Jag laddade ner en plånbok 2012 eller 13 men orkade aldrig. Lite surt.
Då förstår vi varför du är så bitter mot BTC. Surt att vara en sådan dålig förlorare.
Citera
2021-03-28, 18:43
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Då förstår vi varför du är så bitter mot BTC. Surt att vara en sådan dålig förlorare.

Jag är inte det minsta bitter. Jag gick inte in 2013 för att jag redan då såg att de tekniska förutsättningarna för BTC fattades. Om man är övertygad att kursen förr eller senare kommer att vara noll så är det jävligt svårt att se en vettig strategi för att göra pengar på det. Sen har ju incels utan kunskap om finanssystemet tillsammans med kriminella och charlataner drivit upp kursen trots att Bitcoin saknar förutsättningar på sikt
Citera
2021-03-28, 18:57
Avslutad
Citat:
Jag är inte det minsta bitter. Jag gick inte in 2013 för att jag redan då såg att de tekniska förutsättningarna för BTC fattades. Om man är övertygad att kursen förr eller senare kommer att vara noll så är det jävligt svårt att se en vettig strategi för att göra pengar på det. Sen har ju incels utan kunskap om finanssystemet tillsammans med kriminella och charlataner drivit upp kursen trots att Bitcoin saknar förutsättningar på sikt

Förklara lite snabbt vad du såg redan 2013 som världens bästa analytiker nu verkar ha missat?

Och innan du svarar, har du reflekterat att du kanske är den som har fel och övriga har rätt?
Citera
2021-03-28, 19:12
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Citera
2021-03-28, 19:21
Medlem
Citat:

Jävlar va smart du är, men tydligen inte tillräckligt smart för att fatta att idioter som Jag skulle köpa BTC och pressa upp priset, så du kunde köpt då och sålt nu, men det är ju klart, du vill ju inte bli rik(are)...
Senast redigerad av MRRaul 2021-03-28 kl. 19:29.
Citera
2021-03-28, 23:48
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Förklara lite snabbt vad du såg redan 2013 som världens bästa analytiker nu verkar ha missat?

Och innan du svarar, har du reflekterat att du kanske är den som har fel och övriga har rätt?

7 transaktioner per sekund. Och en idiotiskt stor energiåtgång.

Vilka "övriga" och "världens bästa" menar du? Flashbacks Bitcoin-fanboys, pajasen ni länkar till som blåser er, eller Stefan Ingves? Ni saknar tyvärr helt förmåga att ta in information som inte är i linje med era känslor, så nej, än så länge har jag inte det. Jag har fortfarande inte fått skuggan av en förklaring av er till vad som ska hända med Bitcoins 7 trans per sekund. Och även om ni uppenbarligen skiter i den globala uppvärmningen så verkar ni inte heller tro att det är ett imageproblem med ett system där en betalning genererar lika mycket utsläpp som en medellång flygresa.

Ni slänger ur er en massa om M0/M1 osv som väldigt tydligt visar att ni inte kan någonting om hur pengar fungerar. Jag har arbetat med betalningar i 10 + år. Jag vet översiktligt hur betalsystem fungerar (främst nationella, men också mer om internationella än någon av er) och vilka ny standards som är på gång osv. I den världen har Bitcoin aldrig varit någonting. För kanske fem år sedan var "Blockchain" hett, men nu verkar alla ha släppt även det. Jag har försökt posta lite länkar här men du läser dem uppenbarligen inte

Hela storyn med Bitcoin är att det är ett säkert system utan en central aktör som alla måste lita på. 2: Ni säger att problemet med transaktionsvolymen ska lösas genom att introducera aktörer som alla måste lita på (typ PayPal) då faller liksom den första poängenn.

Teslas köp är väl det enda som jag inte riktigt förstår. Elon har alltid pratat väldigt sansat om bitcoin (du har väl inte kollat upp det förrän i februari). Jag tror ärligt att hans motiv främst är att vidga sin marknad till kriminella.

Tycker du inte själv att det är märkligt med ett diskussionsforum som mobbar alla som inte haussar föremålet för diskussion? Det är lite som att vara inne på Livets Ords forum och ifrågasätta Guds existens.

Jag gillar idén med Bitcoin/krypto. Jag "vill" också att det ska fungera. Inte för att jag har investerat i det utan för att det vore coolt.
Citera
2021-03-29, 00:01
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRRaul
Jävlar va smart du är, men tydligen inte tillräckligt smart för att fatta att idioter som Jag skulle köpa BTC och pressa upp priset, så du kunde köpt då och sålt nu, men det är ju klart, du vill ju inte bli rik(are)...

Problemet med en sån strategi är ju att det är omöjligt (för mig i alla fall) att förutse när det kraschar. Och jag vill inte sitta där med mina miljoner när 7 000 000 personer (0,01% av jordens befolkning, som ni säger alla kommer att använda Bitcoin) vill sälja samtidigt. Det tar nämligen 1 000 000 sekunder och så länge vill jag inte vänta i det läget.

Och jag kan SVÄRA på att alla ETFer och liknande har villkor som lägger den risken på slutkunden. Det var ju pga sånt skit som krypto var en bra ide från början, om du minns
Citera
2021-03-29, 00:06
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRRaul

Och helt ärligt: Grattis som FAN om du köpte tidigt och har skitmycket Bitcoin nu. Sälj för i helvete i alla fall så att du klarar en totalkrasch utan att bli helt deprimerad!
Citera
2021-03-29, 00:10
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det krävs ett enastående självförtroende, för att inte säga grav narcissism, för att våga hävda att man har väldigt mycket bättre koll på företagsamhet och investeringar än Elon Musk

Det här insikten kommer att sprida sig.

Har du kollat vad Elon tidigare har sagt om Bitcoin? Om du har någon länk till en intervju där har förklarar vad han håller på med nu så får du gärna posta den. Han är (i mina ögon) uppenbarligen en av de mest kapabla människorna någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in