2024-06-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedningen1
Det dumpar hårt nu. Ser riktigt illa ut.

https://youtu.be/04xOsNW7zTA?si=BiMsk7oD89jdayeI

Nog för att jag trott på nedgång i flera månader nu men så länge vi håller oss över 60k ser jag ingen anledning till panik.

Däremot om vi stänger kring 56k där weakly linjen ligger så kan det gå ännu lägre, ner mot 40k.

Tradear du med hävstång så skyll dig själv.
Jag lärde mig den läxan den hårda vägen.
Istället började jag klpa och sälja till marknadspris utan hävstång.
När kanske 5-10 köp och sälj per år och jag sålde allt redan i våras på 72k.
Jag har börjat köpa på mig altcoins nu igen då flera gått ner rätt mycket.
Hoppas att vi kan ligga på ännu lägre priser över sommaren så jag hinner ladda ännu mer.

Att vi nån gång ska upp är nog självklart för de flesta.
Det är ju faktiskt så att om man vill tjäna pengar på krypto så är det de låga priserna man vill åt.
Jag är skitglad att btc inte fortsatte upp mot 100k nu i vår för en större nedgång gör bara att man tjänar ännu mer när det väl går upp.
Citera
2024-06-14, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Jag har börjat köpa på mig altcoins nu igen då flera gått ner rätt mycket.
Hoppas att vi kan ligga på ännu lägre priser över sommaren så jag hinner ladda ännu mer.
För sent att satsa på alts den här cykeln om man inte vill vara exit liquidity åt riskkapitalisterna. Köpte man inte under björnmarknaden så är det för sent nu. Vill man fortsätta gambla den här cykeln så är det bitcoin och memecoins som gäller.
Citera
2024-06-15, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedningen1
För sent att satsa på alts den här cykeln om man inte vill vara exit liquidity åt riskkapitalisterna. Köpte man inte under björnmarknaden så är det för sent nu. Vill man fortsätta gambla den här cykeln så är det bitcoin och memecoins som gäller.

Varför tror du altcoins skulle gå dåligt?

Bara kolla hur det gick nu senast, från sommaren 2023 till i början på 2024.
Btc gick från typ 25k upp till 73k, alltså knappt 3X.

Flera altcoin gick betydligt bättre än då.
Solana gjorde väl nästan 10x under den perioden.
Citera
2024-06-15, 11:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Får inte dina inlägg att gå ihop. Sedan 3 månader har du berättat för alla andra hur Bitcoin skall ner och att det är 0% för något annat.
Samtidigt säger du att du köper alt coins som har en förmåga att följa Bitcoin, fast som om det vore 3x hävstång...
Citera
2024-06-15, 11:30
Avslutad
Citat:

Dom som överlevde björnmarknden har som du säger redan gjort 10-20x. Vissa kan säkert gå upp lite till men frågan är ju om dom verkligen kommer att prestera så mycket bättre än bitcoin fr.o.m nu.

Dom nya har i många fall usel tokenomics. Dom släpper 10 % av alla tokens till småspararna, sen låter dom riskkapitalisterna som har fått köpa på sig innan lansering dumpa resten på marknaden via massiva unlocks under åren som kommer. Att folk har börjat tröttna på detta är troligtvis en stor anledning till varför meme coins har blivit så populära.
Citera
2024-06-15, 14:15
Avslutad
Nu ser det bra ut igen. Jag tror vi når 75000 i nästa vecka
Citera
2024-06-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Får inte dina inlägg att gå ihop. Sedan 3 månader har du berättat för alla andra hur Bitcoin skall ner och att det är 0% för något annat.
Samtidigt säger du att du köper alt coins som har en förmåga att följa Bitcoin, fast som om det vore 3x hävstång...

Du har väl varit med tillräckligt länge för att veta att altcoins hat större chans att göra 10,20,30, eller tom 50x.

Grejen med altcoins nu är att dom fortfarande inte är i närheten av vad dom kommer ligga på denna cykel.
Altcoins har gått ner kraftigt jämfört med bitcoin och detta har väl pågått sedan sommaren 2022 kanske.
Trots att btc slog ath i år så blev det ingen vidare skjuts på altcoin men jag tror att den skjutsen kommer komma och det är därför jag köper altcoins, äger faktiskt knappt några bitcoin.
Tror jag har typ 15 k i btc totalt.

Altcoins dumpar mycket hårdare än btc vid nedgång men går upp mycket mer vid uppgång.
Inte alla såklart men många.

Riktigt jävla surt skulle det vara att investera i altcoins under 2-3 år och sedan går dom skit.
Det kan absolut hända med de altcoins jag köpt men jag är rätt säker det inte kommer göra det.
Citera
2024-06-16, 00:14
Avslutad
Michael Saylor höll ett pepp-tal i BTC-Prag:

https://x.com/SimplyBitcoinTV/status/1801834940385948008

Apropå priset så noterar jag att valar och institutioner köpt in sig med stora summor (miljarder dollar) under mer än tre månader, vad tror ni att de väntar på?
Citera
2024-06-16, 07:22
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Michael Saylor höll ett pepp-tal i BTC-Prag:

https://x.com/SimplyBitcoinTV/status/1801834940385948008
Absolut ingen sekt inte

Vilka andra investeringar behöver konstanta "pepp-tal"?
Citera
2024-06-16, 14:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du har väl varit med tillräckligt länge för att veta att altcoins hat större chans att göra 10,20,30, eller tom 50x.
Ja, men vad har det med saken att göra när random altcoin också går ner mot Bitcoin över tid. Man kan ju inte bara titta på hur det ser ut när altcoins går som bäst utan helheten.

Ja, det finns perioder då random altcoin går bättre än Bitcoin, men perioderna när den går så mycket sämre är längre. Problemet du har är att du på förhand inte vet när det kommer en period när altcoins går bättre, för isf hade alla varit miljardärer.
Citera
2024-06-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, men vad har det med saken att göra när random altcoin också går ner mot Bitcoin över tid. Man kan ju inte bara titta på hur det ser ut när altcoins går som bäst utan helheten.

Ja, det finns perioder då random altcoin går bättre än Bitcoin, men perioderna när den går så mycket sämre är längre. Problemet du har är att du på förhand inte vet när det kommer en period när altcoins går bättre, för isf hade alla varit miljardärer.

Ser dom som väldigt osannolikt att altcoins inte kommer skjuta i höjden när btc börjar klättra igen, och när så skett så kommer jag sälja alla altcoins precis som jag gjord i våras.

Om altcoins inte skulle gå bananas när btc varit i bullrun ett tåg så vore det första gången i historien, och jag tror inte på det.
Citera
2024-06-16, 18:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ser dom som väldigt osannolikt att altcoins inte kommer skjuta i höjden när btc börjar klättra igen, och när så skett så kommer jag sälja alla altcoins precis som jag gjord i våras.

Om altcoins inte skulle gå bananas när btc varit i bullrun ett tåg så vore det första gången i historien, och jag tror inte på det.
Det är som att prata med en vägg. Vet inte om någon poäng når fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in