2025-03-11, 14:05
  #21985
Medlem
Monerokungens avatar
Finns det någon på YouTube som faktiskt har koll på läget? Någon ni följer?

Jag menar en person som fokuserar på riktiga nyheter, inte bara spekulationer som "Om 10 dagar kommer BTC att stiga till 120 000 dollar" eller "Enligt min teori har vi 73 timmar kvar tills vi skjuter iväg."

Jag söker en seriös källa – någon som inte bara pratar om prisprognoser, utan som också ger en uppdaterad bild av vad som faktiskt händer och vad vi kan förvänta oss framöver, nyhetsmässigt.
Citera
2025-03-11, 14:52
  #21986
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiexiemoo
10K BTC...
Det är mer sannolikt att BTC når 100 miljoner USD än 10K.

Kalle81 har förutspått 10k Bitcoin. Han är trådens bästa trader.
Citera
2025-03-11, 14:54
  #21987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Finns det någon på YouTube som faktiskt har koll på läget? Någon ni följer?

Jag menar en person som fokuserar på riktiga nyheter, inte bara spekulationer som "Om 10 dagar kommer BTC att stiga till 120 000 dollar" eller "Enligt min teori har vi 73 timmar kvar tills vi skjuter iväg."

Jag söker en seriös källa – någon som inte bara pratar om prisprognoser, utan som också ger en uppdaterad bild av vad som faktiskt händer och vad vi kan förvänta oss framöver, nyhetsmässigt.
Nyhetsmässigt kan vi inte förvänta oss något annat än rena klavertramp så länge Trump sitter vid rodret. Bara en sådan sak att han säger att Usa kan få en tillbakagång under några månader. Vilket förtroende ger detta till investerare?.
Citera
2025-03-11, 14:58
  #21988
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Finns det någon på YouTube som faktiskt har koll på läget? Någon ni följer?

Scott Melker har koll och bjuder in folk som har ännu bättre koll.
https://www.youtube.com/watch?v=1wDSsr8zb2k
Citera
2025-03-11, 15:50
  #21989
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Finns det någon på YouTube som faktiskt har koll på läget? Någon ni följer?

Jag menar en person som fokuserar på riktiga nyheter, inte bara spekulationer som "Om 10 dagar kommer BTC att stiga till 120 000 dollar" eller "Enligt min teori har vi 73 timmar kvar tills vi skjuter iväg."

Jag söker en seriös källa – någon som inte bara pratar om prisprognoser, utan som också ger en uppdaterad bild av vad som faktiskt händer och vad vi kan förvänta oss framöver, nyhetsmässigt.

TheMoonCarl och MMCrypto är två heta tips. Mån-Kalle har en väldigt holistisk approach som jag tror att du skulle kunna gilla Monerokungen
Citera
2025-03-11, 17:11
  #21990
Medlem
Så länge vi ligger under 84k och ännu mer under 82k är risken stor att vi är i en "dead cat bounce". Över 86k kan man kanske våga andas ut.

Fear and greed index ligger på 15, vilket är ungefär samma nivå som vid FTX-kraschen ned till cirka 16k dollar. Helt otroligt att sentimentet är så lågt utan dåliga nyheter och med mycket bra nyheter vad gäller bitcoinreserven.

https://coinmarketcap.com/charts/fear-and-greed-index/

Indexet gäller nog hela kryptomarknaden, dock. Troligen skulle ett rent bitcoinindex ligga högre. Vet någon något rent bitcoinindex någonstans?

En trevlig notering är att dominansen har gjort en ny lokal topp över 61 procent. Bitcoinmarknaden skulle vinna stort på att frikoppla altcoinmarknaden, som numera är en black om foten på bitcoin och håller tillbaka uppgången. T.ex. var det hacket av Bybits ethermultisigplånbok som igångsatte den irrationella nedgången. Diverse skojaraktiga memecoins har blåst nykomlingar och troligen försämrat bilden av bitcoin medelst association. Och många altcoingrafer ser bedrövliga ut vid teknisk analys och blir tunga för bitcoin att dra med sig upp.

https://coinmarketcap.com/charts/bitcoin-dominance/

Om vi bara återhämtar oss kan denna korrigering emellertid ha varit sund. Den har inte varit anmärkningsvärd procentuellt sett (cirka 30 procent ner från toppen) och 76,5k kan väl duga som test av det tidigare motståndet kring 73k.
__________________
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-03-11 kl. 18:03.
Citera
2025-03-11, 17:35
  #21991
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Fear and greed index ligger på 15, vilket är ungefär samma nivå som vid FTX-kraschen ned till cirka 16k dollar. Helt otroligt att sentimentet är så lågt utan dåliga nyheter och med mycket bra nyheter vad gäller bitcoinreserven.
Du har uppenbarligen inte lyckats läsa vad ”reserven” faktiskt blev för något.
Citera
2025-03-11, 18:14
  #21992
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Så länge vi ligger under 84k och ännu mer under 82k är risken stor att vi är i en "dead cat bounce". Över 86k kan man kanske våga andas ut.

Fear and greed index ligger på 15, vilket är ungefär samma nivå som vid FTX-kraschen ned till cirka 16k dollar. Helt otroligt att sentimentet är så lågt utan dåliga nyheter och med mycket bra nyheter vad gäller bitcoinreserven.

https://coinmarketcap.com/charts/fear-and-greed-index/

Indexet gäller nog hela kryptomarknaden, dock. Troligen skulle ett rent bitcoinindex ligga högre. Vet någon något rent bitcoinindex någonstans?

En trevlig notering är att dominansen har gjort en ny lokal topp över 61 procent. Bitcoinmarknaden skulle vinna stort på att frikoppla altcoinmarknaden, som numera är en black om foten på bitcoin och håller tillbaka uppgången. T.ex. var det hacket av Bybits ethermultisigplånbok som igångsatte den irrationella nedgången. Diverse skojaraktiga memecoins har blåst nykomlingar och troligen försämrat bilden av bitcoin medelst association. Och många altcoingrafer ser bedrövliga ut vid teknisk analys och blir tunga för bitcoin att dra med sig upp.

https://coinmarketcap.com/charts/bitcoin-dominance/

Om vi bara återhämtar oss kan denna korrigering emellertid ha varit sund. Den har inte varit anmärkningsvärd procentuellt sett (cirka 30 procent ner från toppen) och 76,5k kan väl duga som test av det tidigare motståndet kring 73k.

Blir faktiskt lite besviken nu Stopp.Belagg. Du är uttalad maximalist och hodlare. Vadå "andas ut?" Du ska kunna klara av en käftsmäll i form av en black swan till 35k utan större problem. Det här är en dipp för myror

Kalle81, trådens bästa trader, har haft en profetisk vision där vi återbesöker 10k. Klarar du av det?
Citera
2025-03-11, 18:20
  #21993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Blir faktiskt lite besviken nu Stopp.Belagg. Du är uttalad maximalist och hodlare. Vadå "andas ut?" Du ska kunna klara av en käftsmäll i form av en black swan till 35k utan större problem. Det här är en dipp för myror

Kalle81, trådens bästa trader, har haft en profetisk vision där vi återbesöker 10k. Klarar du av det?

Absolut klarar jag det. Men jag skulle klara ett besök till 200k ännu bättre.
Citera
2025-03-11, 18:23
  #21994
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Absolut klarar jag det. Men jag skulle klara ett besök till 200k ännu bättre.

10k före 200k. Fade:a Kalle81 på egen risk.
Citera
2025-03-11, 19:20
  #21995
Medlem
Leastons avatar
https://x.com/saylor/status/1899524586531647826

Diskutera i smågrupper...
Citera
2025-03-11, 19:39
  #21996
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
https://x.com/saylor/status/1899524586531647826

Diskutera i smågrupper...

Ett stort köp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in