2024-11-10, 18:07
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Kalle81 är min quant. Finns ingen ai som någonsin kommer att kunna överträffa hans fingertoppskänsla för vart bitcoinpriset är påväg härnäst.

Vem är Kalle81?
Citera
2024-11-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Vem är Kalle81?

G.O.A.T - kontra indikator för BTC och resten av krypto.
Citera
2024-11-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Är kebab kvar här eller har han förvisats permanent till skamhörnan?
Svårt att ha en sämre track record än trollet.

BTC över 70k och nya ATH

Det har ingen betydelse om BTC går upp något just nu. Det bevisar fortfarande ingenting.

Ponera att jag bettar på ett par fotbollsmatcher och vinner. Detta innebär inte nödvändigtvis att jag vet vad jag håller på med, att jag har edge eller att jag är bättre än den som bettade på samma fotbollsmatcher och förlorade.

Gäller att skilja på skills och slumpen. Skills får man inte genom att sitta och svälja varenda infoblad som smeker ens åsikter medhårs på nätet. Tyvärr.

Jämför Kebab med Leaston och du kommer inse att narren är Leaston för hans prisförutsägelser är ungefär lika imponerande som tjockisar som petar navelludd.
Citera
2024-11-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Det har ingen betydelse om BTC går upp något just nu. Det bevisar fortfarande ingenting.

Ponera att jag bettar på ett par fotbollsmatcher och vinner. Detta innebär inte nödvändigtvis att jag vet vad jag håller på med, att jag har edge eller att jag är bättre än den som bettade på samma fotbollsmatcher och förlorade.

Gäller att skilja på skills och slumpen. Skills får man inte genom att sitta och svälja varenda infoblad som smeker ens åsikter medhårs på nätet. Tyvärr.

Jämför Kebab med Leaston och du kommer inse att narren är Leaston för hans prisförutsägelser är ungefär lika imponerande som tjockisar som petar navelludd.

Att spå priset på kort sikt i endera riktningen, det är helt omöjligt. Ett totalt slöseri med tid och jag fattar inte att ni tjatar om en så uppenbar sak. Det är bara det fundamentala som har betydelse, flyter det in mer pengar i Bitcoin eller inte. Hur kan någon veta vad nettot blir en enskild dag eller vecka eller månad? Det är helt omöjligt eftersom det kräver kännedom om samtliga marknadsaktörers tankar.

Den enda diskussion som är värd något är den fundamentala frågan om Bitcoin kan fylla en funktion i samhället. Där har vi då detta med att det är en fixerad mängd coins vilket innebär att det teoretiskt om människor söker en icke-inflatorisk monetär tillgång kan gå igång på det. Det är vad som drivit priset till denna nivå, allt annat är bara meningslöst brus.
Senast redigerad av R4D4 2024-11-10 kl. 19:11.
Citera
2024-11-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKVmaffian
G.O.A.T - kontra indikator för BTC och resten av krypto.

Ja verkligen! Han är en pärla i sina spådomar! Dock har han en poäng!
Citera
2024-11-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Allt fler tecken tyder på att vinterns botten på drygt $3000 var starten nästa Bull run uppåt, och allt fler trading experter bekräftar denna test, tex:

The Next 4-Year Cycle Started - Bob Loukas
https://www.youtube.com/watch?v=PZvOhJYW_Hw&t=207s

Frågan man får ställa sig är om Bitcoin har en framtid att ersätta guld som "store of value" i första hand, och i andra hand bli grunden för en global handelsvaluta som ersätter dagens alla valutor.

Det finns två möjliga svar på ovan fråga.
#1 Ja
#2 Nej

Om svaret är nej på ovan fråga så är det framtida värdet på bitcoin max ett par hundra dollar.

Om svaret istället är Ja på ovan fråga, vad är då ett potentiellt framtida värde på Bitcoin? I bestcase scenario så lär priset pressas upp över en miljon dollar (förmodligen betydligt mer) per bitcoin, men inom en 4 års cykel så kanske vi kan börja med att räkna på uppåt $100 000 tillsvidare.

Så hur skall man då agera?
Ja, satsar man en månadslön, vi säger 30 000 sek (du får idag 0.6 BTC, i vintras hade du fått 1.0) för enkelhetens skull, så riskerar man 30 000 sek om bitcoin av någon (idag okänd) anledning skulle faila.
Skulle Bitcoin istället gå mot #1 senariot så har du inom en 4 års period förvandlat dessa 30k till 600 000 sek om bitcoin når $100 000.

Blir Bitcoin grunden för en global världsvaluta inom 10 år, och du idag hade chansen att se till att äga 1 hel bitcoin av de 15 miljoner som kommer att finnas i cirkulation och som världens 10 miljarder invånare skall slåss om...ja, ni fattar.

Så frågan man får ställa sig är vad man tror om Bitcoins framtida chanser? Har du satt dig in, eller går du på åsikter Britta på jobbet hade på en fika rast? Har du råd att inte vara insatt i frågan

Kort svar: nej!
Citera
2024-11-10, 19:19
Medlem
Nu kommer sannolikt MSTR öppna grönt imorgon. Har inte dom som kan handla pre market i USA bara fördelar? Det är ju oftast som aktien sticker när den öppnar 15:30. Har man då fått stå först i kön på pre market så har man guldläge att gå in? Rätta mig gärna om jag har fel ..
Citera
2024-11-10, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl

Knappast slumpen att det går upp nu, du får lära dig att skilja på skills och slumpen.

Kebab bor i en rökig hyresetta enligt egen utsago (se Kebabs TS-historik), varför ska vi lyssna på Kebab? Har Kebab edge?

Priset rör sig helt enligt cyklisk modell. Har du inte ens förstått det PelleTrollkarl? Var har du din edge?

En sak skulle behöva klarläggas: Är du för eller emot att investera i bitcoin och/eller MSTR?
Citera
2024-11-10, 19:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Nu kommer sannolikt MSTR öppna grönt imorgon. Har inte dom som kan handla pre market i USA bara fördelar? Det är ju oftast som aktien sticker när den öppnar 15:30. Har man då fått stå först i kön på pre market så har man guldläge att gå in? Rätta mig gärna om jag har fel ..
Du har fel.
Det är en orderbok, inte en kö. Köpbud matchas mot säljbud.
Citera
2024-11-10, 19:33
Medlem
Nu har vi nått över "inflationsjusterat" ATH. Inflationsjusteringen bygger dock på fejkmåttet KPI.

Viktigare delmål är att slå ATH mätt i guld (38 uns guld per bitcoin mot 30 uns just nu). Detta ATH sammanfaller i nuläget ganska väl med 100k dollar. Vid denna jämna siffra får vi räkna med tämligen hårt motstånd.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-11-10 kl. 19:43.
Citera
2024-11-10, 19:35
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
skulle va så jövla kul med en dump mot 60k igen.
Jag går kort nu iaf

Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
kör inte stopp loss alls, jag rider tills jag stupar och blir likviderad.
Helt idiotiskt att köra hävstång och sen avbryta här man förlorat stor del av investeringen.

blir likviderad vid 82 och jag tror att vi kommer gå ner till iaf 67k om det blir en dump till veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
3k kvar till margin call.

1,5k till margin call.

Kommer smushkush att klara sig?
Citera
2024-11-10, 19:46
Medlem
Leastons avatar
RSI:n kokar (kolla dagliga), vilket är ett varningstecken att vi är överköpta.
I bullmarknader så kan man ifs vara överköpt ganska länge och nu har vi precis nått nivåerna. Men värt att notera iaf.

Även fear and greed index är på höga nivåer.
https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/

Med det sagt så tror jag fortfarande på 100k innan året är slut. Men har inte uteslutit att vi dippar ner till 70k innan dess...
Senast redigerad av Leaston 2024-11-10 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in