2024-11-10, 12:48
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Okej. Rätt säker på att jag var inne och baissade redan ett halvår tidigare men jag kanske minns fel. Jag får försöka finna tid att baissa när shitcoin har björnrally också så du inte behöver sakna mig.

Var har du tagit vägen?
Citera
2024-11-10, 12:58
Medlem
Jag slänger iväg en fråga en dag som denna när vi ser ut att bryta 80.

Hur är omsättningen på Bitcoin helger och utanför amerikanska börsens öppettider? Är den betydligt lägre? Tänker även om asiaternas handel påverkar mer o mer…de har ju lite andra öppningstider.
Citera
2024-11-10, 13:01
Medlem
Det var en bastant säljvägg vid 80k, men den stod inte emot ens en timme.
Citera
2024-11-10, 14:37
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKVmaffian
Det finns flera anledningar till varför vi kanske inte får den förväntade korrektionen. Jag har gjort en kort jämförelse mellan 2016, 2020 och 2024. Under tidigare cykler, 2016 och 2020, steg värdet med mer än 100 % efter att ATH hade brutits innan en större korrektion skedde. För 2024 har jag medvetet varit mer konservativ och förutspått en ökning på 'bara' 30 %, vilket skulle innebära ett värde över 90K innan en mer betydande korrektion. Om mönstret upprepar sig och trenden förblir lik tidigare cykler kan vi säga att vi precis har börjat resan uppåt.

Graf: https://i.imgur.com/Rv13YhA.png

Kul med någon mer som postar prisgrafer i tråden! Dina iaktagelser är helt korrekta i min mening, men är det en god idé att förlita sig blint på att mönstret kommer att upprepa sig ännu en gång?
Citera
2024-11-10, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg

100K borde vara en enkel match med tanke på det ringa motståndet vid 80K. Kommer vara betydligt bastantare säljvägg där men med tanke på att vi ser ut att passera 80K utan större motstånd så kan vi nog passera 100K också tämligen smärtfritt.

Lägger om min strategi och fortsätter helt enkelt hålla över 100K, som det ser ut nu. HODL!
Citera
2024-11-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Kul med någon mer som postar prisgrafer i tråden! Dina iaktagelser är helt korrekta i min mening, men är det en god idé att förlita sig blint på att mönstret kommer att upprepa sig ännu en gång?

Förlitar mig definitivt inte blint på att det kommer upprepa sig igen men sannolikheten är stor att vi inte retestar 67K eller 73.8 dvs. det skulle inte vara ovanligt alls. Ser att de flesta satsar på en korrektion därav tror jag på en blast off nästa vecka med en dos av försiktighet.
Citera
2024-11-10, 16:05
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
@Leaston vart är du nu?

Priset är uppe på snart 80.000 dollar..Vore kul med en marknadsanalys och lite tankar!
Citera
2024-11-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar

Jag tror inte på TA överhuvudtaget. Det som gäller är att efterfrågan är stark och utbudet mindre, då stiger kursen. Vi har nu flera institutionella spelare med i matchen och ett valresultat som anses gynnsamt. Tror det är vad som lyfter. Vore det så enkelt som att studera historiska mönster skulle ju alla göra det och perfekta AI-robotar kunna programmeras som känslofritt köper och säljer när graferna indikerar det.
Citera
2024-11-10, 16:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av R4D4
Jag tror inte på TA överhuvudtaget. Det som gäller är att efterfrågan är stark och utbudet mindre, då stiger kursen. Vi har nu flera institutionella spelare med i matchen och ett valresultat som anses gynnsamt. Tror det är vad som lyfter. Vore det så enkelt som att studera historiska mönster skulle ju alla göra det och perfekta AI-robotar kunna programmeras som känslofritt köper och säljer när graferna indikerar det.

Tror inte heller på TA men den sortens robotar som du pratar om finns redan och de tjänar enorma pengar. Har sett flera som menar att detta är sista cykeln att göra pengar på via trade sedan kommer dessa robotar att ta över allt. De är vakna 24/7 och scannar alla charts på nolltid och detekterar historiska mönster på ett sätt som är mänskligt omöjligt.

Jag tycker inte att det behöver betyda att det är slut, och det är ju definitivt inte slut för HODL'ers. Det är ju bara att fortsätta hålla - och eventuellt sälja innan björnmarknad och köpa åter i björnen (beroende på hur marknaden/bitcoiniseringen utvecklas).
Citera
2024-11-10, 16:58
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Tror inte heller på TA men den sortens robotar som du pratar om finns redan och de tjänar enorma pengar. Har sett flera som menar att detta är sista cykeln att göra pengar på via trade sedan kommer dessa robotar att ta över allt. De är vakna 24/7 och scannar alla charts på nolltid och detekterar historiska mönster på ett sätt som är mänskligt omöjligt.

Jag tycker inte att det behöver betyda att det är slut, och det är ju definitivt inte slut för HODL'ers. Det är ju bara att fortsätta hålla - och eventuellt sälja innan björnmarknad och köpa åter i björnen (beroende på hur marknaden/bitcoiniseringen utvecklas).

Kalle81 är min quant. Finns ingen ai som någonsin kommer att kunna överträffa hans fingertoppskänsla för vart bitcoinpriset är påväg härnäst.
Citera
2024-11-10, 17:06
Medlem
Jävlar vad fort det går nu, inte långt från $80k nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Är kebab kvar här eller har han förvisats permanent till skamhörnan?
Svårt att ha en sämre track record än trollet.

BTC över 70k och nya ATH

Trollen tenderar att försvinna när hyperfasen träder igång och det mesta slår ny ATH och träder in i explorer mode. Sedan kommer dom tillbaka från grottorna igen när allt svalnar.
Så har det varit i alla tider.
Senast redigerad av KetaminKajsa 2024-11-10 kl. 17:58.
Citera
2024-11-10, 17:47
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Värt att nämna är att stora blankare kan lägga upp säljväggar för att få det att se hopplöst ut, men sedan när priset börjar tugga så tar dom bort sina ordrar.
Senast redigerad av Leaston 2024-11-10 kl. 18:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in