Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative3.0
Och överbefolkningen beror på? Fattigdom med hög barndödlighet där fler barn i dag överlever.
Och fattigdomen beror på? Jordens resurser räcker inte till.
Ser du var jag är på väg?
Än värre. En vuxen Flashbackskribent vet inte skillnaden på en 16-åring som tror sig veta saker mot en 16-åring som kräver att politiker över hela världen ska hålla de avtal de skrivit på och som baseras på forskning.
För Greta påstår inte att hon har lösningarna. Hon har bara satt sig in i samma forskning som politikerna satt sig in i.
Sätt dig in i saker innan du påstår något.
Oavsett vad överbefolkningen beror på så måste den brytas, våran u-hjälp har ju bara möjliggjort att befolkningsökningen har blivit värre. Men det har ju inte gjorts några ansträngningar för att ta tag i detta, 5 miljarder människor har vi ökat med sedan 1950. Detta skulle ju din generation förhindrat för länge sedan men det brydde ni er inte om, så du kanske borde vara lite ödmjuk. Nu sitter vi ordentligt i skiten.
Vem är du att påstå att jag inte sätter mig in i saker din lilla besserwisser.
En 16-åring ska inte åka runt och trycka ner domedagsscenarios och klimatångest i halsen på andra ungdomar och vuxna det leder ingenstans. Greta tror ju att hon vet en massa det är ju därför hon kampanjar, enbart pinsamt att vuxna följer en 16-åring som ser världen i svart och vit med sin knäppa mor i bakgrunden.
Vill hon ha någon uppskattning så kan det var dags att presentera lösningar, att bara höra att det är kört hjälper ingen.
Du kan ju även kliva ner från dina höga hästar.