2019-07-04, 17:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Självklart ska man inte trakassera andra men min åsikt om detta skulle de som trakasserar honom inte bry sig om.

Däremot skulle Jimmie Åkesson kunna uttrycka sig något litet respektfullt om Greta Thunberg, årets svenska kvinna enligt Exp, AB och Swea International, blivande hedersdoktor vid ett belgiskt universitet och bookmakers favorit till ett Nobelpris i höst. Resultatet skulle bli att mängder av SD-are skulle sluta att förlöjliga Greta på Internet.

I slutändan av all dramatik i media är hon ett barn med asperger som borde gå i skolan. Troligtvis i specialklass.
Citera
2019-07-04, 17:50
Medlem
Det hade varit bra om nån sa samma sak till Jimmie när han som tonåring engagerade sig politiskt i SD som på den tiden hade flera öppet nazistiska medlemmar och folk som gick på möten i uniform.

Men men....
Citera
2019-07-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Har ingen aning om varför du tror just SD-väljare retar Greta. Det säger nog mer om dig.

90% av det du skriver har hänt EFTER intervjun. SD ska inte vara ett parti som vänder kappan efter vinden eller hoppar på nästa internet-trend (VAD är trenden, att vi ska åka tåg?). Så jag kan inte riktigt se vad SD, Greta eller svenskarna har för nytta av att SD ens diskuterar Greta.

Min egen analys är att Greta-febern inte bygger på någonting och därför går över helt som om det aldrig hänt. I värsta fall blir det en back-lash typ många åker tåg i Tyskland, som drivs av kol-kraft, som försämrar miljön. Och den Greta-effekten vill ingen ha del i.

Nobelpriset. Det har både Henry Kissinger, Yassir Arafat, Obama, och Aung San Suu Kyi vunnit. Det är antagligen det sämsta pris som utdelas i världen, och en stor skam för övriga Nobelprisvinnare. Hade varit kul att höra motiveringen till att Greta skulle vinna det. "Skolkade från skolan, satt utanför riksdagshuset med en handskriven lapp". Allt annat har media gjort. Nobelpriset till DN?
Jag vet att SD-väljare förlöjligar Greta Thunberg på Flashback. Samma personer som börjar lipa när någon förlöjligar Åkesson. Det är jävligt dåligt. Och Åkesson är kejsaren på läktaren som kan välja att göra tummen ned eller tummen upp.

Det är lyckosamt att denne onda jävel är så pass betydelselös.
Citera
2019-07-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
I slutändan av all dramatik i media är hon ett barn med asperger som borde gå i skolan. Troligtvis i specialklass.
Nej hon har ingen skolplikt. Den specialklass du efterfrågar är väl en klass med handplockade mobbare.
Citera
2019-07-04, 21:02
Medlem
Citat:
Jag vet att SD-väljare förlöjligar Greta Thunberg på Flashback. Samma personer som börjar lipa när någon förlöjligar Åkesson. Det är jävligt dåligt. Och Åkesson är kejsaren på läktaren som kan välja att göra tummen ned eller tummen upp.

Verkar vara en intakt bubbla du lever i, en PK, religiös för att vara på den säkra sidan.
Citera
2019-07-05, 09:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:

Du vet ingenting, och ingen lyssnar. Du har vänster-glasögon på dig och kan inte se det motstridiga och ologiska i att samtidigt gråta för Greta och håna Åkesson.

Det är på gång nya lagar och hårdare straff för personer som hatar och terroriserar politiker. Att hata och håna politiker öppet är bland det mest samhälls-negativa man kan göra.

Finns inget mer betydelsefullt parti än SD i Sverige. Gäller sedan 2014. Finns många trådar där du kan läsa på. Vänstern bryr sig ingen om. Numera för de Allianspolitik, och ingen ens kommenterar det.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-07-05 kl. 10:02.
Citera
2019-07-05, 10:13
Medlem
100tearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det hade varit bra om nån sa samma sak till Jimmie när han som tonåring engagerade sig politiskt i SD som på den tiden hade flera öppet nazistiska medlemmar och folk som gick på möten i uniform.

Men men....

Vad har det med tråden om Greta att göra? Du är vänsterbliven...
Citera
2019-07-05, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100tears
Vad har det med tråden om Greta att göra? Du är vänsterbliven...

Jag kan tycka att det är lite dumdrygt av en medelålders partiledare att uttrycka sig så nedlåtande mot en tonåring som engagerar sig i en politisk fråga.
Hon har ju inte brutit någon lag eller betett sig illa på nåt vis utan vill bara driva opinion mot miljöförstöring.

Men jag antar att du inte tänkte så långt.
Citera
2019-07-05, 10:49
Medlem
Citat:
Jag kan tycka att det är lite dumdrygt av en medelålders partiledare att uttrycka sig så nedlåtande mot en tonåring som engagerar sig i en politisk fråga.
Hon har ju inte brutit någon lag eller betett sig illa på nåt vis utan vill bara driva opinion mot miljöförstöring.

Du menar att det är nedlåtande att säga åt någon att gå i skolan. Konstigt i mina ögon. Barn skall gå i skolan och inte skolka om de skall bli något annat än vänstergnällare.
Citera
2019-07-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Du menar att det är nedlåtande att säga åt någon att gå i skolan. Konstigt i mina ögon. Barn skall gå i skolan och inte skolka om de skall bli något annat än vänstergnällare.

Jag antar att Jimmie kommer att upplösa ungdomsförbundet och förbjuda alla under 18 att engagera sig politiskt?
All tid som inte läggs på läxor är tid som leder till vänsterblivenhet.!
Citera
2019-07-06, 00:27
Medlem
22juni41s avatar
Citat:

Men men....

Skolkade han från skolan?
Citera
2019-07-06, 00:29
Medlem
22juni41s avatar
Citat:

Hört talas om lagen om skolplikt? Hon har all tid att engagera sig politisk på fritid, efter skoltid och på helgerna. Utan att uppvigla andra ungdomar att strunta i skolplikten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in