• 1
  • 2
2019-04-23, 23:32
Bannlyst
Ryser bara av att se en jävla fågel komma i närheten och flaxa framför en och kanske lägga en och annan fågelbajs.

Jag fattar verkligen inte hur folk kan äta kyckling. Det känns som att jag är den enda i världen som inte klarar av att äta kyckling. Tänker ni inte på hur äcklig och liten den är med alla fjädrar? När den är slaktad och köttet rensad på inälvorna så ser den så jävla vidrig ut med den vita gåshuden.

Dessutom smakar det inte ett jävla piss. Visst jag kan förstå om det är rikligt marinerat och grillad i en sån där ICA-ugn men jag känner folk som äter äcklig icke-marinerad vit kyckling med noll jävla smak som om det är guds gåva till mänskligheten. Hur fan kan ni? Eller t.o.m. äta en äcklig tupp med den där äckliga tuppkammen som dinglat hela livet.

En fråga till er jävla kycklingfantaster, hade ni kunnat äta en duva?
Citera
2019-04-23, 23:34
Medlem
vi är så olika. så tänker jag nämligen om kossor. stor äcklig djur
Citera
2019-04-23, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
vi är så olika. så tänker jag nämligen om kossor. stor äcklig djur
Ja det förstår jag. Men det känns som att jag är den enda med den här köttfobin. Kyckling hypas så jävla mkt.
Citera
2019-04-23, 23:38
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet

Jag är ingen kycklingfantast, men jag har ätit duva. Det var helt ok.
Citera
2019-04-23, 23:39
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
Ryser bara av att se en jävla fågel komma i närheten och flaxa framför en och kanske lägga en och annan fågelbajs.

Jag fattar verkligen inte hur folk kan äta kyckling. Det känns som att jag är den enda i världen som inte klarar av att äta kyckling. Tänker ni inte på hur äcklig och liten den är med alla fjädrar? När den är slaktad och köttet rensad på inälvorna så ser den så jävla vidrig ut med den vita gåshuden.

Dessutom smakar det inte ett jävla piss. Visst jag kan förstå om det är rikligt marinerat och grillad i en sån där ICA-ugn men jag känner folk som äter äcklig icke-marinerad vit kyckling med noll jävla smak som om det är guds gåva till mänskligheten. Hur fan kan ni? Eller t.o.m. äta en äcklig tupp med den där äckliga tuppkammen som dinglat hela livet.

Absolut! Duvpaj skall vara en delikatess! Kan du äta fläsk trots att grisen gått och bökat där i leran?
Citera
2019-04-23, 23:41
Bannlyst
enkelt svar för att jag tycker det är ganska gott. speciellt med bbq sås
Citera
2019-04-23, 23:41
Medlem
Boosheids avatar
Fågel = Mört och fint kött, kanske lite torrt?

Karré = En köttstrimla lite här och var i fläsksvålen?

Köttfärs = Var det hela kossan och grisen man malde ner? Spår av både fett, senor och t.o.m. benflisor ibland?
Citera
2019-04-23, 23:42
Medlem
Har du styckat ett djur nån gång din jävla bebis?

Allt är inte alltid mysigt, hur tror du man åt förr i tiden? Märks hur priviligerad och samtidigt omedveten om HUR priviligerad du är, men det är såklart lätt hänt när man är omgiven av modern teknologi. (och är efterbliven)
Citera
2019-04-23, 23:56
Medlem
Kyckling är ju gott, haft just det till middag idag. Jag stekte min, men katten föredrog sin bit rå.
Citera
2019-04-24, 00:00
Avstängd
XX-Ambars avatar
Gå till en Indisk restaurang och beställ chicken tikka masala. Ät och tänk på mig sedan, du får gärna skicka en gåva dessutom.
Citera
2019-04-24, 02:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Kyckling är nyttigt och bra för miljön. Även rätt tillagad jävligt god.

Att den ser förjävlig ut rå är väl inte unikt för kycklingen?

Jag har käkat kråka.
Citera
2019-04-24, 02:21
Medlem
RZLAs avatar
Jag har ingen löjlig fågelfobi och jag tycker att kyckling är gott och lättlagat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in