2019-04-23, 20:52
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligahesten
Ja många av dagens banditer har ju ätit mellis på svenskt dagis och deras föräldrar har fått bidrag. Samtidigt beter sig ghettobarn i riktiga slumkvarter bättre, res själv och se efter.

I Indien äter barnen sopor och badar i vatten som innehåller avföring och alla möjliga kemikalier. Visst skiter de på gatan, men de är inte hatiska och lömska som våra ... rovdjur till invandrare vi fått.

Det är givetvis utstuderat. Aldrig att manhade låtit ett fredligt folk slå rot här.

Konflikt är planen våra herrar har för oss. Tveklöst.

Detta.
Det är antingen inkompetens eller ondsinthet. Man vill ta i från ett folk basbehov för att söndra och härska.
Citera
2019-04-23, 21:17
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
I enlighet med det skrev är det ett svenskt särdrag att klaga mycket. På svenskar, på Sverige, regeringen och invandrare. Det är kanske ett sätt att få utlopp för frustration...

Överlag är svenskar inte rasister som du skriver även om det såklart finns svenskar som är det. När svenskar pressas, ser att samhället utvecklas i en negativ riktning kan de såklart även rikta sin ilska mot invandrare.

Det är också egentligen sunt att diskutera problemen men jag gör det på en mer sansad nivå. Vissa kanske får utlopp för något genom att skriva om "sandapor" och "primater" men det ger inget särskilt seriöst intryck. Det är dessutom lätt att för meningsmotståndare att avfärda allt som skrivs innehållande sådana epitet som ren rasism.

Det är inte ett speciellt svenskt sätt att klaga på allt du skrev, det är mänskligt helt enkelt. Kolla bara på invandrare och deras synpunkter det är exakt samma där. Vi kanske klagat på olika saker men vi klagar på något jämt 😀
Citera
2019-04-23, 21:26
Medlem
Min far föddes i forna Jugoslavien, han kom hit vid 17års åldern i 90-talet. Jag måste erkänna att vid vissa tillfällen i hemmet fyller han vissa av kriteriena du beskrivit (milt). Han är dock väldigt assimilerad och beter sig ganska typiskt svenskt i allmänna platser. Fint bordsskick, inte högljudd och så vidare. Och han talar helt ärligt ganska dåligt om araber och svarta precis som du. Han klagar också på deras uppfostran och brukar fråga mig om det är något kulturellt eller att dom uppfostras på det viset.

Min poäng med inlägget är väl att visa att invandrare från t.ex Östeuropa håller med dig till ganska stor del vilket jag tycker är roligt men det gör mig också förvirrad för jag undrar också varför majoriteten av araber och svarta beter sig så som dom gör.
Citera
2019-04-23, 21:36
Medlem
TraXzmans avatar
Det är nog därför dom kanske inte dricker så mycket ... det är nog ett medvetet val...har ni tänkt på det att dom blir lätt fulla, odrägliga, ballar ur och svamlar på några få folköl... tror ni det beror på att de inte besitter så hög mental förmåga att hantera lite motstånd av promille i huvvet eller?

Kineser har ju nån genetisk defekt som inte tål så mycket alkohol men det är ju en annan sak

Visst blir dom fullare än oss?
Citera
2019-04-23, 21:51
Medlem
Hm.. minns att jag läste någon artikel om Afghanistan som skildrade livet där att då framgick det att det var en vanlig uppfattning att barn ska var barn, och att barn ska få var lite vilda. Barnet ska inte hindras i sin lek, utan ska få vara lite skrikiga och så.

Tror det är rätt vanligt i dom kulturerna att man låter sina barn härja lite fritt, speciellt pojkar. Sen när pojkarna blir lite äldre börjar de hänga med äldre kids som lätt drar med dom i kriminalitet och annat skit.
Citera
2019-04-23, 21:56
Medlem
Det handlar inte om genetik utan uppfostran. De vet inte bättre än det så är det bara. Handlar mycket om vilken socialklass man tillhör också.
Citera
2019-04-23, 22:30
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Gäller både Negrer och Araber, är alla så pass dåligt uppfostrade så att ingen har lärt dom vett och ettiket?

Alla gånger jag besökt resturanger och fik så har ingen av dom haft särskilt trevligt bordsskick eller hygien. Tuggar med överdrivet öppen mun, tappar aptiten varenda gång dom sitter i närheten. Alla gånger - pratar överdrivet högt på deras modersmål och tar ingen hänsyn till andra gäster, pratar mycket ofta i högtalare av någon märklig anledning.

En annan sak jag funderar på är att ingen av dom heller är särskilt allmänbildade, kortsiktigt tänkade verkar ligga i deras natur och dom förstår inte skämt.

Jag vill diskutera detta här eftersom det inte går att tas irl med dom, har redan frågat vederbörande och det blir ett jävla liv, går inte hålla en normal konversation. Jag kan knappast vara ensam om dessa upplevelser?

Utan att behöva låta taskig så upplever jag dom som rent efterblivna, saknar även förmågan att känna medkänsla.

Är du själv en berikare , du skriver "dåligT uppfostran" ?
Citera
2019-04-23, 22:31
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Fattar inte varför så många invandrare hatar Sverige och svenskar men bosätter sig här ändå och gnäller i all evighet på allt.

Man ser ner på det som ger en resurser som man inte själv har eller kan få.

Hur skulle man annars kunna inför sig själv motivera att man utnyttjar andra, om man inte ser dem som sämre? Som att det är naturligt att de tjänar och att man själv flyter ovanpå?

Hatet mot och ringaktningen av svenskar är mest från dem som lever på svenskars arbete.
Citera
2019-04-23, 22:39
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Du låter ju ändå rätt välkomnande och öppen men praktiskt taget alla svenskar vill ha segregering och då kan de inte klaga på när invandrare inte integrerar sig.

Svenskar hatar själva utseendet. De hatar undvikande utseenden och därför spelar det ingen roll hur smart eller integrerad invandraren är. Man måste inse att svenskar är rasister från början. Det handlar om vardagsrasism som finns med i bilden hela tiden.

Rasism har inget att göra med undvikande, utan om exloatering. Kolla resursflödena, vem exploaterar vem? Rasismen hittar du på mottagarsidan.
Citera
2019-04-23, 23:15
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat från trådstarten: "De tuggar med överdrivet öppen mun, de pratar överdrivet högt på deras modersmål, de tar ingen hänsyn till andra gäster. Och de saknar allmänbildning, de ägnar sig åt kortsiktigt tänkade och de förstår inte skämt."

Ja, precis så är det. Men varför då?

Tänk en vanlig skolklass med 30 vanliga svenska ungdomar (alltså som det var innan massinvandringen).
Tänk de 3 i denna klass som är de minst smarta (de har en IQ som är under 83, i det gamla Sverige var medel IQ ca 100)
Där har vi det gamla Sverige.

Tänk nu Somalia eller valfritt Arabland.
I en vanlig skolklass är det inte 3 på 30 som har IQ på under 83. Här är det halva klassen, eller ännu fler.
Tänk hur det varit i det gamla Sverige om de 3 av 30 med lägst IQ inte var 3 stycken, istället var de 15 eller 20 av de 30 eleverna

I det gamla Sverige syntes dessa 3 av 30 inte så mycket. Nu när dessa "IQ under 83" blir allt fler och fler och flera... då syns de allt mera...
Citera
2019-04-24, 00:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Kriget i Irak? Allt på falska grunder? Iran/Irak kriget på 80-talet? Väst stödjer israel som krigar mot palestina? Väst installerar regimer som förstör landets utveckling som till exempel Iran på 80-talet. Man förstör libyen för att ghadaffi ville lämna petrodollarn och handla olja i annan valuta osv.

Finns mycket skit från väst som appliceras med tvång och våld på militär nivå.

Du har mest skrivit skit i tråden, men här kan jag till viss del hålla med dig. Svenskar har lite eller inget med detta att göra. Amerikaner generellt har lite eller inget med krigen att göra. Det är USAs korrupta ledning, MSM, bankmaffian och Hollywood som hjärntvättar väst. Vilka är det som styr öppet samt i kulisserna i dessa kretsar? Det är bara att inse att det finns en gemensam fiende.

Citat:
Ursprungligen postat av Hemligahesten
Ja många av dagens banditer har ju ätit mellis på svenskt dagis och deras föräldrar har fått bidrag. Samtidigt beter sig ghettobarn i riktiga slumkvarter bättre, res själv och se efter.

I Indien äter barnen sopor och badar i vatten som innehåller avföring och alla möjliga kemikalier. Visst skiter de på gatan, men de är inte hatiska och lömska som våra ... rovdjur till invandrare vi fått.

Det är givetvis utstuderat. Aldrig att manhade låtit ett fredligt folk slå rot här.

Konflikt är planen våra herrar har för oss. Tveklöst.

Instämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Citat från trådstarten: "De tuggar med överdrivet öppen mun, de pratar överdrivet högt på deras modersmål, de tar ingen hänsyn till andra gäster. Och de saknar allmänbildning, de ägnar sig åt kortsiktigt tänkade och de förstår inte skämt."

Ja, precis så är det. Men varför då?

Tänk en vanlig skolklass med 30 vanliga svenska ungdomar (alltså som det var innan massinvandringen).
Tänk de 3 i denna klass som är de minst smarta (de har en IQ som är under 83, i det gamla Sverige var medel IQ ca 100)
Där har vi det gamla Sverige.

Tänk nu Somalia eller valfritt Arabland.
I en vanlig skolklass är det inte 3 på 30 som har IQ på under 83. Här är det halva klassen, eller ännu fler.
Tänk hur det varit i det gamla Sverige om de 3 av 30 med lägst IQ inte var 3 stycken, istället var de 15 eller 20 av de 30 eleverna

I det gamla Sverige syntes dessa 3 av 30 inte så mycket. Nu när dessa "IQ under 83" blir allt fler och fler och flera... då syns de allt mera...

Exakt så är det. I gamla Sverige så var det inte ens 3 i klassen som betedde sig så. De udda fåglarna placerades i OBS-klasserna.
Citera
2019-04-24, 00:19
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben

Utan att behöva låta taskig så upplever jag dom som rent efterblivna, saknar även förmågan att känna medkänsla.

Mycket hänger ihop med låg intelligens.
Här redovisas intelligensnivån i olika delar av världen.
Föräldrars intelligens går i hög utsträckning tyvärr i arv till deras barn.

https://brainstats.com/average-iq-by-country.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in