2019-04-23, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Då skulle du förlora allt eftersom det redan är belagt att beteenden har mycket med genetiken att göra. Även IQ har mest med genetik att göra, men för att du ska förstå det så måste du sätta dig in i vad IQ faktiskt är. Genomsnittsaraben har ett snitt som är en standardavvikelse lägre än svensken, och genomsnittsafrikanen har ännu lägre. Det är dessa kognitiva förmågor som skapat kulturen de lever under. Kultur är dock inte något som man ärver i strikt genetisk mening, man kan fostras om men då krävs det att de som fostras inte är bundna av skräpkulturen. Du måste således ta ifrån alla araber deras barn för att kunna förändra deras kultur, vilket helt enkelt inte är praktiskt tillämpbart. På så sätt kan man se det som att man ärver kulturen, eller snarare föds in i den.

IQ är baserat på delvis genetik och delvis erfarenhet. Kunskap förskaffas genom erfarenhet, generna kan vi i dagsläget inte göra något åt i efterhand. Men däremot så visas det att IQ och förmågan att fatta bra beslut är inte lika sammankopplat som tidigare trott. Jag skulle kunna fortsätta skriva massort av fakta som är emot det du skrivit, men jag väljer att istället be dig, likt jag gjorde i mitt första inlägg, visa resultat av forskning som visar att det du påstår stämmer.
Citera
2019-04-23, 12:02
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Det kommer vara intressant att läsa alla studier och forskning som ligger bakom alla förklaringar ni lagt fram i denna tråd.
Jag skulle sätta allt på att det har med kultur och uppfostran att göra, och att IQ nivån inte är begränsad mot en "vanlig svensk". Vissa saker är uppenbart även för invandrare att det är fel, andra kan vara helt normalt där de kommer från så de tänker inte på det när de kommer hit. Jag brukar jämföra med en sådan enkel sak som att en svensk åker till Thailand, tappar ett mynt på marken, sätter foten på det för att det inte skall rulla iväg och kanske ner i en brunn, men vips så är polisen där och arresterar dig. Detta är en kulturkrock, på varje mynt är en bild av deras kung, och att sätta foten på avbilden av kungen är som att trampa på självaste kungen.
En trivial sak kan vi tycka, men för någon som inte har kunskap eller erfarenhet av detta så kan det verka helt absurt.

Men, som sagt, väntar med spänning på all fakta som står bakom era förklaringar!

Intressant anekdot, men inte tillämpbar med dagens problem i västvärlden. IQ spelar definitivt en roll. Första, andra och tredje generationens invandrare ges ALLA MÖJLIGHETER att lyckas. Precis alla. Visa mig ett enda land som gör mer för invandrare i åtgärder, resurser och strafflindringar än Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det finns många förklaringar. Kulturen är nog den viktigaste, men det är svårt att skilja på kultur, religion och gener. Allt är sammanflätat. Dock kan man väl säga att barn som adopteras i tidig ålder brukar bli ungefär som den kultur de växer upp i. Däremot vet jag inte om detta även gäller hjärnkapacitet. Tyvärr finns inte mycket forskning på området då detta ämne är mer eller mindre tabubelagt.

Instämmer.

När jag växte upp på 70 och 80-talet behandlades adoptivbarnen precis som vem som helst av oss. Senare har det visat sig att de är överrepresenterade i självmord och psykisk ohälsa. Att ta barn från sin naturliga miljö/kultur tror jag är att göra dem en björntjänst. Min gissning är att i framtiden kommer nyktra och förnuftiga människor avråda/förbjuda adoption från kulturellt och etniskt avvikande kulturer.

Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Då får politikerna se till att det saknas anledning till konflikter mellan grupper. Bryt segregationen. Bryt den socioekonomiska mobbningen av invandrare.

Exakt. Lösningen på det är repatriering! Vindarna har vänt över nästan hela Europa och nu blåser det tilltagande högervindar. Kaos-folken kommer med frivillig och forcerad återvandring lämna Europa. Garanterat.

Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Då skulle du förlora allt eftersom det redan är belagt att beteenden har mycket med genetiken att göra. Även IQ har mest med genetik att göra, men för att du ska förstå det så måste du sätta dig in i vad IQ faktiskt är. Genomsnittsaraben har ett snitt som är en standardavvikelse lägre än svensken, och genomsnittsafrikanen har ännu lägre. Det är dessa kognitiva förmågor som skapat kulturen de lever under. Kultur är dock inte något som man ärver i strikt genetisk mening, man kan fostras om men då krävs det att de som fostras inte är bundna av skräpkulturen. Du måste således ta ifrån alla araber deras barn för att kunna förändra deras kultur, vilket helt enkelt inte är praktiskt tillämpbart. På så sätt kan man se det som att man ärver kulturen, eller snarare föds in i den.

Tack för ett bra inlägg.
Citera
2019-04-23, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det finns många förklaringar. Kulturen är nog den viktigaste, men det är svårt att skilja på kultur, religion och gener. Allt är sammanflätat. Dock kan man väl säga att barn som adopteras i tidig ålder brukar bli ungefär som den kultur de växer upp i. Däremot vet jag inte om detta även gäller hjärnkapacitet. Tyvärr finns inte mycket forskning på området då detta ämne är mer eller mindre tabubelagt.

Jo, det är ju lätt att kulturen gör att samma folkslag umgås med sina egna, på detta sätt så kommer ju generna hållas inom dessa ramar. På samma sätt har vi haft det uppe i norr, fram tills vi spred oss och andra kom hit.
Studier har visat att IQ nivån är lika uppnåbar oavsett vilket folkslag man tillhör, men förutsättningarna i uppfostran och utbildning ger en brantare backe för vissa.
Citera
2019-04-23, 12:12
Medlem
JustZlatans avatar
För att det är så invandrarföräldrarna uppfostrar barnen i sina hemländer. Det kravlösa Sverige låter blattarna uppfostra sina barn på samma sätt här.
Citera
2019-04-23, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Exakt. Lösningen på det är repatriering! Vindarna har vänt över nästan hela Europa och nu blåser det tilltagande högervindar. Kaos-folken kommer med frivillig och forcerad återvandring lämna Europa. Garanterat.

Ska du rensa ut nästan halva Sveriges befolkning? Är du inte klok?
Citera
2019-04-23, 12:25
Medlem
Citat:
Det får framtiden utvisa. Survival of the fittest.

Folkslag och kulturer som kunde överleva under mycket sämre förhållanden i sina hemländer borde kunna frodas och dominera här. Vilket de som får chansen också gör.

Jo eller hur...

Förklara för mig hur människor från varmare breddgrader ska fixa att överleva här uppe i norden om det nordiska folket inte fanns där för att hålla i strukturen? Ta en titt på deras länder och försök tänka ett steg längre och kanske till tom du kan dra samma slutsats.

”Survival of the fittest”? Då lär dessa människor vara dom som ryker och inte nordbor. 3 vintrar senare och inte en människa med afrikanskt ursprung har överlevt (och då är jag givmild med tiden).
Citera
2019-04-23, 12:26
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Låter rimligt, men även sorgligt. Allt pekar ju på att det är sant. Kvittar om det är Somalier, afghaner, turkar, araber osv osv.. Dem alla har något gemensamt av någon anledning.. Allmämt uselt uppförande, hänsyslösa med dåligt bordsskick, högst motbjudande - tappar alltid aptiten när dom är i närheten.

Mig veterligen existerar inget samband mellan lågt IQ och låg empatiförmåga. Hur mycket empati någon besitter handlar mer om vilka gener man har ärvt och/eller vilken uppfostran man hade.
Citera
2019-04-23, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Mig veterligen existerar inget samband mellan lågt IQ och låg empatiförmåga. Hur mycket empati någon besitter handlar mer om vilka gener man har ärvt och/eller vilken uppfostran man hade.

ok.
Citera
2019-04-23, 12:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ska du rensa ut nästan halva Sveriges befolkning? Är du inte klok?

De som kommit sedan ca 2000 är 1,6 miljoner, tillsammans med deras avkomma blir det sannolikt över 2 miljoner. Ja, dessa ska resa hem igen dit där de har sina rötter. Inget konstigt med det. De som kommit innan 2000 och framför allt från Balkan får man kanske se på ett litet annat sätt även om det finns mycket kriminellt pack och permanenta bidragstagare i den gruppen med. Råder inte krig på Balkan så de flesta kan resa hem. Frågor på det? Vad trodde du asyl innebar?! Att få bli permanent livstidsförsörjd i generationer av ett annat lands befolkning? Rätten att värdlandet ska ändra sig så att asylanterna känner sig som hemma?

Om inte förr men så fort en stark ledare presenterar sig så kommer det gå undan.

Invandrarnas dåliga uppfostran är helt enkelt kulturkrockar. Deras kultur är inte kompatibel med västs. Till och med vänsterliberalen och massinvandringsförespråkaren Tony Blair säger detta. Kanske ser han vad som kommer i framtiden? Kanske ångrar han judaspengarna? Vem vet, men att det kommer bli massiv repatriering ser jag som oundvikligt.
Citera
2019-04-23, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kojnakor
jag gissar på att det är för mycket inavel som gör dom så jävla korkade jag själv har haft lite duster med sådana men dom har aldrig vågat göra något även om dom vart ett par stycken dom har stirrat och varit kaxiga då har jag inte sagt något och bara stirrat tillbaka med mord i blicken men dom har bara vågat kaxa lite men jag tror faktiskt det är inavel och religionen som gör dom till korkade stolp skott
Jag är böjd att hålla med, de är som en grupp hyenor står man upp mot dem backar de direkt.
Och kombinationen pisslam och inavel är ingen höjdare.
Citera
2019-04-23, 12:29
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Gäller både Negrer och Araber, är alla så pass dåligt uppfostrade så att ingen har lärt dom vett och ettiket?

Alla gånger jag besökt resturanger och fik så har ingen av dom haft särskilt trevligt bordsskick eller hygien. Tuggar med överdrivet öppen mun, tappar aptiten varenda gång dom sitter i närheten. Alla gånger - pratar överdrivet högt på deras modersmål och tar ingen hänsyn till andra gäster, pratar mycket ofta i högtalare av någon märklig anledning.

En annan sak jag funderar på är att ingen av dom heller är särskilt allmänbildade, kortsiktigt tänkade verkar ligga i deras natur och dom förstår inte skämt.

Jag vill diskutera detta här eftersom det inte går att tas irl med dom, har redan frågat vederbörande och det blir ett jävla liv, går inte hålla en normal konversation. Jag kan knappast vara ensam om dessa upplevelser?

Utan att behöva låta taskig så upplever jag dom som rent efterblivna, saknar även förmågan att känna medkänsla.

Det finns även etniska svenska barn och ungdomar som beter sig illa i landets olika skolor. Senast när jag har vikarierat i en grundskola fick jag avbryta ett slagsmål mellan två etniska svenska pojkar. Ouppfostrade elever finns bland alla etniska grupper. Det känns som att du vill skapa ett "vi" och "de" och vill inte nyansera problemen utan påstår att det endast är araber och negrer som beter sig illa.
Citera
2019-04-23, 12:32
Medlem
Citat:
Då får politikerna se till att det saknas anledning till konflikter mellan grupper. Bryt segregationen. Bryt den socioekonomiska mobbningen av invandrare.

Vilken genialisk idé. Det är ungefär som att säga att politikerna bara måste avskaffa alla problem i samhället. Sedan blir det frid och fröjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in