Citat:
Ursprungligen postat av
gefundenes
Invandrare hatar svenskar, vissa i alla fall, för att svenskar aktivt visar att de vill ha segregering. Invandrare umgås med sina egna men det är inte likställt med att de aktivt visar att de vill ha segregering. Svenskar stänger ute invandrare på många olika sätt och det är allmänt känt att svenskar är inavlade, socialt stängda och ogästvänliga. Sådan är den inavlade svensken, stel, apatisk och hatisk.
Det i början av tråden är något av en överdrift. Jag har personligen liten erfarenhet av att invandrare beter sig så illa som skrivs. Vissa gör det säkert men jag har inte upplevt mycket av det. Detta trots jag bor i stad med mycket mångkultur.
Men detta att svenskar stänger ute invandrare..
På vilket sätt? Min upplevelse som svensk är att svenskar överlag behandlar invandrare mycket bra.
Det är inte bara min upplevelse men även en studie som visade att diskriminering i arbetslivet är mycket låg. Även en internationell studie om hur rasistiska folk i olika länder är. Sverige hamnade mycket långt ner på den listan.
Svenskar är inavlade? Rent nonsens... Svenska kvinnor räknas bland de vackraste i världen. Sverige har inom idrotten nått stora triumfer vilket knappast tyder på inavel. Utöver detta är och var Sverige väldigt framstående inom många områden. Vetenskap, litteratur, industri och musik. Detta tyder väl knappast på en inavlad befolkning?
Det som står på slutet är också rent nonsens. Svenskar kanske är något mindre sociala än vissa andra folk. Detta är dock kanske för att svensken traditionellt är artig, strikt och proper. Bemöts folk korrekt är det dock inte ovilliga att vara sociala. Detta beror förstås på individ också.
Så det du skriver om svenskar stämmer inte eller är överdrivet negativt. Att svenskar är apatiska? Ja, svenskar är så artiga och faktiskt ofta så snälla att de överlag tar väldigt mycket skit innan de reagerar.