2019-04-23, 17:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Blaha blaha hur orkar du vara så självgod. Svenskar har ställt till med krig i flera tiotals år genom vapenhandel under bordet och ojar sig över att terrorn slår till mot dem. Menar du och dina rasistiska kumpaner att det är oväntat att sånt här händer er?

Sri Lanka förra veckan och snart hos er nånstans.

Få se nu, om någon säljer vapen till dig och du skjuter någon med vapnet så är det personen som sålde vapnet som är dålig och inte den som använder vapnet? Du vet väl att man inte är tvungen att köpa vapen eller använda det?

Det är hur som helst en jäkligt långsiktig hämnd om terrorister attackerar länder som indirekt sålt vapen till vissa länder. Vad är nästa steg? Att attackera de som gör lådorna som vapnen fraktas i..

Jag tror faktiskt det är så att de flesta terrortomtar inte har en aningen vad Sverige har gjort eller inte gjort utan de attackerar bara för att de anser att alla från väst är monster.
Citera
2019-04-23, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ajemback
Du svarade inte på min fråga. Gör det, tack.
Och btw, vad har stackars fattiga Sri Lanka gjort för att "förtjäna", enligt dig, dessa terrordåd? Näpp, terrorister är fega svin.

OnT: Du har gett bra svar här...
Sri Lanka är det synd om men svenskar? Svenskar har sålt vapen under bordet utan befolkningens vetande. Ändå går svenskar runt och ojar sig för när terrorn slår mot dem. Sverige säljer enormt mycket vapen.
Citera
2019-04-23, 18:04
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Sri Lanka är det synd om men svenskar? Svenskar har sålt vapen under bordet utan befolkningens vetande. Ändå går svenskar runt och ojar sig för när terrorn slår mot dem. Sverige säljer enormt mycket vapen.

Nu svarar du inte på någon fråga...
Citera
2019-04-23, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Få se nu, om någon säljer vapen till dig och du skjuter någon med vapnet så är det personen som sålde vapnet som är dålig och inte den som använder vapnet? Du vet väl att man inte är tvungen att köpa vapen eller använda det?

Det är hur som helst en jäkligt långsiktig hämnd om terrorister attackerar länder som indirekt sålt vapen till vissa länder. Vad är nästa steg? Att attackera de som gör lådorna som vapnen fraktas i..

Jag tror faktiskt det är så att de flesta terrortomtar inte har en aningen vad Sverige har gjort eller inte gjort utan de attackerar bara för att de anser att alla från väst är monster.
Muslimer är en sak men alla invandrare är väl inte muslimer, ändå kan traktorkörande och inavlade dumsvenne som hobbyhatar på Flashback hata alla invandrare. Skyll er sjäöva om ni får hat tillbaka. Ger man så får man.
Citera
2019-04-23, 18:07
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:

Precis, deras sjuka religion och fattigdom på grund av den samma är ett stort problem.
Citera
2019-04-23, 18:08
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Invandrare hatar svenskar, vissa i alla fall, för att svenskar aktivt visar att de vill ha segregering. Invandrare umgås med sina egna men det är inte likställt med att de aktivt visar att de vill ha segregering. Svenskar stänger ute invandrare på många olika sätt och det är allmänt känt att svenskar är inavlade, socialt stängda och ogästvänliga. Sådan är den inavlade svensken, stel, apatisk och hatisk.

Va? Kan du ge några exempel på hur de "svennar" som kanske bor granne med dig har förhindrat dig eller någon av dina vänner något? Många invandrare som är "integrerade" dvs är välvilligt inställda till att anpassa sig efter rådande lagar och regler funkar väldigt bra i villaområden. Men då finns det också en vilja och jag har både kristna(invandrare) och muslimska(invandrare) som grannar och det funkar jättebra. Men de har ju också själv försökt komma in i samhället och om man inte försöker så kommer det bli segregerat. Det är inte så att man tvingar någon att ge upp sin religion bara för att man ska bo i Sverige däremot så är det nödvändigt att kunna språket. Vi svenskar får inte saker även om vissa verkar tro det, jag har fått plugga och har inte föräldrar som kan köpa mig dyra saker eller lägenheter åt mig utan jag har studielån och det kan invandrare också få. Jag fick jobba extrs på kvällarna medans jag pluggade för att få råd med att festa, köpa mat, köpa kläder.
Citera
2019-04-23, 18:13
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Muslimer är en sak men alla invandrare är väl inte muslimer, ändå kan traktorkörande och inavlade dumsvenne som hobbyhatar på Flashback hata alla invandrare. Skyll er sjäöva om ni får hat tillbaka. Ger man så får man.

Jag hatar inte någon. Däremot så tror jag inte du fattar att även du eller personer du gillar likaväl kan dö i en attack mot Sverige. Om du går en sväng på stan så kommer du se att det inte är enbart svenskar på gatan så om någon gör ex en attack likt den på Drottninggatan så kommer folk stryka med från alla håll. Tror du en terrorist bryr sig om du är mörk eller ljus, han hatar alla på gatan lika mycket.
Citera
2019-04-23, 18:14
Medlem
Citat:
Invandrare hatar svenskar, vissa i alla fall, för att svenskar aktivt visar att de vill ha segregering. Invandrare umgås med sina egna men det är inte likställt med att de aktivt visar att de vill ha segregering. Svenskar stänger ute invandrare på många olika sätt och det är allmänt känt att svenskar är inavlade, socialt stängda och ogästvänliga. Sådan är den inavlade svensken, stel, apatisk och hatisk.

Det i början av tråden är något av en överdrift. Jag har personligen liten erfarenhet av att invandrare beter sig så illa som skrivs. Vissa gör det säkert men jag har inte upplevt mycket av det. Detta trots jag bor i stad med mycket mångkultur.

Men detta att svenskar stänger ute invandrare..
På vilket sätt? Min upplevelse som svensk är att svenskar överlag behandlar invandrare mycket bra.

Det är inte bara min upplevelse men även en studie som visade att diskriminering i arbetslivet är mycket låg. Även en internationell studie om hur rasistiska folk i olika länder är. Sverige hamnade mycket långt ner på den listan.

Svenskar är inavlade? Rent nonsens... Svenska kvinnor räknas bland de vackraste i världen. Sverige har inom idrotten nått stora triumfer vilket knappast tyder på inavel. Utöver detta är och var Sverige väldigt framstående inom många områden. Vetenskap, litteratur, industri och musik. Detta tyder väl knappast på en inavlad befolkning?

Det som står på slutet är också rent nonsens. Svenskar kanske är något mindre sociala än vissa andra folk. Detta är dock kanske för att svensken traditionellt är artig, strikt och proper. Bemöts folk korrekt är det dock inte ovilliga att vara sociala. Detta beror förstås på individ också.

Så det du skriver om svenskar stämmer inte eller är överdrivet negativt. Att svenskar är apatiska? Ja, svenskar är så artiga och faktiskt ofta så snälla att de överlag tar väldigt mycket skit innan de reagerar.
Senast redigerad av Snobird 2019-04-23 kl. 18:16.
Citera
2019-04-23, 18:14
Bannlyst
Citat:
Va? Kan du ge några exempel på hur de "svennar" som kanske bor granne med dig har förhindrat dig eller någon av dina vänner något? Många invandrare som är "integrerade" dvs är välvilligt inställda till att anpassa sig efter rådande lagar och regler funkar väldigt bra i villaområden. Men då finns det också en vilja och jag har både kristna(invandrare) och muslimska(invandrare) som grannar och det funkar jättebra. Men de har ju också själv försökt komma in i samhället och om man inte försöker så kommer det bli segregerat. Det är inte så att man tvingar någon att ge upp sin religion bara för att man ska bo i Sverige däremot så är det nödvändigt att kunna språket. Vi svenskar får inte saker även om vissa verkar tro det, jag har fått plugga och har inte föräldrar som kan köpa mig dyra saker eller lägenheter åt mig utan jag har studielån och det kan invandrare också få. Jag fick jobba extrs på kvällarna medans jag pluggade för att få råd med att festa, köpa mat, köpa kläder.
Du låter ju ändå rätt välkomnande och öppen men praktiskt taget alla svenskar vill ha segregering och då kan de inte klaga på när invandrare inte integrerar sig.

Svenskar hatar själva utseendet. De hatar undvikande utseenden och därför spelar det ingen roll hur smart eller integrerad invandraren är. Man måste inse att svenskar är rasister från början. Det handlar om vardagsrasism som finns med i bilden hela tiden.
Citera
2019-04-23, 18:17
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det finns även etniska svenska barn och ungdomar som beter sig illa i landets olika skolor. Senast när jag har vikarierat i en grundskola fick jag avbryta ett slagsmål mellan två etniska svenska pojkar. Ouppfostrade elever finns bland alla etniska grupper. Det känns som att du vill skapa ett "vi" och "de" och vill inte nyansera problemen utan påstår att det endast är araber och negrer som beter sig illa.

Det finns nog ingen som förnekar att det finns de som beter sig illa, såväl medvetet som omedvetet, i alla etniska grupper. Men nu är det är inte det tråden handlar om, utan om invandrares annorlunda uppfostran. Har du någon uppfattning om detta? Eller menar du att barnuppfostran och kulturer är helt identiska över hela världen? Kanske t.o.m. att skolorna i invandrartäta områden fungerar precis lika bra som i svenska områden? Och att s.k. problemområden inte har några problem ö.h.t. och att allt fungera precis lika bra där som överallt annars?
Citera
2019-04-23, 18:17
Bannlyst
Citat:
Jag hatar inte någon. Däremot så tror jag inte du fattar att även du eller personer du gillar likaväl kan dö i en attack mot Sverige. Om du går en sväng på stan så kommer du se att det inte är enbart svenskar på gatan så om någon gör ex en attack likt den på Drottninggatan så kommer folk stryka med från alla håll. Tror du en terrorist bryr sig om du är mörk eller ljus, han hatar alla på gatan lika mycket.
Jag vet, det är så terrorism ser ut men den föds pga politiska obalanser skapade av regeringar. Religionsfrågan är en svår nöt att knäcka som borde lagts på is för länge sedan. Kan man skapa religioner borde man kunna avliva dem.

Jag bryr mig när folk dör men jag är ingen rasist heller. Här på flashback är det flera som tänker "en invandrare mindre" när man läser vad de skriver. Ska jag med glädje skriva "en svensk mindre" när en svensk mördas?
Citera
2019-04-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Skillnaden mellan svenskars och svaringarnas uppfostran är att vi svenska lär barnen tidigt vad som är rätt och fel, styr barnen hårt och släpper mer och mer på tyglarna ju äldre de blir.

Svartingarna däremot, de låter barnen köra full gas från födseln och stramar åt tyglarna ju äldre de blir. Prata med valfri dagis-pedagog om du inte tror mig.

Det här skapar Jävlig individer som inte passar in i vårat samhälle. Sen att de är mindre smart än vite folket överlag spelar säkert också in.

Precis! En dansk psykolog som forskat på fenomenet säger det samma. Hos oss blir vårt beteende internaliserad från spedbarnsåldern och friheten blir större och större med tiden. Straff för brott blir därför mildt.
Hos dom finns ingen strama tyglar . . . helt till dom kommer i vuxen ålder. Då är straffet för att inte sköta sig stenhårdt. Avgugna händer . . . tretti år i ett fängelse där fångarna dör efter ett år etc.
När dom kommer hit skrattar dom av våra fängelser. Hotellrum med internet och matservering där man kann titta på porr och runka till snoppen blir blå.
Inte konstigt att dom beter sig illa i våra samhällen.
Lösningen är att låta dom få sitt jävla shariasystem . . . gällande för DOM och inte oss.
Senast redigerad av emtor 2019-04-23 kl. 18:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in