2010-05-02, 23:39
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillbakadragen
Vid senaste antagningen, VT2010, var reservintagningsgränsen följande för de olika lärosätena (alltså detta hade den "sista" personen som kom in):

KI: 1.8
LU: 1.7
GU: 1.8
UU: 1.8
LiU: 1.7
UmU: 1.7

Källa: http://läkarstudent.se/antagning.html#hogskoleprovet

Ergo, fullt realistiskt att komma in på läkarprogrammet med 1.8.

Dock kom endast ca 3% av de som sökte till t.ex. KI med 1,8 in.

Så 97% chans att faila.

Realistiskt att komma in med 1,8 där? Tveksamt!
Men har man lust att plugga i Umeå, så visst...
Citera
2010-05-03, 03:30
Medlem
Jag har hört rykten om att de ska göra om högskoleprovet snart. När sker det och vilka ändringar kommer det bli?
Citera
2010-05-03, 07:11
Medlem
Tillbakadragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar

Så 97% chans att faila.

Jag skrev inte att det var realistiskt att komma in på specifikt KI med 1.8. Jag skrev att det var realistiskt att komma in på läkarprogrammet med 1.8.

På LiU hade man kommit in, och både läkarförbundet som Högskoleverket rankar deras utbildning som den bästa läkarutbildningen i landet. Jag säger ingenting om Umeå, men vill man verkligen bli läkare så tror jag att man någonstans skiter i vilken stad man faktiskt får bege sig till, speciellt om man konkurrerar med ett 1.8.
Citera
2010-05-03, 08:42
Medlem
Thundermans avatar
Jag hoppas att någon som har haft erfarenhet utav HPGuiden kan berätta exakt hur deras upplägg ligger till? För jag har seriösa planer på att bli VIP-medlem där.
Citera
2010-05-03, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Jag hoppas att någon som har haft erfarenhet utav HPGuiden kan berätta exakt hur deras upplägg ligger till? För jag har seriösa planer på att bli VIP-medlem där.

Gå in på sidan så kan du klicka "VIP-exempel" så ser du.
Citera
2010-05-03, 11:15
Medlem
dataSaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar

Så 97% chans att faila.

Var hittar du den informationen? Har kollat runt lite men hittar inget sådant, skulle vara ganska intressant (särskilt om det fanns för alla skolor).
Citera
2010-05-03, 11:28
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Gå in på sidan så kan du klicka "VIP-exempel" så ser du.

Det har jag sett.

Men vill höra från folk som har varit medlemmar där och som har använt deras tjänst.
Citera
2010-05-03, 12:39
Medlem
Jag kan rekommendera hpguidens VIP-tjänst. Du får en väldigt stor mängd övningsuppgifter, och varje gång jag hade en fråga så fick jag ett utförligt svar inom ett dygn.
Citera
2010-05-03, 13:43
Bannlyst
Jag gjorde högskoleprovet för några veckor sen.. när fan får jag se mitt resultat? kommer det på posten eller?
Citera
2010-05-03, 13:54
Medlem
Läs lite längre bak i tråden så kan du se hur du går tillväga. På www.studera.nu finns en funktion som ger dig ditt resultat omedelbart.
Citera
2010-05-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patohls
Läs lite längre bak i tråden så kan du se hur du går tillväga. På www.studera.nu finns en funktion som ger dig ditt resultat omedelbart.

Tråden är över 650 sidor! Kan ingen antingen länka till det specifika inlägget eller direkt berätta hur det går till?
Citera
2010-05-03, 14:59
Medlem
Apelsinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiraz
Tråden är över 650 sidor! Kan ingen antingen länka till det specifika inlägget eller direkt berätta hur det går till?

https://www.studera.nu/studera/4301.html Finns en logisk väg dit : www.studera.nu -> Högskoleprovet -> Till testversionen av resultatfunktionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in