2010-04-10, 19:33
Medlem
Odurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Fan vad jag är orolig. 1,9 brukar ligga vid 105 p, förra året var undantaget. Det räcker med att jag fört över fel två svar för att jag ska få ett 1,8, ännu mindre felmarginal om normeringen blir strängare. Jag vill inte ta ut något i förskott, så jag räknar med 1,8, samtidigt vill jag tro att jag kommer få 1,9. Skulle vara så skönt att ha en plats på HHS, men nu är det fyra helvetiska veckor under tiden. Kommer nog må dåligt, någon som har tips på vad man kan göra?
Supa! Skål! (Jag tömmer en box rödtjut just nu)
Och nej, jag vill inte bli kirurg. Virolog passar mig bättre
Citera
2010-04-10, 19:34
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissconectarn
runka

Min avsikt var inte att du skulle fästa blicken på det jag skrev om att det skulle vara skönt att komma in (på HHS).

Citat:
Ursprungligen postat av Fail
Kapa bilen med alla svarshäften

Ett alternativ, men tänk om deras maskin rättar fel eller liknande, självmord nästa.
Citera
2010-04-10, 19:34
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillbakadragen
Tack

107 poäng! Och likt den andra flashbackaren här som också fick 107 överväger jag nu läkarprogrammet.

Var inte 1.8 lägsta intagning på alla läkarlinjer utom karolinska sist? Borde man inte kunna känna sig rätt säker med 19 då?
Citera
2010-04-10, 19:35
Medlem
Citat:
Eftersom romben har fyra vinklar, varav de som är motsatta varandra är lika stora. Vet du att en vinkel är 25 grader, då är även motsatta 25 grader. Då vet du att övriga är 360 - 50 = 310 / 2 = 155 grader.

Citat:
Ursprungligen postat av Dissconectarn
En Romb har två likadana vinklar diagonalt och på den andra diagonalen är även de vinklarna lika. Då vet vi att 50 grader är fördelat över en diagonal och de resterande 310 graderna över den andra diagonalen.
Tack!

Men fyfan vad dum jag känner mig nu. Det där vet man ju! Har läst mer än en vinkel är mer än 25 grader hela dagen. Haha. Skrev ju till och med det i inlägget. Fick precis på en nedre gräns med höstens normeringstabell. Håller tummarna för att den är snäll i år också.
Citera
2010-04-10, 19:36
Medlem
Bruttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sotegihe
Just det!

Vid 3e passet fick vi, vid örebro universitet, göra en del med svenska och engelska läsförståelse bland annat. Ett testprov för kommande(?) prov skulle jag gissa.

Detta var unikt för bara Örebro Universitet. Hur är det för er andra?
Gör ni 5 block varav 4 räknas men ni får inte veta vilket det är?

Skulle vara kul o få veta.
Unikt för Örebro? Tror inte det, eftersom vi i Trollhättan gjorde samma...
Citera
2010-04-10, 19:42
Medlem
Bruttas avatar
Citat:
Fan vad jag är orolig. 1,9 brukar ligga vid 105 p, förra året var undantaget. Det räcker med att jag fört över fel två svar för att jag ska få ett 1,8, ännu mindre felmarginal om normeringen blir strängare. Jag vill inte ta ut något i förskott, så jag räknar med 1,8, samtidigt vill jag tro att jag kommer få 1,9. Skulle vara så skönt att ha en plats på HHS, men nu är det fyra helvetiska veckor under tiden. Kommer nog må dåligt, någon som har tips på vad man kan göra?
https://www.flashback.org/f3
Citera
2010-04-10, 19:44
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutta
https://www.flashback.org/f3

Bra tips, men tråkigt ifall brevet som kommer om fyra veckor innehåller ett positivt besked. Då sitter du där med kanylerna i armen och jamaicanerna i huset och undrar hur du ska finansiera nästa opiumodling.
Citera
Medlem
Dissconectarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nappen
Tack!

Men fyfan vad dum jag känner mig nu. Det där vet man ju! Har läst mer än en vinkel är mer än 25 grader hela dagen. Haha. Skrev ju till och med det i inlägget. Fick precis på en nedre gräns med höstens normeringstabell. Håller tummarna för att den är snäll i år också.

Äsch dumt att deppa över en sån skitgrej om du skrev ett bra HP överlag

Själv fuckade jag DTK och ord som jag bara fick hälften på, det är lite mer att deppa över!
Citera
Medlem
Ostmackans avatar
Gjorde provet för första gången idag! Jävligt svårt att säga hur det ska gå, men räknade nyss ut poängen.

Delprov 1:
15/22

Delprov 3:
18/22

Delprov 7:
17/20

Delprov 8:
24/40 ( )

Delprov 9:
16/20

Vilket gör att det blir 90/122, förutsatt att man inte gjort något rejält jävla slarvfel. Är nöjd överlag, men hoppas absolut att det ska gå bättre nästa gång. Kul att ha provat på iallfall. Någon som sitter på statistik över vilka resultat folk får? Har för mig att jag har sett ett sådant diagram nånstans...
Citera
2010-04-10, 19:45
Medlem
blev 86 poäng, 1.4 eller så. Ganska nöjd, men fick 10/22 på NOG Tog min högskoleprovs-oskuld iallafall, kunde gått värre.
Citera
2010-04-10, 19:47
Medlem
Aleizohiets avatar
77 poäng. 1.2 om inte det blir större ändringar i normeringen. Med dagens resultat skulle jag fått 1.2 på de senaste 3 proven iaf. Blev riktigt tiltad på ord. Får väl ses som acceptabelt med tanke på att jag inte orkade förbereda mig en endaste gång. Skulle bli sur om jag inte kommer in pga min lättja dock.
Citera
2010-04-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nappen
Har nu kollat igenom alla mina fel, och fattar vad jag gjort för slarvfel på alla utom en. Som jag aldrig hade kunnat på plats.

NOG Fråga 11
11. En fyrhörning har formen av en romb. Hur stora är de olika vinklarna i romben?
(1) Mer än en vinkel i romben är 25°.
(2) Varje sida i romben är 50 mm.
Tillräcklig information för lösningen erhålls
A i (1) men ej i (2)
B i (2) men ej i (1)
C i (1) tillsammans med (2)
D i (1) och (2) var för sig
E ej genom de båda påståendena

Facit säger A, jag svarade E. Vad är det man får fram genom att veta att fler än en vinkel är >25grader?
HAHAHA
Jag läste att man skulle räkna ut hur långa alla sidorna var i romben
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in