2010-04-30, 18:02
Medlem
Drakula09s avatar
Hur f*n kan alla få så högt på LÄS? Förstår inte riktigt hur man kan få 20 på LÄS när frågorna är så dunkelt ställda. Svaren är dessutom invecklade.

Mitt personbästa är 17 hemma och 15 på plats när det gäller LÄS. Hade jag skrivit 20 på LÄS hade jag haft 1,8 på senaste HP.
Citera
2010-04-30, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakula09
Hur f*n kan alla få så högt på LÄS? Förstår inte riktigt hur man kan få 20 på LÄS när frågorna är så dunkelt ställda. Svaren är dessutom invecklade.

Mitt personbästa är 17 hemma och 15 på plats när det gäller LÄS. Hade jag skrivit 20 på LÄS hade jag haft 1,8 på senaste HP.

Hemligheten är att läsa mycket. Jag fick visserligen inte 20 rätt, men 19 fick jag.
Under dem senaste åren läst ganskla mycket litteratur, och vida spridd sådan. Gamla klassiker och moderna, läser alltid flera tidningar osv. Då blir det inte så "dunkelt" längre, utan ganska självklart.
Citera
2010-04-30, 18:16
Medlem
Snoppgandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAH
Hemligheten är att läsa mycket. Jag fick visserligen inte 20 rätt, men 19 fick jag.
Under dem senaste åren läst ganskla mycket litteratur, och vida spridd sådan. Gamla klassiker och moderna, läser alltid flera tidningar osv. Då blir det inte så "dunkelt" längre, utan ganska självklart.

Men du har ändå inte lärt dig skillnaden på "de" och "dem"
Citera
2010-04-30, 18:19
Medlem
Drakula09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAH

Vilken typ av litteratur rekommenderar du för ren skär "LÄS-höjning"? Språket i texterna ligger uppenbarligen på rätt hög nivå.
Citera
2010-04-30, 18:31
Medlem
orkaskaffanicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakula09
Vilken typ av litteratur rekommenderar du för ren skär "LÄS-höjning"? Språket i texterna ligger uppenbarligen på rätt hög nivå.

Prova DN:s kultursidor. Där är det mycket kvasiintellektuell smörja som passar perfekt på högskoleprovets LÄS-del.
Citera
2010-04-30, 18:35
Medlem
Drakula09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkaskaffanick
Prova DN:s kultursidor. Där är det mycket kvasiintellektuell smörja som passar perfekt på högskoleprovets LÄS-del.

Tack för tipset!
Citera
2010-04-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Här är en guide:

Gå in på www.studera.nu

Tryck på texten "Till testversionen av resultatfunktionen (fungerar bara för testare)"

Tryck på texten "Har du glömt inloggningsuppgifterna?
"

Fyll i personnummer och tryck på knappen "Skicka mig svarshäftenummer"

Då får ni svarshäftenumret i eran mail..

Börja sedan om från början av denna text....

Så loggar ni in med personnummer och svarshäftenummer...

Jag kontrollerade mitt svar, hade inte skrivit fel och fick således 106 p och 1,9

Glädjen går inte att beskriva. Har sprungit runt kvarteret och håller på att dricka min andra burk Mariestad.
Hittar verkligen inte texten där det står "testversion"
edit: Man skulle också trycka på "Högskoleprovet" sedan fanns den där
Senast redigerad av ReAnimater 2010-04-30 kl. 18:45.
Citera
2010-05-01, 04:56
Medlem
Awombhawhas avatar
Och så blev det såklart 102 som var gränsen, det var egentligen väntat, men med mina 101p hade jag fortfarande lite hopp kvar om att få 1.8, 2 st prov kvar innan studenten, bara att börja plugga ord och diagram så kanske man kan göra något med sitt liv ändå.
Citera
2010-05-01, 07:04
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robano
Fick 2.0 122/122. Rätt okej resultat pluggade ju bara en kvart på morgonen samma dag

Eh? Är det här någon konstig typ av ironi, eller? Tror knappast att du fick 122/122.
Citera
2010-05-01, 10:15
Medlem
CureMes avatar
Årets normering är klar

http://www8.umu.se/edmeas/hprov/10a/norm.html
Citera
2010-05-01, 10:26
Medlem
Tillbakadragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CureMe
Årets normering är klar

http://www8.umu.se/edmeas/hprov/10a/norm.html
Hur tänkte du nu?
Citera
2010-05-01, 10:34
Medlem
CureMes avatar
Jag tänkte att det här är en samlingstråd för högskoleprovet?
Och att normeringstabellen talar om för folk vad de fick för normerade poäng.
Rättade man provet så kan man se vad man fick?

Jag kan ha missat något men jag ser inte vad?

Edit: Ah! Jag är sen, trodde det var idag som normeringen kom Sorry!
Senast redigerad av CureMe 2010-05-01 kl. 10:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in