Citat:
Ursprungligen postat av GROTTULF
Jag förstår hur du tänker och jag hade heller inte betalat så här i slutskedet. Det är ett alldelles för högt pris utstakat för att bara vara mindre än en månad kvar. Skillnaden mellan HPG och prov/andra listor är att genom att öva via HPG så får du orden i ett sammanhang och inte bara rätt och slätt med en definition. Du får även synonymer till orden. Alla lär sig effektivast på olika sätt och jag vet bar att HPG fungerar bäst för mig. Om jag var du skulle jag börja med att plöja de gamla HP-orden från 85-99(?). De återkommer rätt frekvent.
Jag vill inte sänka dig, men att gå från 27-35 poäng på ORD är väldeligen svårt på så här kort tid. Var försiktig med att sätta upp för höga mål så du inte kör ned dig totalt om du skulle misslyckas.
Först och främst, tack för din hjälp!
Jag inser att målet kanske är lite högt satt men samtidigt är tanken att köra så det ryker o lägga ner all tid & energi på detta, att det sen kan gå sämre än väntat är väl en risk men det kommer ju fler prov så det är inte hela världen.
Skulle egentligen ha satt igång i feb men nu blev det tyvärr såhär och jag vet att jag kommer må mycket bättre ifall jag verkligen försökt istället för att ha tänkt att det är för sent och inte gett det en chans.
Det är ju som sagt främst ORD jag behöver höja mig på, och jag kommer kunna lägga ned iaf 5-6h/dag under ca 3 veckors tid, förhoppningsvis tar det mig en bra bit på vägen!
Var kan man hitta högskoleprov från innan 2000?
Tänkte, som några andra skriver, samla ihop alla ord från tidigare HP, gå igenom de och stryka de man kan för att sedan ha resten i en lista att öva på, fast det kanske inte är någon idé att ha med HP från 2000-2009 i den listan ifall de orden inte brukar återkomma i proven?