2019-04-09, 13:22
Medlem
kuklists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Nä, spelar egentligen ingen roll hur många det än är som klagar, rätt ska alltid vara rätt. Varför skulle de vara villiga till att ändra från det korrekta svaret anser du?
UHR kanske inte är helt säkra på sitt eget facit. Genom att publicera frågorna två dagar innan facit hinner de få reaktioner från andra människor. Då kanske de kommer på saker som de inte tänkt på innan.

Men detta är en gissning av mig. Jag vet inte svaret på frågan varför facit kommer på onsdag.
Citera
2019-04-09, 13:39
Medlem
Diarrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shlock
Skrivit provet ett antal gånger nu. Förrförra provet skrev jag som bäst, förra provet skrev jag 0.05 poäng sämre och nu lär jag få 0.05-0.10 poäng sämre än vid förra tillfället. Vad är det som händer? Varför sitter jag fast i denna nedåtgående spiral? Hade jag bara tur under mitt bästa prov eller är jag helt enkelt dum i huvudet? Kan tillägga att jag aldrig förberett mig ordentligt inför ett prov, eftersom att jag i ärlighetens namn inte vet hur jag ska göra det på ett bra sätt. Vad gäller taktik under provet har jag ingen. Jag betar igenom frågorna en efter en. Låter idiotiskt nu när jag ser vad jag skriver.

Jag tror att du fick sämre förra gången för det var peaken på fuskandet. Det är 11% färre som skrivit i år av uppenbara anledningar. Tror det här fusket varigt och är mycket er utbrett än vad vi kan ana. Normeringen var den högsta någonsin förra året.

Om man också kikar på statistik och jämför förr om åren vs senare så kan man se att förr så färre som fick lägsta och högsta poäng medan dom flesta låg mitt emellean. Medans senare år så har det blivit en liten extra topp mot dom högsta resultaten. Så jävla illa att så många fuskare läser fina utbildningar på bekostnad av reellt duktiga människor.
Citera
2019-04-09, 14:02
Medlem
DenNyaDealens avatar
70 verb och 68 kvant. Märkte att huvudet blev slött då jag fick 36 på första kvant men 32 på andra.
Detta jävla kartläsande, frustrerande och tidskrävande, men inte något som är utmanande egentligen.

Vad tror ni man vågar hoppas på? Egentligen skriver jag provet "för skojs skull" (egorunkeri). Kommer skriva nu i höst igen, det är ju ändå kul att ha en anledning att underhålla sina förmågor.

På pass 2 fick jag alla rätt på provet fram tills DTK. Där var de 4 felen enbart i DTK. Då vet man sin brist i alla fall.
Citera
2019-04-09, 14:10
Medlem
Nån som vet hur många av orden som förekommit förr? Brukar ju ligga på åtminstone 2, men jag kunde inte komma på ett enda och då har jag gått igenom alla svåra sen 76
Citera
2019-04-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diarree
Jag tror att du fick sämre förra gången för det var peaken på fuskandet. Det är 11% färre som skrivit i år av uppenbara anledningar. Tror det här fusket varigt och är mycket er utbrett än vad vi kan ana. Normeringen var den högsta någonsin förra året.

Om man också kikar på statistik och jämför förr om åren vs senare så kan man se att förr så färre som fick lägsta och högsta poäng medan dom flesta låg mitt emellean. Medans senare år så har det blivit en liten extra topp mot dom högsta resultaten. Så jävla illa att så många fuskare läser fina utbildningar på bekostnad av reellt duktiga människor.

Inlägget under ditt är nog också ett exempel på en stor bidragande faktor till ökningen mot högre resultat.
Gymnasieeleverna som skriver blir dessutom färre och färre i antal, snart har vi säkert en fördelning på 50/50 högskolesökande - egorunkare
Citera
2019-04-09, 14:35
Medlem
Hur går man till väga om man vill få reda på vad andra personer skrivit? Kan man göra det anonymt?
Citera
2019-04-09, 14:53
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dijamant
Hur går man till väga om man vill få reda på vad andra personer skrivit? Kan man göra det anonymt?
Enligt offentlighetsprincipen kan man få fri tillgång till en persons hp-resultat, fast det förutsätter att du har tillgång till vederbörandes personnummer.
Senast redigerad av Jonathaan5 2019-04-09 kl. 14:58.
Citera
2019-04-09, 14:59
Medlem
unrecognizeds avatar
Citat:
Du kan mejla eller ringa och begära ut enligt offentlighetsprincipen. Tror inte att du behöver uppge namn, men det kan ju inte svara på helt säkert.
Citera
2019-04-09, 17:10
Medlem
Imalosers avatar
https://hpguiden.se/forumet/Hogskoleprovet/ELF?p=174480#p174480

Här har en av användarna på HP-guiden tagit kontakt med författaren till "Doing Good", d.v.s fråga 33 pp1, C eller D. Författaren själv menar att D är ett bättre svar på vad som är main argument. Se deras konversation i länken.
Citera
2019-04-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser

Här har en av användarna på HP-guiden tagit kontakt med författaren till "Doing Good", d.v.s fråga 33 pp1, C eller D. Författaren själv menar att D är ett bättre svar på vad som är main argument. Se deras konversation i länken.

#savage
"bad question as both answers are true" hoppas detta når UHR
Citera
2019-04-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser

Allt hänger ju dock på vad som menas med social factors och det vi inte än
Citera
2019-04-09, 17:43
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Allt hänger ju dock på vad som menas med social factors och det vi inte än
Men författaren själv har ju läst svarsalternativen och menar att social factors kan tolkas på ett sätt att det vore ett MER korrekt svar än C, så det spelar ingen roll, eller borde inte spela roll, vad som menades i deras svarsalternativ, eftersom det KAN betyda något som gör att det är mer rätt. Då måste båda eller inget vara rätt, annars blir det ju absurt. Just eftersom texten inte på något sätt hade med socioekonomiska faktorer borde det ju vara ännu mer absurt om det ens skulle vara ett alternativ. De brukar ju åtminstone försöka vara lite kluriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in