2019-04-07, 21:50
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
15 av 20 men då fick jag gissa genom såll bort. Jag visste många av orden exakt vad de innebar. Jag menar exponera kan betyda många saker. Beror på sammanhanget. Nu gjorde jag det väldigt hastigt och jag vet med mig att jag är rätt kass på Svenska. Var faktiskt förvånad att jag fick mer än hälften rätt så med det sagt så är det nog ganska lätt om man pluggar på gamla prov.
Nja, det är ju rätt uppenbart vad som åsyftas. Dessutom har du svarsalternativ.
Citera
2019-04-07, 21:55
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Ja rätt svar var nog steg 3
Vilket svarsalternativ var det?
Citera
2019-04-07, 21:56
Medlem
Så vad säger vi, var detta provet svårare än höstens?

Jag tycker LÄS, ELF, XYZ och DTK var snäppet svårare än vanligt. Resten var som vanligt imo.
Ord och MEK är busenkla om man är över 25 år och inte bott i en grotta halva livet.
Citera
2019-04-07, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Steg 3 = C
Citera
Medlem
Citat:

C har jag för mig.
Citera
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunshine200
Är sugen på socionomprogrammet i Göteborg, behöver därför göra ett till prov, men detta var gårdagens:
Verb 1:
ORD 3/10
LÄS 2/10
MEK 4/10
ELF 3/10

Kvant 1:
XYZ 4/12
KVA 1/10
NOG 1/6
DTK 6/12

Verb 2:
ORD 3/10
LÄS 4/10
MEK 7/10
ELF 3/10

Kvant 2:
XYZ 5/12
KVA 4/10
NOG 5/6
DTK 4/12

Analys a la mig
1. HUR JÄVLA DÅLIG FÅR MAN VARA PÅ LÄS, HELT ÄRLIGT? Förvisso har jag ALLTID varit dålig på läsförståelse i skolan, alltid det som varit sänkt mig i svenska samt engelsk kurserna.
2. Vet inte vad som hände det två första passen, trodde jag skulle ha bäst fokus då och fått bättre resultat än det två sista passen
3. NOG pass 2 - STOOOOOOOLT

Flashback, hur höjer jag mig???? Måste ju förbättra mig på det verbala men tycker det är så svårt. Kommer förövrigt ha mycket tid efter jag tar studenten nu i sommar och i höst, så kommer kunna förbättra verbala under en längre tid & inte bara sista minuten plugg.
För att hålla igång matten tänkte jag köra igenom 1b och 2a/b. Gamla prov också såklart
Förlåt, men hur är detta möjligt? Skrev du provet med förbundna ögon?
Citera
2019-04-07, 22:02
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VILD_PUNG
Så vad säger vi, var detta provet svårare än höstens?

Jag tycker LÄS, ELF, XYZ och DTK var snäppet svårare än vanligt. Resten var som vanligt imo.
Ord och MEK är busenkla om man är över 25 år och inte bott i en grotta halva livet.
Tycker att DTK var ovanligt enkel, få uträkningar och lättöverskådliga tabeller och diagram. NOG med, behövde knappt ställa upp en ekvation (som det i vanliga fall krävs), under provet kunde man resonera sig till rätt svar. Hade dock problem med uppgift 28.
Tycker dock att vissa LÄS-uppgifter var ovanligt svåra, som texten om växter.
För övrigt var LÄS-delen mycket intressant, fann vissa texter så underhållande att jag t.o.m glömde tiden.
Förresten, var texten om läkarnas arbetsförhållanden utprövningspass? Hoppas verkligen inte det!
Senast redigerad av Jonathaan5 2019-04-07 kl. 22:10.
Citera
2019-04-07, 22:27
Medlem
Citat:
Tycker att DTK var ovanligt enkel, få uträkningar och lättöverskådliga tabeller och diagram. NOG med, behövde knappt ställa upp en ekvation (som det i vanliga fall krävs), under provet kunde man resonera sig till rätt svar. Hade dock problem med uppgift 28.
Tycker dock att vissa LÄS-uppgifter var ovanligt svåra, som texten om växter.
För övrigt var LÄS-delen mycket intressant, fann vissa texter så underhållande att jag t.o.m glömde tiden.
Förresten, var texten om läkarnas arbetsförhållanden utprövningspass? Hoppas verkligen inte det!

Vilken var fråga 28?
Citera
2019-04-07, 22:38
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dijamant
Vilken var fråga 28?
Uppgiften med en ihopsatt triangel. Man skulle avgöra vad x är.
Citera
2019-04-07, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dijamant
Vilken var fråga 28?
Tror det var den med kepsar som åsyftas.
Citera
2019-04-08, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Ganska nöjd med mitt provet på verbala del fick 69/80...det flöt på bra med texterna och alla rätt på orden...Matten gick sämre, satt som ett frågetäck och gissade och fick 57/80. Trots att jag övat på matten var de sämre än förra gången ja skrev de.

Tyvärr så var det nästintill exakt likadant för mig, jag pluggade endast kvant inför provet och sket i den verbala delen. Tyckte stundtals den verbala gick dåligt och fick där då 66/80. Däremot kvanten var ren blackout, och jag disponerade tiden fel och knappt fick till nåt, resultatet blev 58/80 där.
Citera
2019-04-08, 06:30
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Det ordet har jag inte heller hört innan. Poly betyder väl flera eller många och därför chansade jag rätt svar på den.

Så långt hängde jag med också att det hade något med flera att göra, men jag chansade på det andra fler-ordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in