Citat:
Ursprungligen postat av
Dijamant
Problem och problem. Min bästa del i höstas var läs men jag är ju långt ifrån tillräckligt bra för att bli psykolog vilket är ren idioti då jag det inte finns något som säger att jag hade utfört jobbet sämre än en person som får 2.0, Vilket för mig är helt sjukt.
De flesta är ju bra på antingen det ena eller det andra. De som får 2.0 har alltså full pott i princip på båda delarna vilket är helt sjukt. Hur är det möjligt? Fan gör ni på fritiden? Läser, räknar matte och sover?
En del har en fallenhet för matematik, en del har en fallenhet för språk, en del har en fallenhet för båda två. Men det fina med högskoleprovet är att det är en andra väg in för de som inte presterade utmärkt på gymnasiet. Det är ju sjukt bra att högskoleprovet finns så jag tycker inte du ska klaga på det.
Högskoleprovet är ju även något som du kan öva & bli bättre på, läser du mycket på fritiden så blir du automatisk bra på verbala, medans om du har lätt för matematik så blir det inte heller något större problem, det brukar ju vara det ena eller andra, dvs man presterar topp på en av delarna och lite sämre på den andra delen.
Vad blev ditt resultat på den verbala delen nu i höstas?