2018-04-16, 16:34
Medlem
. Kartan är indelad i fyra lika stora fält, som efter väderstrecken kan benämnas
nordväst, nordost, sydost och sydväst. Vilken bergart förekommer i samtliga
fält utom det nordöstra?
A Migmatitgranit
B Metaryolit
C Dalagranit
D Migmatitomvandlat metasediment

Hur i helvete är inte A rätt? Dock har jag skrivit b i mitt kontroll häfte men är fan bombsäker på jag tog A, var jag så efterbliven att jag fyllde i ruta B istället för A? Hpakademin säger C men hittar inte något av den i sydöstra rutan. Någon?

edit: provpass 4
Citera
2018-04-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccaalle
. Kartan är indelad i fyra lika stora fält, som efter väderstrecken kan benämnas
fält utom det nordöstra?
A Migmatitgranit
B Metaryolit
C Dalagranit

Hur i helvete är inte A rätt? Dock har jag skrivit b i mitt kontroll häfte men är fan bombsäker på jag tog A, var jag så efterbliven att jag fyllde i ruta B istället för A? Hpakademin säger C men hittar inte något av den i sydöstra rutan. Någon?

Det finns olika versioner ute av delproven. Jag har kontrollerat med mitt kontrollpapper och inga svar stämmer överens med det provet som jag får upp via studera.
Tippar på att de i år har gjort en väldigt omfattande förändring vad gäller antalet versioner, så att deras system kan ha svårt att hålla uppe kvalitén nu i början.
Citera
2018-04-16, 16:48
Medlem
alanadales avatar
Citat:
fält utom det nordöstra?
A Migmatitgranit
B Metaryolit
C Dalagranit

A är korrekt.
Citera
2018-04-16, 16:59
Medlem
Hpakademin säger också rätt svar är A. My bad, kollade på mina svar på provpass 1 när det var frågor från provpass 4
Citera
2018-04-16, 17:06
Medlem
28. Tre enfärgade klossar – en röd, en grön och en blå – är staplade på varandra.
Vilken färg har den översta klossen?
(1) Den blå klossen är inte underst. Den gröna klossen är inte överst.
(2) Den röda klossen är inte i mitten. Den blå klossen är under den röda klossen.
Tillräcklig information för lösningen erhålls
A i (1) men ej i (2)
B i (2) men ej i (1)
C i (1) tillsammans med (2)
D i (1) och (2) var för sig
E ej genom de båda påståendena

Visste direkt att jag skulle torska på den här frågan när jag såg den. Svaret kan ju vara C och B beroende på hur man tolkar den (hpakademin säger B). VAD menas egentligen med att den blå klossen är under den röda? DIREKT under eller under överhuvud taget? För om de menar att den är direkt under så är svaret B men om de menar t.ex att röda är högst upp och blå är längst ner så är ju blåa fortfarande under den röda och det går ej att lösa med enbart B. Vad tror ni??

edit: skitsamma jag är dum i huvudet jag får hoppas på 73/80 för 2.0 när jag inte ens kan läsa frågan rätt
Senast redigerad av ccaalle 2018-04-16 kl. 17:10.
Citera
2018-04-16, 17:12
Medlem
selusts avatar
Citat:
28. Tre enfärgade klossar – en röd, en grön och en blå – är staplade på varandra.
(2) Den röda klossen är inte i mitten. Den blå klossen är under den röda klossen.
A i (1) men ej i (2)
B i (2) men ej i (1)

Visste direkt att jag skulle torska på den här frågan när jag såg den. Svaret kan ju vara C och B beroende på hur man tolkar den (hpakademin säger B). VAD menas egentligen med att den blå klossen är under den röda? DIREKT under eller under överhuvud taget? För om de menar att den är direkt under så är svaret B men om de menar t.ex att röda är högst upp och blå är längst ner så är ju blåa fortfarande under den röda och det går ej att lösa med enbart B. Vad tror ni??

edit: skitsamma jag är dum i huvudet jag får hoppas på 73/80 för 2.0 när jag inte ens kan läsa frågan rätt

Tolkade det som att sen blå är någonstans under, oavsett var.
Citera
2018-04-16, 17:35
Medlem
Även jag får fel version av provet när jag söker på min provlokal på studera.nu. Om jag däremot söker på salen som var bredvid den jag skrev i, så stämmer det överens med det prov jag skrev.

Vore lustigt om UHR har dribblat bort sig själva i dessa försök att stävja fusket så att massa provdeltagare får ett felaktigt resultat.
Citera
2018-04-16, 17:40
Medlem
Citat:
A i (1) men ej i (2)
B i (2) men ej i (1)

B blir rätt oavsett vilken av de 2 definitionerna av "under" du väljer att tolka det som.
Citera
2018-04-16, 17:41
Medlem
god.childs avatar
Citat:

Ah gjorde exakt samma fel jag med. Fan här är man förbannad på att de inte kan formulera ordentligt när en själv inte ens läst frågan.
Citera
2018-04-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinbefruktaren
B blir rätt oavsett vilken av de 2 definitionerna av "under" du väljer att göra.

Ja, märkte det när jag läste frågan en extra gång och såg "vilken är överst" trodde ville veta alla färger
Citera
2018-04-16, 17:53
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den-panke
Känns lite konstigt då snittet för samtliga skrivare ligger runt 0.88-0.9...

Ah jo, uttryckte mig lite fel där!
Citera
2018-04-16, 18:08
Medlem
Jag är rätt säker på att en del provfråges-versioner på studera.nu är felaktigt upplagda, att de lagt upp fel version för vilken version som egentligen var på den specifika skrivplatsen och skolan. När jag jämför provfrågorna med mitt facit så är majoriteten av t.ex. provpass 1 (kva) fel, men om jag kollar med den andra versionen så har jag majoriteten rätt. Någon annan som kan dementera/bekräfta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in