2017-04-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videovolld
Skrev mitt andra prov igår! Hann skriva svarspappret den här gången. Jag fick 62 verb och 52 kva.
Men hur mycket litar ni på att ni skrivit av rätt? Enligt HT-16 normering så borde jag få 1.3 men jag vågar inte lita på att mina provsvar stämmer. Tar ni ut segern i förskott??

Alltid. Hur svårt kan det vara att skriva över bokstäver från ett papper till ett annat?
Citera
2017-04-02, 17:09
Medlem
videovollds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Usernamehehe
Det här har nog nämnts innan men var inte den svenska verbala delen med de långa texterna JÄÄÄVLIGT svår denna gången? Samma med DTK delen (diagrammen) på den kvantitativa delen. Samtidigt var de vanliga XYZ frågorna betydligt enklare än vanligt.

Gick nog definitivt bättre på matten än på de verbala proven i alla fall. Nu känner man att man borde läsa mer böcker..

Jag tycker frågorna på läsförståelsen var svårare än i höstas, men DTK tyckte jag kändes lättare.
Citera
2017-04-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BTLIFE
Alltid. Hur svårt kan det vara att skriva över bokstäver från ett papper till ett annat?

Tja, jag hade typ 10 sekunder på mig på ett av passen så det blev ganska stressigt. Fick memorera de sista 10 tills hon hämtat svarshäftet... Då kan det fort bli fel!
Citera
2017-04-02, 17:10
Medlem
videovollds avatar
Citat:
Haha jag vet, men det är så läskigt att ta ut vinst i förskott. Tänk om man skrev helt fel?? Vilket ifs inte borde resulterat i fler rätt...
Citera
2017-04-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ercie
Tja, jag hade typ 10 sekunder på mig på ett av passen så det blev ganska stressigt. Fick memorera de sista 10 tills hon hämtat svarshäftet... Då kan det fort bli fel!
Jo, såklart det kan bli fel om man stressar. Utgick ifrån att det inte var en faktor.
Citera
2017-04-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdkIdk
Var det fråga 11 eller 12?
12. Fråga 11 har jag för mig handlade om någonting angående orsaken till elevernas problem med att skilja mellan radie och diameter.
Citera
2017-04-02, 17:12
Medlem
Citat:
Haha jag vet, men det är så läskigt att ta ut vinst i förskott. Tänk om man skrev helt fel?? Vilket ifs inte borde resulterat i fler rätt...

Tja, känner ändå att jag inte har något val haha. Ansökan stänger innan resultatet kommer, så visst tar jag ut min seger i förskott genom att styra ansökan efter den. Finns inget annat alternativ haha.
Citera
2017-04-02, 17:17
Medlem
videovollds avatar
Citat:
Tja, känner ändå att jag inte har något val haha. Ansökan stänger innan resultatet kommer, så visst tar jag ut min seger i förskott genom att styra ansökan efter den. Finns inget annat alternativ haha.
Ah, jag förstår. Jag söker samma sak ändå så jag kanske kan blunda för eventuella resultat i förväg.
Citera
2017-04-02, 17:35
Medlem
Jonathaan5s avatar
På första provpasset, tror jag, men på fråga 2 ang fett innehållet i mejeriprodukter, är det någon som minns några siffor där? Tror att jag tänkte ens sak men gjorde någonting annat.
Citera
2017-04-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
På första provpasset, tror jag, men på fråga 2 ang fett innehållet i mejeriprodukter, är det någon som minns några siffor där? Tror att jag tänkte ens sak men gjorde någonting annat.
Hade du läst tråden hade du hittat 10 likadana frågor OCH svar, men okej. 13.5 gram av totalt 180, rätt svar 7.5%.
Citera
2017-04-02, 18:01
Medlem
Citat:
Skrev mitt andra prov igår! Hann skriva svarspappret den här gången.
Jag fick 62 verb och 52 kva.
Men hur mycket litar ni på att ni skrivit av rätt? Enligt HT-16 normering så borde jag få 1.3 men jag vågar inte lita på att mina provsvar stämmer. Tar ni ut segern i förskott??
nej det hade jag inte gjort med tanke på olika versioner hit o dit så vet man inte hur normeringen påverkats. Kvant var betydligt lättare dessutom så tror den kommer gå ned mycket. Verb stannar nog på liknande nivå.
Citera
2017-04-02, 18:07
Medlem
Flera säger att de inte hade tid att fylla i den oranga pappret. I min sal fick vi tydliga instruktioner att om vi ville fylla i det så behövde vi markera svaren i provhäftet, sen fick vi ett par minuter efter provpasset för att föra över svaren från provhäftet till pappret. Men provledaren tog svarsblanketten direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in