2017-04-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Det var fråga 16 och 17 på PP3. Tyckte PP3 var väldigt lätt för att vara verbal del jag men många verkar tycka att det var ett svårt pass?

Var det pp3? I så fall var det fråga 11 och 12 dvs direkt efter orden. Därefter kommer två långa texter med fyra frågor vardera. Tror jag?
Citera
2017-04-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Hur skulle ni sammanfatta texten?
Som att hon delade med sig av en pedagogisk erfarenhet. Det tog jag och jag har fått rätt enligt PP3v2.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livslevande
Jaaa den med varför eleverna tycker det är svårt med att hålla isär begreppen typ?!
Fan den var jobbig.
Och andra frågan var vad syftet var, på det svarade jag att hon ville dela med sig om ett sätt att skilja på radie och diameter.
Men kan vara fel. Äsch, kanske är jag som svarat fel i alla fall.

"Hon ville dela med sig av en pedagogisk erfarenhet" måste enligt mig vara rätt svar på andra frågan där. Den första minns jag knappt vad jag svarade på. Helt efterbliven fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Var det pp3? I så fall var det fråga 11 och 12 dvs direkt efter orden. Därefter kommer två långa texter med fyra frågor vardera. Tror jag?
Ja förlåt. Menar 11 och 12. Hade rätt på dem med.
Citera
2017-04-02, 16:49
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ercie
"Hon ville dela med sig av en pedagogisk erfarenhet" måste enligt mig vara rätt svar på andra frågan där. Den första minns jag knappt vad jag svarade på. Helt efterbliven fråga.

Håller med
Citera
2017-04-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ercie

Hmm du kanske har rätt. Jag kunde dock citera henne direkt i början av texten där hon skrev typ "därför vill jag här dela med mig av ett tips för de som har svårt att skilja på begreppen". Men situationen på vita tavlan var ju också en pedagogisk erfarenhet så jag velade mellan dem.
Citera
2017-04-02, 16:51
Medlem
Citat:
Jaaa den med varför eleverna tycker det är svårt med att hålla isär begreppen typ?!
Fan den var jobbig.
Och andra frågan var vad syftet var, på det svarade jag att hon ville dela med sig om ett sätt att skilja på radie och diameter.
Men kan vara fel. Äsch, kanske är jag som svarat fel i alla fall.

Hon ville dela med sig av en egen erfarenhet av pedagogiskt lärande. Minns inte exakt hur svaret var uttryckt men något sånt, jag fick rätt för det iaf.
Citera
2017-04-02, 16:52
Medlem
Citat:
Hmm du kanske har rätt. Jag kunde dock citera henne direkt i början av texten där hon skrev typ "därför vill jag här dela med mig av ett tips för de som har svårt att skilja på begreppen". Men situationen på vita tavlan var ju också en pedagogisk erfarenhet så jag velade mellan dem.
Ja, till oss läsare så berättade hon om sin upplevelse av att hjälpa eleverna med detta. Tipsen var ju inte riktade till oss läsare utan jag tolkade det som en erfarenhet hon skrev om.
Citera
2017-04-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ja, till oss läsare så berättade hon om sin upplevelse av att hjälpa eleverna med detta. Tipsen var ju inte riktade till oss läsare utan jag tolkade det som en erfarenhet hon skrev om.
Jag förstår absolut om det är rätt svar men skulle vilja läsa den igen innan jag kan hålla med helt och fullt
Citera
2017-04-02, 17:01
Medlem
videovollds avatar
Skrev mitt andra prov igår! Hann skriva svarspappret den här gången.
Jag fick 62 verb och 52 kva.
Men hur mycket litar ni på att ni skrivit av rätt? Enligt HT-16 normering så borde jag få 1.3 men jag vågar inte lita på att mina provsvar stämmer. Tar ni ut segern i förskott??
Senast redigerad av videovolld 2017-04-02 kl. 17:04.
Citera
2017-04-02, 17:05
Medlem
Citat:
Som att hon delade med sig av en pedagogisk erfarenhet. Det tog jag och jag har fått rätt enligt PP3v2.
Var det fråga 11 eller 12?
Citera
2017-04-02, 17:05
Medlem
Usernamehehes avatar
Det här har nog nämnts innan men var inte den svenska verbala delen med de långa texterna JÄÄÄVLIGT svår denna gången? Samma med DTK delen (diagrammen) på den kvantitativa delen. Samtidigt var de vanliga XYZ frågorna betydligt enklare än vanligt.

Gick nog definitivt bättre på matten än på de verbala proven i alla fall. Nu känner man att man borde läsa mer böcker..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in