2009-10-24, 19:59
Medlem
claxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeDredd
Det här var irriterande. Upptäcker att jag inte skrivit in LÄS-svar 17-20 på mitt gula papper... Det råkar inte vara någon med bra minne som kommer ihåg vad den sista texten handlade om, så att jag kan försäkra mig om att jag inte missade den sidan helt?

Om de inte kommit med på svarsblanketten så hade jag 98 rätt. Fick två ELF/ORD och tyckte orden på den andra var betydligt enklare (eller, det kändes i alla fall så), så jag hade inga problem med att den första inte räknades. (30/40 känns som godkänt för mig)

https://www.studera.nu/download/18.369b53cb1241030eff280006219/las.pdf
Alla delproven finns på hemsidan
Citera
2009-10-24, 20:01
Medlem
JudgeDredds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claxor
https://www.studera.nu/download/18.369b53cb1241030eff280006219/las.pdf
Alla delproven finns på hemsidan
Tackar. Så jag läste den i alla fall. Nu blir det spännande att se om jag fick med det på papperet...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GROTTULF
Jag ger väl blanka fan i om jag särskriver på flashback. Håll näbben bara, jag kunde inte bry mig mindre om din tramsiga mani för rättstavningar.
What? Jag menade "den båten" som i den båten vi läste om på provet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollercaust2009
Det var i vilket fall som helst nordvästlig riktning så 550 meter föll på det.

Den jag inte blev klok på var hur stor del som var potatisland av ön. Har inte kollat men jag sätter en njure på att jag hade fel på den trots att jag satt säkert 2 minuter med uppgiften.

Hur kan du med säkerhet se skillnad på nordvästlig och nord-nordvästlig riktning? :P

Potatislandsfrågan var inte särskilt svår, andelen av ön som var potatisland var ju markerad och 1/10 var det enda rimliga.
Citera
2009-10-24, 20:03
Medlem
Skrev första gången någonsin:

NOG - 9/22
DTK - 10/20
LÄS - 15/20
ELF - 13/20
ORD - 36/40

83 poäng.

Är mycket nöjd, borde väl vara 1,2 - 1,3 eller.
Har nyss börjat med matte B, annars var det typ 20 år sen jag gick i skolan.
Ska dock göra om det i vår, var lite stressad.
Citera
2009-10-24, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Hur kan du med säkerhet se skillnad på nordvästlig och nord-nordvästlig riktning? :P
Om man tog linjalen från kapellet till snickeriet så korsade den kompassnålen rakt där det stod "NW"
Citera
2009-10-24, 20:06
Medlem
Tänk vad många som skulle ha 1.8-2.0 om ingen ljög på internet..
Citera
2009-10-24, 20:20
Medlem
Scrooge.McDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bainshee
Tänk vad många som skulle ha 1.8-2.0 om ingen ljög på internet..

Kan det inte möjligtvis vara så att sannolikheten för att folk berättar sin poäng är större ifall de har fått bra än om de fått dåligt?
Citera
2009-10-24, 20:22
Medlem
funnymidgets avatar
Var två ORD delar, självklart kommer den del med som jag lyckades katastrofalt på. Sen upptäcker jag att jag läser jävligt segt(fick typ chansa på 40% av svenska läs frågorna), måste verkligen börja läsa några böcker innan nästa högskoleprov.

Enda delen som ganska bra(som kontrast till de flesta FBare) var NOG-delen, 18/22
Citera
2009-10-24, 20:23
Medlem
_Jago_s avatar
Försökte minnas vad jag skrev och knepade och knåpade och tror jag lyckades knipa runt 1.0 Är det OK för att vara första gången?

Ni som fått 1.5, 2.0 osv. Vad fick ni första gången ni skrev?

Sedan efterlyser jag en sida där man kunde se lägsta antagningspoängen för olika högskolor på gymnasiebetyg respektive HP. Kollade på VHS.se men kunde bara se antal som sökt, och alltså inte lägsta poäng osv.
Citera
2009-10-24, 20:33
Medlem
HP är sånt jävla bullshit, jävla feministpropaganda, man kan ju inte hålla sig för skratt och blir svårt att koncentrera sig.

Varför måste jag kunna deras svenskaord som inte har använts sen 1910-talet. Varför ska jag kunna läsa av diagram som är tvärtemot hur diagram ska se ut egentligen. Vad är det för "komplexrunkare" som försöker mindfucka dig på varje fråga.
Varje fråga är en djup österriketunnel mindfuck, om dem vill mäta min kunskap varför inte ställa normala frågor, som kräver normala svar. Resultaten varierar ju så oerhört beroende på prov så det är ju knappast en bra mätning

Slopa HP totalt och inför intelligenstester, 130 för läkare, 125 för resten
Citera
2009-10-24, 20:35
Medlem
Procinctus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Försökte minnas vad jag skrev och knepade och knåpade och tror jag lyckades knipa runt 1.0 Är det OK för att vara första gången?

Ni som fått 1.5, 2.0 osv. Vad fick ni första gången ni skrev?

Sedan efterlyser jag en sida där man kunde se lägsta antagningspoängen för olika högskolor på gymnasiebetyg respektive HP. Kollade på VHS.se men kunde bara se antal som sökt, och alltså inte lägsta poäng osv.

Jag skrev för första gången idag och fick 97 poäng. Tror rätt mycket beror på hur du tar det, det är bara att slappna av och tänka igenom vad du gör. De flesta frågorna är faktiskt rätt lätta om du bara tänker efter.

Du kan oftast se det på högskolornas hemsidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in