2014-04-07, 19:41
  #34837
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TypAnonym
Jag tyckte helt tvärtom faktiskt.
Är möjligt att jag fortfarande var pigg första provet, förklarar dock inte hur du tycker motsats som jag
Citera
2014-04-07, 19:43
  #34838
Medlem
en.svensk.nigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
1. Den här veckan har man möjlighet att påpeka felaktigheter. Dwt innebär att om inget behöver korrigeras, så är facit fastställt tidigast på måndag.

2. Frakt från alla provorter till Umeå tar mer än ett dygn.

3. Min kompis osv som jobbar med hp osv

1. Så det kan man inte göra sen?

2. För dig kanske, men inte för UHR.

3. Din kompis gaslysar dig i så fall

Du kommer med åsikter och försöker använda dem som fakta. Är du allergisk mot logik?
Citera
2014-04-07, 19:45
  #34839
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedspis
Vi känner varken till antalet maskiner eller maskinernas läshastighet, alltså svarar jag

D - informationen är otillräcklig


Hahaha. Men nu när man tänker efter, det här är Flashback. Jag ska ta det med en nypa salt även om gymnasieelever har mattekunskaper färska och det är inget konstig om de pressar upp gränserna
Citera
2014-04-07, 19:46
  #34840
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en.svensk.niger
1. Så det kan man inte göra sen?

2. För dig kanske, men inte för UHR.

3. Din kompis gaslysar dig i så fall

Du kommer med åsikter och försöker använda dem som fakta. Är du allergisk mot logik?

Ge oss mer info! Var fick du bilden ifrån, är det en URL eller bara en bild? Verkar märkligt att de skulle publicera en preliminär normeringstabell på en sida.
Citera
2014-04-07, 19:49
  #34841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oxxpytt
Fick också 17/20 på orddelen. Så kan nog stämma rätt bra att denna del var lättare än tidigare prov.

Stämmer för mig också, fick 15/20 på ORD och förra gången fick jag 2/20 . Visserligen har jag pluggat en hel del ordkunskap men ändå
Citera
2014-04-07, 19:49
  #34842
Medlem
Mikronesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedspis
Vi känner varken till antalet maskiner eller maskinernas läshastighet, alltså svarar jag

D - informationen är otillräcklig
Haha +1!

Men man kan ju göra antaganden. Antag att en maskin finns. Där sitter vaktmästare Lennart och matar maskinen med ett prov i taget, vilket borde uppskattningsvis ta 3-4 sekunder för varje prov (avläsning är direkt, men inmatning och utmatning tar tid). Effektiv arbetstid blir då 4*70000/3600 = 77 timmar. Lennart jobbar 40 timmar i veckan, så bara avläsningen tar två veckor . Om det finns två maskiner tar det hälften av tiden och om det finns tre en tredjedel och så vidare.
Citera
2014-04-07, 19:50
  #34843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en.svensk.niger
1. Så det kan man inte göra sen?

2. För dig kanske, men inte för UHR.

3. Din kompis gaslysar dig i så fall

Du kommer med åsikter och försöker använda dem som fakta. Är du allergisk mot logik?

Jag har lika mycket att backa upp det med som du
Citera
2014-04-07, 20:01
  #34844
Medlem
Mah3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ananasbrillor
Åh vad skönt att höra! Och grattis till ett så pass höjt resultat får jag säga! För att komma in på den utbildningen jag vill gå krävs 1.55i linköping, men helst vill jag in i GBG eller lund där det är 1.7 som gäller. Funderar på om jag kan klara av att tillslut sätta 1.7? Vad tror du? Om jag gör många gamla prov, läser mycket samt övar i NOG-delen. Det är den jag tycker är svårast.

Tack! Vad fick du i de enskilda delarna? Du klarar säkert 1.7 om du jobbar för det. Om inte första gången, så andra.
Citera
2014-04-07, 20:02
  #34845
Medlem
mo-lesters avatar
Är lite nyfiken på de som skrev 1.50+. Kommer ni från medelklassfamiljer? Eller arbetarklass? Har ni en akademisk familj, eller är ni de enda i familjen som är funtade på ett annat vis? Pluggade ni mycket som unga? Har ni kommit dit ni är själva eller efter påtryckningar av omgivning? Osv
Citera
2014-04-07, 20:05
  #34846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mo-lester
Är lite nyfiken på de som skrev 1.50+. Kommer ni från medelklassfamiljer? Eller arbetarklass? Har ni en akademisk familj, eller är ni de enda i familjen som är funtade på ett annat vis? Pluggade ni mycket som unga? Har ni kommit dit ni är själva eller efter påtryckningar av omgivning? Osv

Arbetarklass utan påtryckningar. Jag är, enligt alla i familjen, skarpast av oss. Skillnaderna mot mina syskon är rätt stor.
__________________
Senast redigerad av Wireman 2014-04-07 kl. 20:08.
Citera
2014-04-07, 20:12
  #34847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mah3
Tack! Vad fick du i de enskilda delarna? Du klarar säkert 1.7 om du jobbar för det. Om inte första gången, så andra.

Så lite så

Verbala: 44
Kvantitativ: 38

Hade bra i början på den verbala (20 rätt utav 30 frågor), det var i slutet när det blev tidsbrist som jag klantade till det eftersom jag inte riktigt visste hur jag skulle disponera tiden. Antar att man lär sig det ju mer man övar/gör provet!

KVA1 gick så jäkla dåligt eftersom jag var helt lost i början och fastnade så hann inte med statistiken typ.. Men de andra två kvantitativa delarna gick bättre eftersom jag visste lite mer hur provet var uppbyggt då! Så kommer troligtvis bli bättre ju mer jag övar där också!
Citera
2014-04-07, 20:15
  #34848
Medlem
mo-lesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Arbetarklass utan påtryckningar. Jag är, enligt alla i familjen, skarpast av oss. Skillnaderna mot mina syskon är rätt stor.

Samma här faktiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in