2014-11-19, 18:05
  #39745
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regen88
kvantiativ är tydligen sylfidisk förty hög nomingerar osv

Översättning: "Kvantiteten är tydligen en fisk med syfilis, vilket var den bakomliggande orsaken till höga normeringar."

Hmm, interesting.
Citera
2014-11-19, 18:06
  #39746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare
nu blev jag nyfiken, vad menas med standardavikelse i detta fall?

Ett mått på hur mycket poängerna avviker från medelvärdet. Vad skulle standardavvikelse annars vara?
Citera
2014-11-19, 18:08
  #39747
Medlem
kantoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare
nu blev jag nyfiken, vad menas med standardavikelse i detta fall?

Det betyder att ungefär 68% har ett resultat mellan 0.45 och 1.35. ( 0.9 plus minus 0.45)

Här har du ett diagram på en normalfördelning med en standardavvikelse σ så blir det enklare att förstå :

http://sv.wikipedia.org/wiki/Standardavvikelse
Citera
2014-11-19, 18:15
  #39748
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regen88
ok envar är misslynt med normeringar osv det är prov vår jämväl ladda om en fråga http://www.studera.nu/hogskoleprovet/fpn/normeringstabellerhosten2014.5.18ade3a7148b207c7a9 3d7.html medel värde 0,89 då är 0,6 lite mindre standardavikelse? min 0,29 ?

. Det är helt rätt tänkt, alla som är missnöjda får ladda om till våren. Jorden går inte under för ett dåligt högskoleprov.
Citera
2014-11-19, 18:20
  #39749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Möjligtvis så var XYZ något lätt ja, där presterade jag bra inser jag. Resten av mattedelen var ingen dans dock.

Ja, tycker provet denna höst allmänt verkar skumt. Att sedan indikationer på fusk dyker upp i denna tråd (de frånvarande, men anmälda, deltagarna) gör ju inte saken bättre.

Hoppas de iaf ser över sina rutiner.

Jag tycker också att xyz var lättare. Kva var däremot lite svårare denna gång.
Ord var aningen lättare och de svenska texterna var lättare.
Resten (nog,dtk,elf och mek) kändes typ som de gjort de senaste gångerna.
Citera
2014-11-19, 18:23
  #39750
Medlem
Piggelin-Jonass avatar
Tråkigt att gå från ett bombsäkert 1.5 till 1.4, när utbildningarna jag vill in på alla kräver 1.5.

Vad säger du Regen, ska vi bli lärare?
Citera
2014-11-19, 18:36
  #39751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baqawat
Allright.. never mind.
Ge mig lite glädjande prognoser, hur tror du mina chanser ser ut för att komma in på ett program vars sista antagna i (HP) urval 2 VT 2014 hade 0,8, jag har 0,75?

Om jag hade varit du så hade jag kollat vad som tidigare krävdes.
har de varje år varit 0.75 men nu ett år gått upp på 0.8 så är chansen stor att du kommer in!😀
om de alltid legat på 0.85 men en gång gått ner på 0.8, då är de nog kört...😔
Citera
2014-11-19, 19:05
  #39752
Medlem
Tror ni att hp-kvoten kommer höjas till nästa höst?, med tanke på att fler än någonsin skriver provet och gy11's misslyckande. Jag är orolig för att jag inte kommer in på maskinteknik i linköping, jag har 1,45 och antagningspoängen har legat på 1,4 där i några år nu.
Citera
2014-11-19, 19:39
  #39753
Medlem
Internetkrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Ett mått på hur mycket poängerna avviker från medelvärdet. Vad skulle standardavvikelse annars vara?

det finns en massa termer o sånt där jag inte orkat kolla upp, ska bli ändring på då jag tappar ett par onödiga poäng på hp
__________________
Senast redigerad av Internetkrigare 2014-11-19 kl. 19:54.
Citera
2014-11-19, 19:44
  #39754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiekollen
Om jag hade varit du så hade jag kollat vad som tidigare krävdes.
har de varje år varit 0.75 men nu ett år gått upp på 0.8 så är chansen stor att du kommer in!😀
om de alltid legat på 0.85 men en gång gått ner på 0.8, då är de nog kört...😔

Det har aldrig legat på mer än 0.8 någon vårtermin, det har skiftat från 0.5 - 0.8 dom senaste åren.. Men 0.7-0.8 dom senaste terminerna.
Citera
2014-11-19, 19:47
  #39755
Medlem
Minuslogaritms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Regen88 är utan tvekan kungen! https://imgflip.com/i/ecn74

Men det är imponerande att han lyckades skrapa ihop 0.3. Han fick dock sämre än slumpen på verbala delen...

Fattar ni inte att han har trollat sönder oss en hel månad?!
Citera
2014-11-19, 19:49
  #39756
Medlem
Tänkte på en sak, om man går in och ska göra ett övningsprov på studera.nu så är texten på LÄS skriven utan seriffer, varför är det så? Bara idiotiskt när det är så pass "tunga" texter. Kommer inte ihåg hur det är när man gör det på riktigt, någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in