2014-11-19, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Durazell
Antal provdeltagare för våren 2014: 76 483

Antal provdeltagare för hösten 2014: 59 224

Ska väl vara tvärtom? Hur är det ens möjligt, gick de in och ändrade antalet provdeltagare på våren?
Varför ska det vara tvärtom? Det är alltid fler på våren.
Citera
2014-11-19, 15:54
Bannlyst
Citat:

Ska väl vara tvärtom? Hur är det ens möjligt, gick de in och ändrade antalet provdeltagare på våren?

Det är väl ganska naturligt att det är fler som gör provet på våren än hösten?
Citera
2014-11-19, 15:54
Medlem
Fhitals avatar
Citat:

Hur menar du med ändra?

Det är väl alltid fler deltagare på våren då det är fler som söker till höstterminen.

EDIT: Haha, tre svar inom loppet av en minut. Alla till samma fråga
Citera
2014-11-19, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptencantona
Ja. Kraven kan ju stiga pga högre söktryck, men att provet var lättare i år kommer inte att påverka HP-kvoten. Tacka normeringen för det!

Så att alla de som skrev i höst fick ett lägre resultat än vad de räknat med kan inte göra det lättare att komma in på en viss utbildning?
Citera
2014-11-19, 16:23
Medlem
Internetkrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minuslogaritm
Säger hej då till läkarlinjen i vår då jag för andra provet i rad får en poäng från 1.75 på detta förbannade pissprov!

lider med dig
Citera
2014-11-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h0rt0n
Så att alla de som skrev i höst fick ett lägre resultat än vad de räknat med kan inte göra det lättare att komma in på en viss utbildning?

Jag tror att dom som har HP HT14 som bästa resultat kan möjligen påverka så det blir liiiite lättare att komma in via HP-kvoten.. 0,05 differens möjligtvis, då många tycks få mkt mindre relaterat till det senast HP provet..
Citera
2014-11-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baqawat
Jag tror att dom som har HP HT14 som bästa resultat kan möjligen påverka så det blir liiiite lättare att komma in via HP-kvoten.. 0,05 differens möjligtvis, då många tycks få mkt mindre relaterat till det senast HP provet..

Tror inte de påverkar alls.
att alla har för högt självförtroende gör det inte enklara att komma in på en linje, eller hur?
Citera
2014-11-19, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiekollen
Tror inte de påverkar alls.
att alla har för högt självförtroende gör det inte enklara att komma in på en linje, eller hur?

Nej men det de facto att det flesta tycks "underpresterat" bidrar väl lite grann till att färre med bra HP-resultat söker in på just det du sökt in på..
Citera
2014-11-19, 16:49
Medlem
Ska bli intressant och se om det var någon speciell del som var mycket enklare eller om det är en generell ökning på varje del. Personligen tror jag på en stor höjning i ORD och XYZ
Citera
2014-11-19, 17:02
Medlem
Btw, vad tror ni om mina chanser att komma in på ett program vars sista antagna i urval 2 VT 2014 hade 0,8 i HP, mitt usla HP landande på 0,75? Ska tilläggas att det inte är ngt särskilt populärt program..
Citera
2014-11-19, 17:18
Medlem
Vad glad jag är nu att vi i min sal inte fick överföra våra svarsalternativ från svarsbladen till den orangea lappen.. provakterna tog bladen snabbt ifrån oss när tiden var slut så jag antar att inte många i mitt rum hann skriva ned så mycket.
Jag fick därmed inte med mig några svar hem, vilket var mycket tråkigt då facit kom ut senare samma dag och folk började posta vad de förväntas få, när jag själv inte hade någonting att rätta.
Men jag är glad över det, i alla fall nu i efterhand när jag läser allas inlägg.

Jag slapp förlitat mig på att jag skulle få ett visst resultat, enligt en viss tidigare normeringstabell, och sedan förlora det.

Hoppas ni inte har gett upp era drömmar på grund av detta,
vi kan alla bli bättre!
Citera
2014-11-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baqawat
Nej men det de facto att det flesta tycks "underpresterat" bidrar väl lite grann till att färre med bra HP-resultat söker in på just det du sökt in på..

Det var fortfarande lika många som skrev 2.0, 1.9 osv
skillnaden är bara att många trodde de skulle få ett högre resultat än de fick, men detta påverkar ju ingenting.
det ända som är väsentligt är hur många procent som verkligen fick över 1,5 exempelvis om det är det som krävs för din utbildning.
hur många son trodde att de hade fått över 1.5 hör inte dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in