2014-11-19, 17:29
  #39733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiekollen
Det var fortfarande lika många som skrev 2.0, 1.9 osv
skillnaden är bara att många trodde de skulle få ett högre resultat än de fick, men detta påverkar ju ingenting.
det ända som är väsentligt är hur många procent som verkligen fick över 1,5 exempelvis om det är det som krävs för din utbildning.
hur många son trodde att de hade fått över 1.5 hör inte dit.

Allright.. never mind.
Ge mig lite glädjande prognoser, hur tror du mina chanser ser ut för att komma in på ett program vars sista antagna i (HP) urval 2 VT 2014 hade 0,8, jag har 0,75?
Citera
2014-11-19, 17:32
  #39734
Medlem
Fhitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regen88
kvantiativ är tydligen sylfidisk förty hög nomingerar osv

Vilken jävla mening!
Utveckla gärna på ett förståeligt sätt.
Citera
2014-11-19, 17:33
  #39735
Medlem
Av att döma normeringstabellen så verkar många ha presterat bra på mattedelen. Jag själv som gjort hp ett antal gånger kände dock inte att matten var märkbart lättare, eller hur känner ni?

Här ligger en hund begraven...

Edit: har förståelse för att folk i högre grad pluggat mer inför högskoleprovet, men att det ska ge så här tydliga utslag i normeringen har jag svårt att köpa. Bitter? Ja.
Citera
2014-11-19, 17:37
  #39736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Av att döma normeringstabellen så verkar många ha presterat bra på mattedelen. Jag själv som gjort hp ett antal gånger kände dock inte att matten var märkbart lättare, eller hur känner ni?

Här ligger en hund begraven...

Edit: har förståelse för att folk i högre grad pluggat mer inför högskoleprovet, men att det ska ge så här tydliga utslag i normeringen har jag svårt att köpa. Bitter? Ja.
Xyz-delen var ovanligt lätt i mitt tycke. Sen ska vi inte glömma alla värdelösa horungar som fuskar.
Citera
2014-11-19, 17:42
  #39737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Japp http://www.uhr.se/sv/Om-UHR/Press/Pressmeddelanden/Drygt-69-000-vill-skriva-hogskoleprovet1/.

Så det var alltså 10000 stycken som anmälde sig men inte kom och skrev?

Underligt att så många inte dök upp. Hela normeringsprocessen hittils har varit riktigt skum.
Citera
2014-11-19, 17:50
  #39738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karren-1
Xyz-delen var ovanligt lätt i mitt tycke. Sen ska vi inte glömma alla värdelösa horungar som fuskar.

Möjligtvis så var XYZ något lätt ja, där presterade jag bra inser jag. Resten av mattedelen var ingen dans dock.

Ja, tycker provet denna höst allmänt verkar skumt. Att sedan indikationer på fusk dyker upp i denna tråd (de frånvarande, men anmälda, deltagarna) gör ju inte saken bättre.

Hoppas de iaf ser över sina rutiner.
Citera
2014-11-19, 17:53
  #39739
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av regen88
kvantitiv medel värde 0.89 standardavikelse 0.45 vad är det
är det medel värde - min poäng 0.6 alltså 0.29
varför har den ''standardavikelse'' ?
Citera
2014-11-19, 17:54
  #39740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regen88
kvantitiv medel värde 0.89 standardavikelse 0.45 vad är det
är det medel värde - min poäng 0.6 alltså 0.29

Men gubben. Medelvärdet 0.89 innebär att medelpoängen, om man tar samtliga provskrivare i beaktning, är cirka 0.9 på HP. Standardavvikelse är dock för komplicerat för dig att förstå
Citera
2014-11-19, 17:58
  #39741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Jag älskar dig.

Någon dekrypterare som kan tyda meddelandet?



Alla är missnöjda med normeringen (osv) , det är ett prov (jämväl= Lika med?) vi får lika gärna börja ladda om till nästa prov (?).
En fråga: medelvärdet är 0,89, då är 0,6 lite mindre än standard. alltså 0,29 poäng mindre (=differensen)

inte sååå svårt
Citera
2014-11-19, 17:59
  #39742
Medlem
Internetkrigares avatar
nu blev jag nyfiken, vad menas med standardavikelse i detta fall?
Citera
2014-11-19, 18:03
  #39743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare
nu blev jag nyfiken, vad menas med standardavikelse i detta fall?

Det är väl vad som kan tänkas skilja sig i resultatet, då man avrundar. Alltså avvikelsen +/- 0,45.
__________________
Senast redigerad av intesomdu 2014-11-19 kl. 18:07.
Citera
2014-11-19, 18:04
  #39744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Möjligtvis så var XYZ något lätt ja, där presterade jag bra inser jag. Resten av mattedelen var ingen dans dock.

Ja, tycker provet denna höst allmänt verkar skumt. Att sedan indikationer på fusk dyker upp i denna tråd (de frånvarande, men anmälda, deltagarna) gör ju inte saken bättre.

Hoppas de iaf ser över sina rutiner.
Ja, bara att läsa i tråden om just fusk på hp, den går varm av alla äckliga retards som fuskar. Sen är det väl bara en bråkdel av de som fuskar.

Det är synd att de inte har ordentliga ordentliga straff för detta. Fängelsestraff bör ses som en rimlig bestraffning gentemot ertappade fuskare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in