Citat:
Ursprungligen postat av
U-Fig
a ◊ b = 1 + ab
2 ◊ (1 ◊ 3) =
1 ◊ 3 = 1 + 1 * 3 = 4
2 ◊ 4 = 1 + 2 * 4 = 9
Svar: D
Kan du förklara hur du tänkt? Fattar noll och inget av den här uppgiften.
Citat:
Ursprungligen postat av
vote
Tackar.
Angående orddelen så känner jag verkligen att det är lite lotteri. Gjort några tester och får allt mellan 17/20 ner till 10/20. Svårt att börja plugga ord några dagar innan

Jag håller med om ord-delen, det är lite lotteri. Jag får mellan 16-19 rätt varje gång på ordprov.se, och 15-17 på varje gammalt HP som jag över på. Ibland har jag dock prickat alla, så det gäller att ha lite flyt!
Citat:
Ursprungligen postat av
AnaheimDucks
Hur känns formen för alla?
Jag har inte ett enda frågetecken för provet i nuläget. Matten sitter, verbala är väl så bra den kan bli (värdelös), tempot och strategin är inövad så jag tänkte att jag skulle slappna av dom sista dagarna nu. Jag ska göra höstens prov på torsdag som en sista avslutning och sen får det gå som det går. Sålänge jag höjer mig antar jag att det har vart värt mödan.
Det ska bli intressant att se om man gör någon naturlig förbättring nu andra gången provet skrivs, nerverna är i betydligt behåll jämfört med i höstas iallafall, så det känns väldigt bra. Dock blir det nog inga astronomiska höjningar men går jag från 1.0 till >1.15 så blir jag väldigt nöjd. Får jag över 1.2 blir det panik, för då har jag helt plötsligt fyra fler lärosäten att välja på som kommer bidra till beslutsångest.

Formen känns sådär, varit småsjuk senaste veckan så ingen optimal uppladdning. Kommer dock hinna bli frisk till på lördag! Känner mig väl förberedd, har skrivit 1,4 två gånger (både gamla och nya provet) innan utan några förberedelser. Nu har jag efter mycket övande på matten lyckats sätta 1,55-1,75 på samtliga gamla prov som jag nu skrivit hemma. Blir att nöta lite till hemma, men på fredag lägger jag ner och vilar upp mig inför lördagen. Någon mer som ska göra provet på Kungsholmens gymnasium förresten?