2013-05-02, 16:45
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawkbill
Om du är trött på att folk generaliserar kring vad intelligens handlar om, gör det då inte själv när du talar om vad HP är för något, för det är mer än att "bara räkna tal och kunna ord".

Riktigt tröttsamt med alla som ondgör sig över att de fått ett sämre resultat än väntat, ni har ju bara er själva att skylla. Plugga hårdare och lycka till nästa gång.

Jag klagade inte på mitt resultat. Du förväxlar mig med någon annan. Allt jag kritiserade var hur människor tror att HP-provet visar prov på ens fullständiga intelligens, vilket det inte gör. Ett prov säger inte allting om någons mentala förmåga.
Citera
2013-05-02, 16:47
Medlem
Sweegones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Låter som överkurs, allt bara för ett HP? Vad är det du vill läsa som ödelägger hela din sommar och dess planer?

Det är tyvärr så det blir, har varit ifrån studierna nu i 2 år, orkar inte mer, vill så gärna börja studera detta året, och för att säkra min plats till tandläkarutbildningen i UmU VT14 kan jag inte luta mig bak på soffan med 1.4.
Vt13 ringde de till 5/14 med 1.4, 0.33% är alldeles för lite, samtidigt som det kan ansöka fler, men de ska iofs utöka platserna..

Sen hade jag också oturen att den tuffaste verb-nomeringen på länge inträffade nu, förra hp fick jag 31 på verb vilket motsvarade 0.6, nu med 39, 8 p mer, endast 0.8, och då var det på gränsen till 0.7 (haha)

Jag kan alltså göra allt jag har planerat under sommaren och det kanske endast behöver plugga 2 månader innan provet, men jag kommer inte ha kul...
Senast redigerad av Sweegone 2013-05-02 kl. 16:56.
Citera
2013-05-02, 16:50
Medlem
Sweegones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcgreag
1.9 (1.9/1.9) får vag väl vara njöd med. Särskilt med tanke på att mina förberedelser bara bestod av att göra de 10 första kvant uppgifterna på förra årets prov för att se om jag tyckte att jag behövde förbereda mig. Var 15 år sedan jag skrev det senast och fick då 1.6, har spendera majoriteten av tiden sedan dess med varuplock/kassa på Willys så inte direkt den mest matematisk stimulerande miljön (även om jag fått rätt mycket träning på enklare huvudräkning)

Nu blir det högstadielärare i Matematik/Teknink/Fysik så inte direkt så att jag behöver resultatet för att komma in om man säger så.

1.4 räcker till det du vill läsa, vill du vara en ängel och byta resultat
Citera
2013-05-02, 16:56
Medlem
Hawkbills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Jag klagade inte på mitt resultat. Du förväxlar mig med någon annan. Allt jag kritiserade var hur människor tror att HP-provet visar prov på ens fullständiga intelligens, vilket det inte gör. Ett prov säger inte allting om någons mentala förmåga.
Det andra stycket var inte riktat mot dig. Jag tror ingen har påstått att HP visar ens fullständiga intelligens, däremot tycker jag och flera andra att provet är en ganska bra indikation på en människas intelligens.
Citera
2013-05-02, 17:00
Medlem
Bättre lycka till hösten antar jag.
Senast redigerad av mattedude 2013-05-02 kl. 17:05.
Citera
2013-05-02, 17:10
Medlem
Tiwers avatar
Vilka utbildningar brukar kräva mer än 1.85?
Citera
2013-05-02, 17:12
Medlem
moellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiwer
Vilka utbildningar brukar kräva mer än 1.85?

HHS bara
Citera
2013-05-02, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moeller
HHS bara

nej, KI med va?
Citera
2013-05-02, 17:25
Medlem
moellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
nej, KI med va?

Nej, inte enligt VHS statisitk på VT13, visst kan det höjas nu men jag tror att alla som har 1.85 är garanterade en plats på KI i höst.
Citera
2013-05-02, 17:28
Medlem
Tiwers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moeller
Nej, inte enligt VHS statisitk på VT13, visst kan det höjas nu men jag tror att alla som har 1.85 är garanterade en plats på KI i höst.
Ok. Tack så mycket!
Citera
2013-05-02, 17:46
Medlem
Kan man någonstans se statistik för hur många med ett visst resultat på HP som kommit in på utbildningen? Om mitt förstaval förra året krävde 1.3 så innebär det ju att det t.ex kan ha varit en person med 1.3, eller att alla personer med 1.3 blivit intagna. Hoppas ni förstår min fråga som känns rätt luddig, men vet inte hur jag ska formulera mig...
Citera
2013-05-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoterraggare
Kan man någonstans se statistik för hur många med ett visst resultat på HP som kommit in på utbildningen? Om mitt förstaval förra året krävde 1.3 så innebär det ju att det t.ex kan ha varit en person med 1.3, eller att alla personer med 1.3 blivit intagna. Hoppas ni förstår min fråga som känns rätt luddig, men vet inte hur jag ska formulera mig...

Hört att andra kontaktar skolan för att ta reda på det, pröva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in