2013-05-02, 16:02
Medlem
Argh123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takgolvet
Jag föstår inte. vilken kurs?
Sedan kan jag ha en gissning varför det blev så konstigt, Min provledare sa till mig efteråt att jag fyllde i rutorna konstigt, Kanske det har något att göra med saken? Känns bara märkligt att jag fått dubbelt så bra resultat utan plugg jämfört med med plugg...

http://www.upgrades.se/privat/intensivkurser/hogskoleprovet
Finns väl fler kurser, bara googla. Annars är ett förslag att träffa vänner o plugga ihop. Typ som man gör/gjorde i skolan.

Sen om du fyllt i två Svar anges det med mörkast markering. Om inte maskinen kan läsa av får det göras manuelt. Kan ingen mäniska avgöra så blir det inget Svar. Så alternativt har du markerat dina Svar för löst eller så har du tänkt fel. Tips är väl att kolla upp hur de ska fyllas i. Helst blyerst o gärna ett svar, så minskas risken för problem. Mins du hur du fyllde i? Ex fråga 1 svarade du A o på 2 D. Fanns det risk att D hamnade på rad 1 o att du fick sudda eller ner till rad 3?
Citera
2013-05-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweegone
2.0 Kvant
0.8 Verb

Vilket skämt...
Satt och hoppades på att jag hade fört över fel svar och därmed få 1-2 extra på Verb så jag skulle få mitt efetrlängtade 1.45 vilket hade känts mycket säkrare till UmU VT14, men vad händer ? jo man får en mindre på Verb och Kvant, tur att jag inte var på gränsen så det sänkte mig inte till 1.35

Resultat: Semester inställd, sommar förstörd, inget köp av MC, varför ? jo för att jag måste plugga till nästa j*vla hp.

Låter som överkurs, allt bara för ett HP? Vad är det du vill läsa som ödelägger hela din sommar och dess planer?
Citera
2013-05-02, 16:13
Bannlyst
1.9 (1.9/1.9) får vag väl vara njöd med. Särskilt med tanke på att mina förberedelser bara bestod av att göra de 10 första kvant uppgifterna på förra årets prov för att se om jag tyckte att jag behövde förbereda mig. Var 15 år sedan jag skrev det senast och fick då 1.6, har spendera majoriteten av tiden sedan dess med varuplock/kassa på Willys så inte direkt den mest matematisk stimulerande miljön (även om jag fått rätt mycket träning på enklare huvudräkning)

Nu blir det högstadielärare i Matematik/Teknink/Fysik så inte direkt så att jag behöver resultatet för att komma in om man säger så.
Citera
2013-05-02, 16:13
Medlem
Footstepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweegone
2.0 Kvant
0.8 Verb

Vilket skämt...
Satt och hoppades på att jag hade fört över fel svar och därmed få 1-2 extra på Verb så jag skulle få mitt efetrlängtade 1.45 vilket hade känts mycket säkrare till UmU VT14, men vad händer ? jo man får en mindre på Verb och Kvant, tur att jag inte var på gränsen så det sänkte mig inte till 1.35

Resultat: Semester inställd, sommar förstörd, inget köp av MC, varför ? jo för att jag måste plugga till nästa j*vla hp.

Vad är det du vill plugga om man får undra?
Citera
2013-05-02, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcgreag
1.9 (1.9/1.9) får vag väl vara njöd med. Särskilt med tanke på att mina förberedelser bara bestod av att göra de 10 första kvant uppgifterna på förra årets prov för att se om jag tyckte att jag behövde förbereda mig. Var 15 år sedan jag skrev det senast och fick då 1.6, har spendera majoriteten av tiden sedan dess med varuplock/kassa på Willys så inte direkt den mest matematisk stimulerande miljön (även om jag fått rätt mycket träning på enklare huvudräkning)

Nu blir det högstadielärare i Matematik/Teknink/Fysik så inte direkt så att jag behöver resultatet för att komma in om man säger så.
Heh du haden nog bara behövt göra första delen sen varit afk resten och endå kommit in , fint resultat by the way inte funderat på köra en ingenjör/lärar inriktning?
Citera
2013-05-02, 16:33
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hop3
Det skulle jag nog vilja påstå http://sv.wikipedia.org/wiki/Intelligens

HP testar bara ens matematisk och verbala intelligens. När ska folk förstå att intelligens är mer komplicerat än bara räkna tal och kunna massa ord?
Citera
2013-05-02, 16:34
Medlem
1.05 som första resultat någonsin får man kanske vara nöjd med efter endast lite småtitt på matten inför provet och 2 timmars sömn... (Inte pluggat på 10år..)
Citera
2013-05-02, 16:41
Medlem
Hawkbills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
HP testar bara ens matematisk och verbala intelligens. När ska folk förstå att intelligens är mer komplicerat än bara räkna tal och kunna massa ord?
Om du är trött på att folk generaliserar kring vad intelligens handlar om, gör det då inte själv när du talar om vad HP är för något, för det är mer än att "bara räkna tal och kunna ord".

Riktigt tröttsamt med alla som ondgör sig över att de fått ett sämre resultat än väntat, ni har ju bara er själva att skylla. Plugga hårdare och lycka till nästa gång.
Citera
2013-05-02, 16:42
Medlem
Dr_knass avatar
Jag har ansökt till ett program som kräver 1.50 för att komma in på i Lund, men i Uppsala står det att det kräver 1.5, det vill säga utan den andra decimalen (http://statistik.vhs.se/). Vad innebär detta egentligen? Att Uppsala avrundar ens resultat eller att det bara är lika sätt att skriva samma sak?
Citera
2013-05-02, 16:44
Medlem
Hawkbills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_knas
Jag har ansökt till ett program som kräver 1.50 för att komma in på i Lund, men i Uppsala står det att det kräver 1.5, det vill säga utan den andra decimalen (http://statistik.vhs.se/). Vad innebär detta egentligen? Att Uppsala avrundar ens resultat eller att det bara är lika sätt att skriva samma sak?
Det är ett sätt att skriva samma sak.
Citera
2013-05-02, 16:44
Medlem
Constaits avatar
Kan fortfarande inte se mitt resultat

Vet någon om detta brukar hända?
Citera
2013-05-02, 16:45
Medlem
sckrz-krks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_knas
Antagningsstatistiken är baserad på HP från det gamla normeringssystemet, vilka saknar den andra decimalen. I den mån föregående års statistik kan användas för att förutspå framtida antagningsgränser är 1.5 och 1.50 att betrakta som likvärdiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in