2013-04-06, 19:34
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killraid
Själv fick man följande
50/80 på kvantitaiv
42/80 på verbal

Enligt 2012:s normering får jag 1.1

Kan man hoppas på nått bättre?

Detta var andra gången jag gjorde HP! Förra gången fick jag 0,75..
1.2 fick jag ditt till.
Själv fick man 1.0 enligt 2012, hade hoppats på mer.
En ökning från 0.7 iaf.
Citera
2013-04-06, 19:35
Medlem
Keyness avatar
Lär bli 1,7-1,75. Skapligt nöjd att jag faktiskt gjorde provet och inte satt hemma och flashbackade istället... Var nära att dra hem efter den första provdelen.
Citera
2013-04-06, 19:36
Medlem
Venditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jo, du antar väl ändå att det inte är första veckan i vintern? Om det är den första veckan i vintern så kan vi inte ge ett svar på frågan.
Nej, eftersom att den är 25% tjockare så måste det funnits is (Dvs varit vinter) även veckan innan.
Hade den gått från 0 -> (>1) så hade det varit en ökning med oändligt antal procent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikronesien
Andra gånger jag själv skriver.

KVA: 71/80
VER: 50/80

Med normeringstabellen från HT12 får jag 1,6 i slutresultat. Det är ett gott tecken på förbättring, enligt mig.

Är det någon som egentligen kan de förbannade orden på den verbala delen. De är mitt största ankare verkligen.

Nej, jag kan inte en ända. När provet för några år sedan bestod av 1/3 av såna frågor så kan du gissa på hur det gick för mig

Gjorde provet idag på väldigt länge och höjde mig till 1.1 ifrån 0.5. Och då kan jag tilläga att jag jobbar och inte har någon akademisk bakgrund.
Orden är en svaghet för mig också, och förstår helt ärligt inte varför man ens har med dom i provet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissen
Det blir bara en överdriven diskussion eftersom en viss användare är för trög för att förstå vad jag/vi säger (inte du alltså). Tycker själv att det är gränsland och inget de bör upprepa.

Det fanns en uppgift på en KVA-del som jag ansåg vara alldeles för otydlig. Kommer inte för mitt liv ihåg vilken det var för tillfället men så fort de lägger ut frågorna kan jag återkomma (om någon nu bryr sig ). Någon som vet när det är de publicerar frågorna?
Senast redigerad av Flaskbacck 2013-04-06 kl. 19:39.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Någon här som skrev HP i Sundsvall, miun(Fälldinsalen)?
Citera
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLilaSko
Mitt argument är att det måste vara is på sjön, för det står så, att det måste ökat med 25% (alltså fanns is förra veckan), för det står så.

Där står att hon åker skridskor på en frusen sjö (frusen sjö = is) och sedan är själva frågan Hur tjock är isen på sjön den lördagen?. Vi vet att där är is nu, vi vet även att det ökat 25% sen förra veckan = det var vinter (is) förra veckan.
För Guds skull läs vad jag skriver. Självklart fanns det is. Att det innebär vinter är dock ingen logisk följd.
Citera
2013-04-06, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladdryck
Enligt mina uträkningar fick jag 1.0 och det känns rent ut sagt förjävla dåligt. Jag mår riktigt dåligt och känner att jag är usel på livet (vet att jag låter sjukt negativ). Är detta resultat kasst eller är det "dugligt"? Visst, på studera.nu står det att det är över medel men det känns ändå som att alla andra som gjorde provet var så sjukt jävla mycket bättre. Överallt läser man att man att folk får 1.5-1.6...

1.0 är över medel, alltså relativt bra. Du ser bara 1.5-1.6 då det är konfirmationsbias, ingen (eller få) som får 1.0 och mindre skriver sina resultat. De som är här har nog också pluggat mer än genomsnittet (en del iaf).
Min egen utveckling har varit: 1.0, 1.1, 1.2 och nu 1.25-1.35.
Citera
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
Det fanns en uppgift på en KVA-del som jag ansåg vara alldeles för otydlig. Kommer inte för mitt liv ihåg vilken det var för tillfället men så fort de lägger ut frågorna kan jag återkommer (om någon nu bryr sig ). Någon som vet när det är de publicerar frågorna?
Publicerade, studera.nu
Citera
Medlem
smakupplevelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLilaSko
Om man tänker på kontext så vet du att frusen sjö = is. När där står "MFF är ett fotbollslag", antar du att "lag" kan betyda en "juridisk lag" då eller tänker du på kontexten?

Isen har ökat med 25%, en ökning på 25% förutsätter att där var is förra veckan.

Jaha, om vi tänker kontext så borde även detta gälla för ORD?
Citera
2013-04-06, 19:38
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Någonting som inte existerar kan inte öka med 25%..

Herregud.. läs frågan och ta till er vad alla skrivit. Hur svart ska det vara?
E: Alltså, är det första veckan på vintern så är det inte säkert att den ökar med 25%.
Senast redigerad av lakritc 2013-04-06 kl. 19:41.
Citera
2013-04-06, 19:38
Medlem
smakupplevelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Någonting som inte existerar kan inte öka med 25%..

Herregud.. läs frågan och ta till er vad alla skrivit. Hur svart ska det vara?

Jo, det kan det. 0*0,25=0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in