2012-10-27, 19:40
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergamot
Nu har man ett kvitto på att man är en idiot.
Något över medel snarare. 0,9-0,95 brukar genomsnittsskrivaren få.
Citera
2012-10-27, 19:40
Medlem
kvant: 33
verbal: 53

vad kan det bli måntro? fan att matten alltid går kasst.
Citera
2012-10-27, 19:41
Medlem
Första gången, missnöjd med mattedelen. :/

40 på KVA
51 på VER
Citera
2012-10-27, 19:46
Medlem
Man kan väl få en uppfattning om sitt resultat här:
http://www.studera.nu/hogskoleprovet/hogskoleprovet/facitprovfragorochnormeringstabeller/fpn/normeringstabellervaren2012.5.1c6d4396136bbbed2bd8 0002376.html

tror jag får ngt runt 1,3-1,5. Jag fick 60 på kvant å 48 på verbala(hade gjort hp 2 eller 3 år sen och fick 1,0 då)
Citera
2012-10-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Hade iinte du ett fb-vad om att få 2.0 på kvqnt?

Jo det hade jag men tyvärr skrev jag inte det 1.8 motsvarar iaf var en på femtio får så jag är mer än nöjd...
Citera
2012-10-27, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Viczey
Den infantila albanhjärnan du besitter klarar inte bättre än så. Klockrent att du fick ett dåligt resultat din retarderade jävel. Made my day att se dig här.

Har din syster smakat albansk suxhuk eller vad är det frågan om? Din omogna kommentar säger väl mer om hur infantil du är än mitt resultat som inte är specielt dåligt utan någon plugg och uppoffring.
Citera
2012-10-27, 19:48
Medlem
gebbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cathastrophia
Man får aldrig facit till utprovningsblocken.

ok, det var någon som skrev att den hade nästan alla rätt på den tidigare i tråden men den kanske bara antog det

iaf så är jag jävligt nöjd med mitt resultat. Har gjort provet 4 ggr tidigare och fått 1.1 varje gång och nu fick jag totalt 102 p så borde bli runt 1.3. 5/20 på orden är ju jävligt tråkigt då det sänker mig en hel del men har varit samma visa varje gång
Citera
2012-10-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsn
Skåne, men jag tror inte jag kan kalla mig en särskilt bra lärare. :P Är mest att när man lär ut själv så repeterar man ju samtidigt ämnet. Varje gång jag måste förklara något så är det som att jag gör uppgiften själv.

Helt fel landsända då

Jag tror att sålänge man själv kan det, så räcker det för mig. Jag vet ärligt talat inte VAR det går fel. Jag är ingalunda dum i huvudet (tvärtom) - utom när det kommer till matte. Och det har varit så 'alltid'. Första betyget man fick i åttonde klass -släta 5r, och en 3:a i matematik.

Gymnasiebetygen samma visa, VG och MVG - och ett nöd och näppe G i Ma A och Ma B. Ma C gick åt helvete halvvägs in i kursen, jag begrep inte. Jag fattde ingenting, alls, det var bara förvirrande och ologiskt. Hade en SUVERÄN lärare (utan honom hade det nog gått åt skogen redan på B-kursen...)

Så ett IG i MaC (jag hoppade av kursen). Efter något år gav jag mig påt igen på Komvux. Gick bra halva kursen, sen gick det åt skogen - jag är totalt lost. Gjort ännu ett KomVuxförsök men då var jag i ärlighetens namn ganska negativ från start och lite för inställd på att 'det kommer inte gå'. Men inte gick det.

Sen bestämde jag mig att jag och Ma C var färdiga med varandra, jag ska ändå aldrig plugga/jobba med något som kräver sån matte så vad fan. Bytte ut IGt mot annat betyg i slutbetyget bara.

Det hade kunnat funka om jag inte dröjde med att läsa vidare, så mitt gamla HP-resultat gick ut. Och jag nu står inför nya högskoleprovet då - eller det står mellan mig och min vidareutbildning. Och nu måste den där matten sitta, i sömnen :S Och jag vetefan hur, men gissat det är repetera tills jag kräks.

Jag fräschade upp lite innan, när jag kollade nya provet en vecka innan fick jag panik - ALLT var grekiska. Jag hade ju glömt allt med xy osv, kvadreringsregler och konjugatregeln osv. Var grekiska. Men det KAN jag eg, så efter lite bara tragglande (räkna, inse det är fel, räkna om, räkna om, tillslut kommer det tillbaka ur hjärnans vindlingar och efter två kvällar satt det där igen, i ryggmärgen). Men för stor del av det som ingår i HP är det där som jag aldrig fattade =( Jag kan således inte plocka upp det, jag måste slå in det. På nåt vis, och enda jag vet är att SJÄLV är det chanslöst. Och jag får inte läsa på KomVux..
Citera
2012-10-27, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Något över medel snarare. 0,9-0,95 brukar genomsnittsskrivaren få.

Hur länge finns det registrerat utöver de fem åren? Är det kanske for life?
Citera
2012-10-27, 19:51
Medlem
Soulsurfers avatar
Fan vad konstigt, jag rättade min testdel via mobilen i bussen, facit fanns uppe på studera.nu (Provpass 3). Långt inlägg om hur dagen gick för mig kommer om en stund när jag har räknat klart. Kan börja med att säga att det inte är positivt..
Senast redigerad av Soulsurfer 2012-10-27 kl. 19:55.
Citera
2012-10-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltydix
enligt http://www.studera.nu/hogskoleprovet/hogskoleprovet/facitochprovfragorhosten2012/fpn/normeringstabellervaren2012.5.1c6d4396136bbbed2bd8 0002376.html

får du 49 på kva som motsvara 1,3 och 65 på verb som motsvara 1,8
medelvärdet blir alltså (1,3+1,8)/2= 1,55

grattis skit bra resultat för första gången

Edit: 65 motsvarar 1,8
Åh, det är ju faktiskt bättre än vad jag förväntade mig, speciellt med tanke på att jag fuckade upp så förskräckligt!
Nånu är bara frågan om det är värt att göra om det till våren...

Men, tusen tack snälla du.
Citera
2012-10-27, 19:52
Medlem
paprikaflickans avatar
gillade f.ö det gamla systemet mer när allt var uppdelat. mest pga att det kändes jääävligt segt att sitta och skriva i princip samma prov 3 gånger på raken, hjärnan blev ganska trött på det. förut var ju varje provdel något nytt, och man kunde fokusera på en sak i taget. dessutom så kände man ju en liten "åh nu är jag klar med den delen", efter varje delprov -nu känns det mer "aja, bara exakt samma sak tre gånger till då..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in