Citat:
Ursprungligen postat av Alsn
Skåne, men jag tror inte jag kan kalla mig en särskilt bra lärare. :P Är mest att när man lär ut själv så repeterar man ju samtidigt ämnet. Varje gång jag måste förklara något så är det som att jag gör uppgiften själv.

Helt fel landsända då
Jag tror att sålänge man själv kan det, så räcker det för mig. Jag vet ärligt talat inte VAR det går fel. Jag är ingalunda dum i huvudet (tvärtom) - utom när det kommer till matte. Och det har varit så 'alltid'. Första betyget man fick i åttonde klass -släta 5

r, och en 3:a i matematik.
Gymnasiebetygen samma visa, VG och MVG - och ett nöd och näppe G i Ma A och Ma B. Ma C gick åt helvete halvvägs in i kursen, jag begrep inte. Jag fattde ingenting, alls, det var bara förvirrande och ologiskt. Hade en SUVERÄN lärare (utan honom hade det nog gått åt skogen redan på B-kursen...)
Så ett IG i MaC (jag hoppade av kursen). Efter något år gav jag mig påt igen på Komvux. Gick bra halva kursen, sen gick det åt skogen - jag är totalt lost. Gjort ännu ett KomVuxförsök men då var jag i ärlighetens namn ganska negativ från start och lite för inställd på att 'det kommer inte gå'. Men inte gick det.
Sen bestämde jag mig att jag och Ma C var färdiga med varandra, jag ska ändå aldrig plugga/jobba med något som kräver sån matte så vad fan. Bytte ut IGt mot annat betyg i slutbetyget bara.
Det hade kunnat funka om jag inte dröjde med att läsa vidare, så mitt gamla HP-resultat gick ut. Och jag nu står inför nya högskoleprovet då - eller det står mellan mig och min vidareutbildning. Och nu måste den där matten sitta, i sömnen :S Och jag vetefan hur, men gissat det är repetera tills jag kräks.
Jag fräschade upp lite innan, när jag kollade nya provet en vecka innan fick jag panik - ALLT var grekiska. Jag hade ju glömt allt med xy osv, kvadreringsregler och konjugatregeln osv. Var grekiska. Men det KAN jag eg, så efter lite bara tragglande (räkna, inse det är fel, räkna om, räkna om, tillslut kommer det tillbaka ur hjärnans vindlingar och efter två kvällar satt det där igen, i ryggmärgen). Men för stor del av det som ingår i HP är det där som jag aldrig fattade =( Jag kan således inte plocka upp det, jag måste slå in det. På nåt vis, och enda jag vet är att SJÄLV är det chanslöst. Och jag får inte läsa på KomVux..