Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Du får inte resultat genom att göra 1,5 prov.
Tanken är inte att skriva upp vad du gjorde för fel utan att lära dig av felen.
Sättet jag jobba när jag börja med DTK var att skriva ett prov. Gå igenom felen. Sen försöka med provet igen för att upptäcka ev fler fel. Tillslut får man upp hastigheten och blir snabbare. Jag tyckte själv DTK var sjukt stressigt i början. Efter gjort provet 2 gånger så provade jag ett nytt prov.
Kan dock hålla med att i början så är det sjukt jobbigt då man inte direkt ser resultat.
30 DTK-frågor/dag, är det för lite? Alltså jag blir så jävla körd i huvudet efter att ha rättat och allt. Speciellt efter 8 timmar i skolan. Gör bra många fler frågor/träningstillfälle när jag tränar på annat än DTK.
Jag skriver upp mina fel för att memorera dom. Jag tycker att det är lättare att komma ihåg fel om man skrivit upp dom, man kan även gå tillbaka och kolla upp i efterhand.
När du gör om DTK-provet gör du alltså bara de frågor du haft fel på? Hur lyckas du med det? Om jag har sett det rätta alternativet så kommer jag ihåg det och frågan blir därför totalt lönlös. (försöker inte dumförklara det du sa, undrar bara lite mer grundligt hur du går tillväga)
Med tanke på ovanstående så skulle jag hellre köra 1 prov, rätta det. Köra ett till, rätta det. Och sedan avsluta med att köra alla frågor man haft fel på igen. (Detta skulle dock ta en jävla tid..)