2012-03-24, 17:11
  #17977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Läkare! Ja, 1.8 kan man ju lugnt vara ganska nöjd med, hade dock inte skadat att höja sig, nej... Jag får gärna något högre också för att ha större chans att komma in.
Då är vi väl lite vapenbröder.

Vilka lärosäten är du inne på? Kanske blir kursare.
Citera
2012-03-24, 17:19
  #17978
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Då är vi väl lite vapenbröder.

Vilka lärosäten är du inne på? Kanske blir kursare.

Nice Ja du, ska söka överallt i alla fall. Sen tar jag ju det jag kommer in på, jag tror inte jag kommer ha något jätteurval direkt Men helst hade det la varit typ örebro eller linköping. Bor för nuvarande i GBG-området och vill flytta härifrån till nåt lite mindre som ändå inte är så långt bort. Gärna inte Lund eller Umeå, men karolinska eller uppsala... Varför inte? Sen är la GBG inte så farligt heller, tycker bara staden är lite för stor för min smak. Du då?
Citera
2012-03-24, 17:27
  #17979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Nice Ja du, ska söka överallt i alla fall. Sen tar jag ju det jag kommer in på, jag tror inte jag kommer ha något jätteurval direkt Men helst hade det la varit typ örebro eller linköping. Bor för nuvarande i GBG-området och vill flytta härifrån till nåt lite mindre som ändå inte är så långt bort. Gärna inte Lund eller Umeå, men karolinska eller uppsala... Varför inte? Sen är la GBG inte så farligt heller, tycker bara staden är lite för stor för min smak. Du då?
Grejar du 1,8 så borde du väl ha OK chanser på dom flesta orterna? Alla med 1,8 blev ju antagna nu i våras utom vid KI.

Mjo, Linkan kör ju rejält med PBL och är ju bäst på AT-provet. Vill väl helst in in på Lund, Uppsala, Sthlm eller Lkpg. Men Örebro är ju plan b. Vore kul om vi landa på samma ort. Snacka ihop oss lite innan.
Citera
2012-03-24, 17:43
  #17980
Medlem
GitarrUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Grejar du 1,8 så borde du väl ha OK chanser på dom flesta orterna? Alla med 1,8 blev ju antagna nu i våras utom vid KI.

Mjo, Linkan kör ju rejält med PBL och är ju bäst på AT-provet. Vill väl helst in in på Lund, Uppsala, Sthlm eller Lkpg. Men Örebro är ju plan b. Vore kul om vi landa på samma ort. Snacka ihop oss lite innan.

Fick inte du 1,8 sist?
Citera
2012-03-24, 17:43
  #17981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GitarrUggla
Fick inte du 1,8 sist?
Jo?
Citera
2012-03-24, 17:48
  #17982
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Grejar du 1,8 så borde du väl ha OK chanser på dom flesta orterna? Alla med 1,8 blev ju antagna nu i våras utom vid KI.

Mjo, Linkan kör ju rejält med PBL och är ju bäst på AT-provet. Vill väl helst in in på Lund, Uppsala, Sthlm eller Lkpg. Men Örebro är ju plan b. Vore kul om vi landa på samma ort. Snacka ihop oss lite innan.

Hehe, visst. Vi får la se när tiden är inne Slänger iväg ett pm när resultaten är inne!

Hur förhåller det sig för dig? Har du sökt innan utan att komma in, har du tagit sabbatsår eller har du precis tagit studenten? Varför har du inte redan börjat studera?
Citera
2012-03-24, 17:48
  #17983
Medlem
GitarrUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Jo?

Tänkte bara, med tanke på att du vill in i Lund, borde ha kommit in i våras.
Citera
2012-03-24, 18:01
  #17984
Medlem
Någon som provat http://www.hpguiden.se ? Tänkte om man skulle regga sig nu när det är så billigt och börja plugga för hösten.
Citera
2012-03-24, 18:11
  #17985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GitarrUggla
Tänkte bara, med tanke på att du vill in i Lund, borde ha kommit in i våras.
Då är jag med. Nej, 1,8 på HP blev ju lite av en chock så hade inte ens börjat tänka på att flytta då. Helt enkelt skulle jag ganska plötsligt avbryta mitt liv o tänkte att ett halvår att förbereda sig dör man inte av.
Citera
2012-03-24, 18:12
  #17986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Någon som provat http://www.hpguiden.se ? Tänkte om man skulle regga sig nu när det är så billigt och börja plugga för hösten.
Jo, jag är medlem där. Fast är väl inte billigare nu till hösten eller hur menar du?
Citera
2012-03-24, 18:15
  #17987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Hehe, visst. Vi får la se när tiden är inne Slänger iväg ett pm när resultaten är inne!

Hur förhåller det sig för dig? Har du sökt innan utan att komma in, har du tagit sabbatsår eller har du precis tagit studenten? Varför har du inte redan börjat studera?
Håller tummarna.

Oj, lång historia kort så visste jag väl inte vad jag ville bli. sabbatsår och fortfarande osäker men börja civilingenjör. Trivdes inte, efter mkt om och om igen så insåg jag att jag ville bli läkare. Råplugga HP och skrev 1,8.
Citera
2012-03-24, 18:17
  #17988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Jo, jag är medlem där. Fast är väl inte billigare nu till hösten eller hur menar du?


Tänkte regga mig nu för att plugga till HP till hösten då det är betydligt billigare nu än det var för någon månad sen, tänkte om man köper ifall man bara har tillgång till det i visst antal tid eller om man har tillgång "föralltid"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in