2012-03-24, 16:26
  #17965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-gafferr
Okej! Tack!

Till alla: Vad gör ni när ni känner er otaggade och allmänt trötta på plugget?

Även fast det, idag igen, gick enligt mig bra resultatmässigt så känner jag inget sug Speciellt på LÄS, det är väldigt tråkigt att träna på.

Hur gör ni nu när det bara är en vecka kvar till provet? Börja trappa ner, eller blunda och springa rätt igenom väggen (plugga ännu hårdare)?
Tänker på min drömutbildning.

Jag mådde väldigt illa sista veckan så kvävde det genom HP-plugg.
Citera
2012-03-24, 16:27
  #17966
Medlem
Är säker på att lucktesten finns kvar om man inte ändrat något sedan HT 11, vilket man rimligen ej gjort.
Citera
2012-03-24, 16:33
  #17967
Medlem
GitarrUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-gafferr
Okej! Tack!

Till alla: Vad gör ni när ni känner er otaggade och allmänt trötta på plugget?

Även fast det, idag igen, gick enligt mig bra resultatmässigt så känner jag inget sug Speciellt på LÄS, det är väldigt tråkigt att träna på.

Hur gör ni nu när det bara är en vecka kvar till provet? Börja trappa ner, eller blunda och springa rätt igenom väggen (plugga ännu hårdare)?

Struntade i att plugga några dagar förra veckan, dock ledde det bara till mer ångest för provet.
Citera
2012-03-24, 16:34
  #17968
Medlem
the-gafferrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Tänker på min drömutbildning.

Jag mådde väldigt illa sista veckan så kvävde det genom HP-plugg.

Jag reagerar inte riktigt likadant. Jag blir mer ängslig och ångestfull, är därför rädd för att få ett dåligt resultat när jag pluggar. Det kommer att späda på ångesten. I och för sig fungerar det ju vice versa.

Ska ändå försöka höja frekvensen på plugget nu sista veckan. Lite oturligt att jag har seminarie på skolan på fredag bara
Citera
2012-03-24, 16:39
  #17969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-gafferr
Jag reagerar inte riktigt likadant. Jag blir mer ängslig och ångestfull, är därför rädd för att få ett dåligt resultat när jag pluggar. Det kommer att späda på ångesten. I och för sig fungerar det ju vice versa.

Ska ändå försöka höja frekvensen på plugget nu sista veckan. Lite oturligt att jag har seminarie på skolan på fredag bara
Jag var rädd för att det skulle gå dåligt på själva provet. Att göra fel på övningsprov är ju inte farligt så länge man lär sig av felen.

Du har väl gott om tid att plugga. Inte som allt hänger på ett prov.
Citera
2012-03-24, 16:54
  #17970
Medlem
Imalosers avatar
Kan inte alla kort berätta om deras mål till provet och deras senaste resultat? Säkert gjorts flera gånger i tråden, men orkar inte leta genom den...

Själv fick jag 1.7 senast, 2.0 på matten och 1.4 på verbala, ett poäng från 1.5 vilket hade gett mig 1.8 som jag hade kunnat söka till läkare på, men icke. Jag fick 1 poäng för lite och måste nu sätta åtminstone det, och jag är absolut livrädd för att inte lyckas den här gången. Jag övar mest på den kvantitativa delen trots att det är denna jag är bäst på eftersom jag nästan hade skämts mer av att försämra mig där än att inte förbättra mig på den andra delen... Jag var två poäng över gränsen för 2.0 senast, och vill verkligen behålla det, annars är jag rädd att jag inte ska lyckas på 1.8.
Citera
2012-03-24, 16:59
  #17971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Kan inte alla kort berätta om deras mål till provet och deras senaste resultat? Säkert gjorts flera gånger i tråden, men orkar inte leta genom den...

Själv fick jag 1.7 senast, 2.0 på matten och 1.4 på verbala, ett poäng från 1.5 vilket hade gett mig 1.8 som jag hade kunnat söka till läkare på, men icke. Jag fick 1 poäng för lite och måste nu sätta åtminstone det, och jag är absolut livrädd för att inte lyckas den här gången. Jag övar mest på den kvantitativa delen trots att det är denna jag är bäst på eftersom jag nästan hade skämts mer av att försämra mig där än att inte förbättra mig på den andra delen... Jag var två poäng över gränsen för 2.0 senast, och vill verkligen behålla det, annars är jag rädd att jag inte ska lyckas på 1.8.
Vad vill du plugga sen?

Fick 1,9 på KVA (1p från 2,0) och 1,7 på VERB (1p från 1,8). Siktar på 1,9 men är ändå rätt nöjd med 1,8.
Citera
2012-03-24, 17:01
  #17972
Medlem
GitarrUgglas avatar
Försöker ta mig in på kandidaten för ekonomi i Lund (Uppsala går också bra). HP-gränsen för de båda är 1.4 och jag har fått 0.9 de 2 senaste gångerna. Den här gången har jag förberett mig däremot.

Många kanske tänker att man kan alltid försöka nästa gång, men jag måste verkligen iväg till universitetet nu, kan inte lunka omkring i den här stan längre.
Citera
2012-03-24, 17:03
  #17973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GitarrUggla
Försöker ta mig in på kandidaten för ekonomi i Lund (Uppsala går också bra). HP-gränsen för de båda är 1.4 och jag har fått 0.9 de 2 senaste gångerna. Den här gången har jag förberett mig däremot.

Många kanske tänker att man kan alltid försöka nästa gång, men jag måste verkligen iväg till universitetet nu, kan inte lunka omkring i den här stan längre.
Hur gammal är du?
Citera
2012-03-24, 17:04
  #17974
Medlem
GitarrUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Hur gammal är du?

Blir 20 i år, haha. Så jag vet att det låter löjligt att noja över att inte komma igång direkt.
Citera
2012-03-24, 17:06
  #17975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GitarrUggla
Blir 20 i år, haha. Så jag vet att det låter löjligt att noja över att inte komma igång direkt.
Oroa dig inte. Jag är 90:a. Det tar den tid det tar innan man kommer igång.
Citera
2012-03-24, 17:08
  #17976
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Vad vill du plugga sen?

Fick 1,9 på KVA (1p från 2,0) och 1,7 på VERB (1p från 1,8). Siktar på 1,9 men är ändå rätt nöjd med 1,8.

Läkare! Ja, 1.8 kan man ju lugnt vara ganska nöjd med, hade dock inte skadat att höja sig, nej... Jag får gärna något högre också för att ha större chans att komma in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in