2012-03-23, 19:08
  #17941
Medlem
GitarrUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Våren 2011 var sista gången man skrev DTK osv var för sig. Från och med hösten 2011 och framåt så kan du internt disponera tiden inom hälften av matematiska blocket och språkliga blocket.

Tack.
Citera
2012-03-23, 19:52
  #17942
Medlem
Edit: nvm läste fel
Citera
2012-03-23, 21:05
  #17943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
This. Nu är det nog dags att jag tar bladet från munnen och bekänner färg så att säga. Facit88 har flera gånger ändrat sitt hp-resultat här på flashback och det har då legat i olika intervall. Det är dessutom roligt att han först påpekade för mig hur jävla dåligt 1,3 var när han uppenbarligen ändrar åsikt tämligen snabbt. Överlag så tvivlar jag på att han har särskilt högt utan att han istället ligger på runt 1,0-1,1 på grund av den nitiska metoden för att försöka övertyga andra att inte söka lantmäteri. Att överhuvudtaget göra detta känns mest som slöseri, lantmäteri är ändå såpass sökt (80 sökandei första hand till 60 platser) så att om han verkligen skrämmer bort tre personer så är det verkligen ändå enbart piss i nilen så att säga. Jag själv tycker enbart att det är roligt med folk som ska söka samma utbildning som mig själv, om du bestämmer dig för att söka lantmäteri så får du höra av dig när det närmar sig, vi kanske rentav kan ta en kaffe någon gång innan det börjar, hade varit kul att känna något på lantmäteri eftersom att jag mest känner folk på V, F och I.

Instämmer!

mark.knopfler, du bör verkligen söka lantmäteri! Mycket bättre än läkarpgrogrammet. Läste faktiskt här på Flashback att det är ett lågstatusyrke! Usch! Vill du verkligen vara WT?
Citera
2012-03-23, 21:16
  #17944
Medlem
Klar med höstens prov. Legat i krig med synsam hela dagen så inte hunnit plugga så mkt.

Sammanfattningsvis höjt mig på XYZ och NOG där jag fick full pott. KVA har jag tappat 3 pinnar och DTK står det stilla på.
Citera
2012-03-23, 21:24
  #17945
Medlem
Måste verkligen höja mig på DKT . Någon som har några tips på hur man kan höja sig på en vecka?
Citera
2012-03-23, 21:26
  #17946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcil436
Måste verkligen höja mig på DKT . Någon som har några tips på hur man kan höja sig på en vecka?
Gjort gamla prov?
Citera
2012-03-23, 21:34
  #17947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Gjort gamla prov?
Skrev ut några prov i morse. Har så sjukt många slarvfel. Dock är det få uppgifter jag inte kan bortsett från slarvfelen.
Citera
2012-03-23, 21:58
  #17948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcil436
Skrev ut några prov i morse. Har så sjukt många slarvfel. Dock är det få uppgifter jag inte kan bortsett från slarvfelen.

Lika så för mig, det är uppenbart att slarvfelen är ens värsta fiende och allt detta på grund av den snäva tidsramen man har på varje fråga.

Så om jag skulle fråga "vad kan jag göra för att inte göra slarvfel" så hade nog många svarat att ta det lugnt och gör allt mer noggrant, dubbelkolla osv. Något som mycket riktigt skulle hjälpa men tyvärr inte är så enkelt med den tidspress som finns...

Så istället frågar jag: Hur får jag ner antalet slarvfel utan att dra på mig för mycket tid (ligger redan nu över tidsramen på de flesta frågor) ? Finns det några konkreta saker att tänka på/göra än att göra fler prov/övningar?

Mvh FeedHurley
Citera
2012-03-23, 22:16
  #17949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Så istället frågar jag: Hur får jag ner antalet slarvfel utan att dra på mig för mycket tid (ligger redan nu över tidsramen på de flesta frågor) ? Finns det några konkreta saker att tänka på/göra än att göra fler prov/övningar?

Mvh FeedHurley
Nej, gamla prov och identifiera dina vanligaste slarvfel är vad som gäller. Var särskilt uppmärksam när sådana moment dyker upp på provet. Anamma gärna "petimeterstilen" (lär av Mark.Knopfler ) även utanför HP-plugget då det lönar sig

E: Haannes sa något otroligt viktigt när det kommer till slarvfel. Läs noga exakt vad de frågar efter. Inte minst på NOG och DTK är detta viktigt. Ett annat tips är att snabbt "flyga över" alla frågorna i en viss del och besvara de som ser lättast ut först för att minska stressen.
__________________
Senast redigerad av Edlunder 2012-03-23 kl. 22:22.
Citera
2012-03-23, 22:16
  #17950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Lika så för mig, det är uppenbart att slarvfelen är ens värsta fiende och allt detta på grund av den snäva tidsramen man har på varje fråga.

Så om jag skulle fråga "vad kan jag göra för att inte göra slarvfel" så hade nog många svarat att ta det lugnt och gör allt mer noggrant, dubbelkolla osv. Något som mycket riktigt skulle hjälpa men tyvärr inte är så enkelt med den tidspress som finns...

Så istället frågar jag: Hur får jag ner antalet slarvfel utan att dra på mig för mycket tid (ligger redan nu över tidsramen på de flesta frågor) ? Finns det några konkreta saker att tänka på/göra än att göra fler prov/övningar?

Mvh FeedHurley


Nöta och nöta. Förstå vad som faktiskt frågas efter så man inte läser fel. Finns nog inte så mycket annat än att hitta det själv.
Citera
2012-03-23, 22:31
  #17951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeedHurley
Så istället frågar jag: Hur får jag ner antalet slarvfel utan att dra på mig för mycket tid (ligger redan nu över tidsramen på de flesta frågor) ? Finns det några konkreta saker att tänka på/göra än att göra fler prov/övningar?
Ta saker stegvis. Läs vad axlarna/staplarna etc i diagrammen visar istället för att anta vad de visar. Ha glasklart för dig vad de frågar efter. Öva som en idiot.

Edit: en grej som har besparat mig en massa tid och slarvfel är att räkna mer med linjalens millimeter. Om man ex ska ta reda på skillnaden mellan två staplar så istället för att kolla vad staplarna motsvarar och subtrahera dem med varandra, så subtraherar man bara den ena med den andras längd och kollar hur mycket det motsvarar i värde. Funkar också när man ska räkna ut andelar.
__________________
Senast redigerad av Released 2012-03-23 kl. 22:44.
Citera
2012-03-23, 22:43
  #17952
Medlem
Som nämnts är det bara att nöta. I början jobbigt men det släpper sakta men säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in