Citat:
Ursprungligen postat av Haannes
Körde MEK på ordprov.se för första gången nu ( har provat på MEK 1-3 gånger för länge sen dock) och fick 20/20
Det är matten jag bävar för. Jag är ganska säker jag skulle kunna komma ganska högt bara jag kunde med matematiken. Just nu måste jag ha alla rätt på verbala för att få en chans på 1.3, och det lär ju hända
Edit: Körde två omgångar till och fick 20/20 och 19/20. Dock vissa ord igen och var till och med samma ord 2 gånger på ena provet.
Testade köra XYZ delprov men körde ej så seriöst och fick 3/24. Fattar noll.

Vad ska jag göra för att bättra mig?
Du behöver bara 92 - 95 / 160 för 1.3
Borde inte vara några problem om du kan lite basic matte och kan hantera provet (som är väldigt stressigt)
Jag kan bara varmt rekommendera hpguiden för att träna matten för HP provet, det är verkligen gudomligt bra och de går igenom de nya xyz samt kva ordentligt. Hundratals uppgifter på bara dem två och alla uppgifter förklaras så man vet hur man räknar ut dem. Dem har även grundläggande matte och lite mer avancerad matte som man kan plugga där man lär sig att göra detta UTAN miniräknare.
Om ni har problem borden i lära er kortdivsion och andra enkla metoder för att lösa stora multiplikation och stora divisions problem eftersom de faktiskt fungerar och det tar bara ca 20 sekunder att lösa ett stort divions tal som 345/25 och då får man fram garanterat det rätta svaret varje gång.
Det kostar dock en hel del ca 2000 kronor får man pröjsa men jag tycker det är värt det (om man siktar efter ett högt högskoleprovs resultat ca 1.5 +)