2011-11-26, 12:45
Medlem
Verendums avatar
bah, får sån sjuk ångest nu dessutom, är rädd att jag har skrivit av fel på någon av verbala delarna, som jag har skrivit av nu så hamnar jag precis på 1,8 totalt med 2,0 i kvantitativt och 1,5 i verbala.
men får jag ett enda poäng mindre i verbala så blir det en 1,4 och då blir det 1,7... hoppas det funkar snart
Citera
2011-11-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
bah, får sån sjuk ångest nu dessutom, är rädd att jag har skrivit av fel på någon av verbala delarna, som jag har skrivit av nu så hamnar jag precis på 1,8 totalt med 2,0 i kvantitativt och 1,5 i verbala.
men får jag ett enda poäng mindre i verbala så blir det en 1,4 och då blir det 1,7... hoppas det funkar snart

Jag är också nevös för om jag har skrivit fel på den gula lappen. Helt otroligt vilken dålig service Högskoleverket har. Samma sak varje år, ingen verkar ens ha försökt göra något. Att slänga upp ett felmeddelande är det minsta de kan göra. Inte ens på facebook sidan har något hänt. I fredags eftermiddag skrev idiotkärringen att det kunde dröja tills måndag. De var alltså redan då medvetna om felet och istället för att försöka lösa det så att alla tiotusentals provskrivare skulle kunna komma åt sina resultat så går de hem för helgen. Vilken organisation som helst hade skickat någon för att lösa problemet om det är så många som har problem.
Citera
2011-11-26, 13:48
Medlem
indianhejs avatar
Fattar ingenting. Högskoleverket tycker alltså att det är viktigare att den dataansvarige får vara ledig och inte behöva jobba övertid, än de 20000-30000 som ska behöva vänta i förtvivlan över helgen
Citera
2011-11-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Fattar ingenting. Högskoleverket tycker alltså att det är viktigare att den dataansvarige får vara ledig och inte behöva jobba övertid, än de 20000-30000 som ska behöva vänta i förtvivlan över helgen

Har ringt och tipsat DN. Någon annan får anstränga sig och ringa andra tidningar i fall ni vill få fart på dom

Brukar ju alltid stå något om deras kraschade sida men i år verkar ingen tidning snappat upp det.
Citera
2011-11-26, 14:18
Medlem
Skogsvildens avatar
Från Allt om högskoleprovets facebooksida:

Citat:
Problem med inloggning! Vi är igång att lösa det fel som det handlar om. Vet inte hur lång tid det kan ta. Men för dem med lösenord sedan tidigare verkar det fungera. Jag kan bara be om ursäkt för detta strul. Återkommer med nytt inlägg när jag vet mer.

De verkar i alla fall inte skita i oss tills nästa vardag.
Senast redigerad av Skogsvilden 2011-11-26 kl. 14:21.
Citera
2011-11-26, 14:35
Medlem
jettesnels avatar
Är det möjligt att plugga upp sitt hp resultat från 1,0 till 1,8? Självklart finns det inget korrekt svar men är det en realistisk ökning eller är det en senasation att göra det? Det var mitt första hp-prov jag fick 1,0 på, så jag kan väl inte vara helt dum i huvudet eller? Jag har planerat att göra högst 5 hp till innan jag börjar studera på universitet. Har du gjort en liknande ökning och hur mkt plugga du?
Citera
2011-11-26, 14:42
Medlem
ningudos avatar
Jag hade uppenbarligen skrivit av fel på några uppgifter. Kan man specifikt på något sätt se vilka uppgifter man har haft rätt/fel på??
Citera
2011-11-26, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jettesnel
Är det möjligt att plugga upp sitt hp resultat från 1,0 till 1,8? Självklart finns det inget korrekt svar men är det en realistisk ökning eller är det en senasation att göra det? Det var mitt första hp-prov jag fick 1,0 på, så jag kan väl inte vara helt dum i huvudet eller? Jag har planerat att göra högst 5 hp till innan jag börjar studera på universitet. Har du gjort en liknande ökning och hur mkt plugga du?

Nu med "det nya högskoleprovet" så är det möjligt för alla med medioker kapacitet att enkelt få 2,0 på den kvantitativa delen endast genom att lära sig de basala matematikkunskaper denna del testar.

för att sen erhålla 1,8 krävs 1,5 på den verbala delen vilket kan vara svårare att öva upp, men det är absolut inte en omöjlighet.

Min rekommendation är att införskaffa den nya gymnasieskolans grundkurs i matematik för Natur och Teknik- Matematik 1c den är väldigt bra och täcker alla kunskaper som krävs på HP.

Lycka till!
Citera
2011-11-26, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarateDog1
Har ringt och tipsat DN. Någon annan får anstränga sig och ringa andra tidningar i fall ni vill få fart på dom

Brukar ju alltid stå något om deras kraschade sida men i år verkar ingen tidning snappat upp det.

Har ringt SVD också. Hoppas det blir någon nyhet av det här.
Senast redigerad av KarateDog1 2011-11-26 kl. 14:51.
Citera
2011-11-26, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarateDog1

Expressen och GP tipsade
Citera
2011-11-26, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindh-e
Expressen och GP tipsade
Aftonbladet check
Citera
2011-11-26, 15:17
Medlem
YEEES! Äntligen är fix på gång!