Citat:
Ursprungligen postat av jettesnel
Är det möjligt att plugga upp sitt hp resultat från 1,0 till 1,8? Självklart finns det inget korrekt svar men är det en realistisk ökning eller är det en senasation att göra det? Det var mitt första hp-prov jag fick 1,0 på, så jag kan väl inte vara helt dum i huvudet eller? Jag har planerat att göra högst 5 hp till innan jag börjar studera på universitet. Har du gjort en liknande ökning och hur mkt plugga du?
Jag har faktiskt gjort exakt den höjningen haha. Skrev 1.0 första gången som va på våren i 2an på gymnasiet, då hade jag inte pluggat ett smack eller förberett mig. Ett år efter alltså 3an på gymnasiet skrev jag 1.3 å då hade jag gjort kanske 5 gamla prov så ja hade bättre koll på tidspresd och sådant. Ett år efter de, i våras, skrev jag 1.5. Då pluggade jag någon timme om dagen i två-tre veckor. Körde igenom boken "den kompletta guiden till högskoleprovet" och gjorde några gamla prov också. Sista gången gjorde jag nu i höstas och fick 1.8. Då använde jag mig uteslutande av hpguiden.se och la ner rätt mycket tid, 5 timmar om dagen typ i tre-fyra veckor. Så det är absolut inte omöjligt

Har du några mer frågorfår du gärna skicka ett pm så kan ja berätta noggrannare hur jag gjorde. Lycka till!