• 1
  • 2
2019-04-16, 13:09
Medlem
Har en ledig dag, så jag tänkte dedikera hela dagen till att tänka på mitt liv. Vad tycker Flashback att man ska tänka på, när man tänker på sitt liv? 🙂
Citera
2019-04-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Har en ledig dag, så jag tänkte dedikera hela dagen till att tänka på mitt liv. Vad tycker Flashback att man ska tänka på, när man tänker på sitt liv? 🙂
Tänk på ditt jobb.
Eler så skriver du en lista på vad du gjort.
Å sen går du ut i skogen å läser det
Högt kanske 😄
Du kan sjunga allt du gjort .
En låt per ämne.
Tex semester 1948
Kanske skriva upp personer som leder till minnena.
Senast redigerad av troligengud 2019-04-16 kl. 13:53.
Citera
2019-04-16, 13:12
Medlem
qups avatar
Tänk på allt det goda och var tacksam. Ring din mor och far, dina syskon och tacka dem för att de finns i ditt liv. Tacka din mor och far för den du blivit. Tänk på framtiden och alla pengar du kommer tjäna.
Citera
2019-04-16, 13:17
Bannlyst
Jag brukar bolla med tanken
"Vad vill jag få ut av mitt liv?"
Men där sitter jag fast. Vet inte om det beror på att det finns så många trådar att dra i (grov ADD) eller inga alls Brukar sluta med att man tänker på det som varit istället det som komma skall - vilket leder till en tråd; "Fan, jag borde bli bättre på att tänka organiserat"
Ja, ja. Tänka kan man ju, men det är fan så rörigt
Citera
2019-04-16, 13:43
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillmjoelk
Jag brukar bolla med tanken
"Vad vill jag få ut av mitt liv?"
Men där sitter jag fast. Vet inte om det beror på att det finns så många trådar att dra i (grov ADD) eller inga alls Brukar sluta med att man tänker på det som varit istället det som komma skall - vilket leder till en tråd; "Fan, jag borde bli bättre på att tänka organiserat"
Ja, ja. Tänka kan man ju, men det är fan så rörigt

Forsok bara tanka en tanke I taget och sa langsamt du kan.. Till slut kommer du knappt att tanka alls och upptaker att du ar lika lycklig for det.. Om inte lyckligare.. Att tanka är en overskattat verksamhet
Citera
2019-04-16, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Forsok bara tanka en tanke I taget och sa langsamt du kan.. Till slut kommer du knappt att tanka alls och upptaker att du ar lika lycklig for det.. Om inte lyckligare.. Att tanka är en overskattat verksamhet
Tack.
Att tänka är grymt överskattat och kan ibland kännas som en förbannelse, i mitt fall. Är 30 år och jobbar fortfarande på att tänka mindre. Vägrar även att ta någon medicin för add/koncentrationssvårigheter då jag inte tror på det.
Ser det hela mer som ett mål i livet, vilket taggar mig och håller mig sysselsatt, det är något underhållande, faktiskt
Tack för dina ord!
Citera
2019-04-16, 15:30
Medlem
Citat:

Det beror på.

Jag brukar tänka på olika sätt jag kan bättra mig / mitt liv på.

Vad är viktigt för dig?
Citera
2019-04-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Det beror på.

Jag brukar tänka på olika sätt jag kan bättra mig / mitt liv på.

Vad är viktigt för dig?

Just nu bara att förstå de andliga spelreglerna.
Citera
2019-04-16, 20:52
Medlem
Citat:
Just nu bara att förstå de andliga spelreglerna.

Berätta mer.

Tänker du på hur orättvist livet kan vara, typ?
Citera
2019-04-16, 21:03
Medlem
Citat:
Berätta mer.

Tänker du på hur orättvist livet kan vara, typ?

Nä. Folk försöker ju leva livet enligt de jordliga reglerna, och söker sin framgång således, men jag anser att det är som att spela ett spel typ Warcraft, och tro att man kommer klara livet bättre. Man behöver lära sig att manövrera i det andliga helt enkelt, hur man nu gör det. Bön är kanske en början men det borde finnas mer man kan göra.

Om du tänker dig att dina jordliga sinnesintryck försvinner, men du är kvar.
Citera
2019-04-16, 21:07
Medlem
Citat:
Nä. Folk försöker ju leva livet enligt de jordliga reglerna, och söker sin framgång således, men jag anser att det är som att spela ett spel typ Warcraft, och tro att man kommer klara livet bättre. Man behöver lära sig att manövrera i det andliga helt enkelt, hur man nu gör det. Bön är kanske en början men det borde finnas mer man kan göra.

Om du tänker dig att dina jordliga sinnesintryck försvinner, men du är kvar.

Ok!
Det finns ju djup-meditation också.
Och man kan engagera sig i kyrkliga aktiviteter för att finna andra med samma tankar som du.

The truth is out there..
Citera
2019-04-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ok!
Det finns ju djup-meditation också.
Och man kan engagera sig i kyrkliga aktiviteter för att finna andra med samma tankar som du.

The truth is out there..

Har varit mycket i kyrkor. De är ofta väldigt ytliga där och har inte valt att verkligen gå till djupet med de läror som finns i bibeln.

Vad menar du med djup-meditation?

Jag tror att sanningen är mitt framför näsan på en, så att säga, gäller bara att få grepp om den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in