• 1
  • 2
2019-04-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Har varit mycket i kyrkor. De är ofta väldigt ytliga där och har inte valt att verkligen gå till djupet med de läror som finns i bibeln.

Vad menar du med djup-meditation?

Jag tror att sanningen är mitt framför näsan på en, så att säga, gäller bara att få grepp om den.

Är dom? Ok. Det är nog så i vissa kyrkor, eller så söker du svar på frågor ingen riktigt kan svara på...? Det finns andra inriktningar som kan vara annorlunda, den katolska t.ex.. eller den ortodoxa. Det är lite välja och vraka.

Det jag menade med djup-meditation var mer en slags teknik. Finns nog andra ord för det här därute.

Sant.
Citera
2019-04-16, 21:52
Bannlyst
Citat:
Har en ledig dag, så jag tänkte dedikera hela dagen till att tänka på mitt liv. Vad tycker Flashback att man ska tänka på, när man tänker på sitt liv? 🙂

Tänk på kärlek.
Citera
2019-04-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Är dom? Ok. Det är nog så i vissa kyrkor, eller så söker du svar på frågor ingen riktigt kan svara på...? Det finns andra inriktningar som kan vara annorlunda, den katolska t.ex.. eller den ortodoxa. Det är lite välja och vraka.

Det jag menade med djup-meditation var mer en slags teknik. Finns nog andra ord för det här därute.

Sant.

Vilken kyrka går du i? 😎

Men nej det är inte att välja o vraka. Ortodoxa kyrkan är den enda som uppfyller Jesus ord om att helvetes portar inte ska överkomma, då då den har varit med sen apostlarna och fortfarande är kvar. Katolsks kyrkan bildades 1052 i den stora schismen, protestanterna efter Martin Luther och frikyrkorna ännu senare. Således är jag också döpt Ortodox.
Citera
2019-04-24, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liviah.s
Tänk på kärlek.

Hur gör man det egentligen? 😄
Citera
2019-04-24, 19:28
Medlem
Citat:
Vilken kyrka går du i? 😎

Men nej det är inte att välja o vraka. Ortodoxa kyrkan är den enda som uppfyller Jesus ord om att helvetes portar inte ska överkomma, då då den har varit med sen apostlarna och fortfarande är kvar. Katolsks kyrkan bildades 1052 i den stora schismen, protestanterna efter Martin Luther och frikyrkorna ännu senare. Således är jag också döpt Ortodox.

Jag är protestant.
Citera
2019-04-24, 19:44
Medlem
Tänk på hur det känns när man befinner sig i 5:e dimensionen. Det bästa sättet att tänka på det, är om du någonsin i ditt liv har varit med om en upplevelse med en annan människa där tid och rum har försvunnit. Oftast med en kvinna där allting bara stannar upp i ett par sekunder. Där ingen tid existerar. Där har du en kort sekvens av att befinna sig i en annan dimension och dit skall vi när vi är färdiga på jorden.
Citera
2019-04-25, 01:01
Medlem
Citat:
Jag är protestant.

I Stockholm? 🙂

Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Tänk på hur det känns när man befinner sig i 5:e dimensionen. Det bästa sättet att tänka på det, är om du någonsin i ditt liv har varit med om en upplevelse med en annan människa där tid och rum har försvunnit. Oftast med en kvinna där allting bara stannar upp i ett par sekunder. Där ingen tid existerar. Där har du en kort sekvens av att befinna sig i en annan dimension och dit skall vi när vi är färdiga på jorden.

Menar du att detta har hänt dig? Eller är det bara hur du tror det kan vara? 😄
Citera
2019-04-25, 02:05
Medlem
Citat:
I Stockholm? 🙂

Nix.

Nåväl. Jag hoppas du finner det du behöver finna. Lycka till, ok.
Senast redigerad av Cherrybeat 2019-04-25 kl. 02:57.
Citera
2019-04-25, 08:45
Medlem
Stanna upp inför frågan 'Vilket är det förnuftigaste sättet att leva på?' och var inte skonsam mot dig själv. Våga ifrågasätta det sätt du lever på, våga låta domen gå över det.
Våga se hur egoistiskt 99,9% av oss lever och vilket meningslöst liv som levs i kölvattnet av att man låter själviskheten styra.
Citera
2019-04-26, 21:06
Medlem
Citat:
I Stockholm? 🙂

Menar du att detta har hänt dig? Eller är det bara hur du tror det kan vara? 😄
Ja, detta hände mig för 7 år sen. I det ögonblicket när jag fick den där ögonkontakten med den där kvinnan där tid och rum försvann. Man känns som luft. Ingenting existerar. Jag kan inte beskriva det på ett mer utförligt sätt.
Citera
2019-04-27, 02:44
Medlem
Citat:
Nix.

Nåväl. Jag hoppas du finner det du behöver finna. Lycka till, ok.

🙁

Citat:
Ursprungligen postat av Aside
Stanna upp inför frågan 'Vilket är det förnuftigaste sättet att leva på?' och var inte skonsam mot dig själv. Våga ifrågasätta det sätt du lever på, våga låta domen gå över det.
Våga se hur egoistiskt 99,9% av oss lever och vilket meningslöst liv som levs i kölvattnet av att man låter själviskheten styra.

Vi är Döden klädda i kött och har nån sorts kött-cirkus. Vad är egentligen meningen?

Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Ja, detta hände mig för 7 år sen. I det ögonblicket när jag fick den där ögonkontakten med den där kvinnan där tid och rum försvann. Man känns som luft. Ingenting existerar. Jag kan inte beskriva det på ett mer utförligt sätt.

Coolt. Var kan jag träffa henne? 😄
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in