Det är föga sannolikt att de skulle ha någon form av internationell legitim arkitektur-tävling för att designa den nya spiran. Macrons röst trumfar knappast Romersk-Katolska kyrkans (Vatikanstaten) auktoritära röst. Den "officiella" historien om Macron är att han är uppvuxen i ett icke-religiöst hem (skräll) och valde självmant att döpas in i den Romersk-Katolska kyrkan vid 12 års ålder där han blev religiöst skolad av Jesuiter (a.k.a. Luciferianism). Är Romersk-Katolska kyrkan kopplad till Jesuiter? Ja. Kopplad till Frimurare? Ja. Är Vatikanen kopplad till Luciferianism? Ja. Är det rimligt och ligger det i linje med en internationell tävling angående en ev. ny design? Absolut inte.
Jag hittar inte exakt vad den officiella lagen från 1905 säger angående Vatikanstatens makt över den franska statens makt gällande Notre Dame. Franska staten äger själva byggnaden sedan 1905 men har de bestämmanderätt hur Notre Dames design ska se ut? Innehållet i den officiella lagen bör finnas på franska på nätet. Jag tror inte Macron trumfar Påvens röst och håller en internationell design-tävling, inte ens om Macron skulle vara den bibliska Antikrist (som vissa tror att han är). Då bestämmer Macron själv hur den ska se ut.
Hör kanske inte hit, men jag kan inte låta bli..
Jag hittar inte exakt vad den officiella lagen från 1905 säger angående Vatikanstatens makt över den franska statens makt gällande Notre Dame. Franska staten äger själva byggnaden sedan 1905 men har de bestämmanderätt hur Notre Dames design ska se ut? Innehållet i den officiella lagen bör finnas på franska på nätet. Jag tror inte Macron trumfar Påvens röst och håller en internationell design-tävling, inte ens om Macron skulle vara den bibliska Antikrist (som vissa tror att han är). Då bestämmer Macron själv hur den ska se ut.
As a result of a French law passed in 1905, the cathedral became the property of the French State but its use is dedicated exclusively to the Roman Catholic rite. Entrance is free of charge. It is classified as a French Historic Monument. As owner and project manager, the French Ministry of Culture is responsible for regular maintenance, repairs and renovation of the building.
http://www.notredamedeparis.fr/friends/history/
Due to France’s laws regarding secularization, the French government owns all churches built before 1905, including Notre-Dame. The government lets the Archdiocese of Paris use the building for free, and will continue to do so in perpetuity. The Archdiocese of Paris is responsible for the upkeep of the church, as well as for paying employees.
https://catholicherald.co.uk/news/20...dame-in-paris/
http://www.notredamedeparis.fr/friends/history/
Due to France’s laws regarding secularization, the French government owns all churches built before 1905, including Notre-Dame. The government lets the Archdiocese of Paris use the building for free, and will continue to do so in perpetuity. The Archdiocese of Paris is responsible for the upkeep of the church, as well as for paying employees.
https://catholicherald.co.uk/news/20...dame-in-paris/
Hör kanske inte hit, men jag kan inte låta bli..
Vad förvånad jag blev att Macrons pappa är Professor i Neurologi, det kan förklara att en av hans hjärtefrågor var/är att tvångsvaccinera hela den franska befolkningen eftersom 'det är en enorm katastrof att hela tio personer dött av mässlingen under en nioårsperiod'. För Macron är faktiskt en man av folket, kom inte och säg något annat. Han var väl ekonomiansvarig för någon korvkiosk eller något innan han lite spontant hoppade in i politiken? Det kanske börjar bli dags att faktiskt vakna upp på riktigt nu ni som har ögon men kan inget se, ni som har öron men kan inget höra. Vad EXAKT måste ske för att ni ska sluta beskydda era auktoriteter ni underkastat er?
I think it only makes sense to seek out and identify structures of authority, hierarchy, and domination in every aspect of life, and to challenge them; unless a justification for them can be given, they are illegitimate, and should be dismantled, to increase the scope of human freedom.
Noam Chomsky
I think it only makes sense to seek out and identify structures of authority, hierarchy, and domination in every aspect of life, and to challenge them; unless a justification for them can be given, they are illegitimate, and should be dismantled, to increase the scope of human freedom.
Noam Chomsky