Flashback bygger pepparkakshus!
2019-04-18, 17:34
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Absolut, den figuren är ju "the smoking gun". Om det nu är en figur. Det är definitivt ett svart objekt, men att det är en mänsklig varelse är inte klarlagt. I din film skriver du att man ser figurens armar röra på sig - är du helt säker på det?

Här har någon tankat upp alla minutklipp mellan 1705 och 2105:

https://youtu.be/kSAlPvIOf94

Hoppas någon med en mycket stor och bra skärm kan kolla om de ser den mystiske figuren vid 1805.

Jag kan ju bara svara för mig själv men personligen så tycker jag att den svarta figuren klockan 18:05 rör på sig. Sänker och höjer huvudet, böjer ryggen lite ibland och att armarna rör sig. Det mesta sker efter ca 30 sekunder in i klippet. Jag tittar för övrigt på en 24 tums skärm.

Alla de här sekvenserna från webbkameran behöver ju egentligen inte betyda någonting. Den eller de som anlagt branden behöver ju faktiskt inte synas någonstans för att ha utfört dådet. De kan ha varit inomhus och i undertakets utrymme hela tiden och ingen behöver ha sett själva dådet utföras.
Citera
2019-04-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det är ju tvärtom. Dessa glorifierade gangstrar skapade/infiltrerade dessa etablerade intstutioner. Centralbanker dök ju inte upp ur ett svart hål precis.
Du menar att centralbanker och regeringar har folk med en annan politisk uppfattning än du? Jo det är för jävligt men nu är det som det är. Vems centralbank fjuttade på Notre Dame? Stefan Ingves? ECB? FED? Eller vem tror du startade branden och framför allt varför? Sittande makthavare brukar ju vilja ha lugn och ro och inte röra upp känslor i onödan. Så vem vare som fucking elda
Citera
2019-04-18, 17:57
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag kan ju bara svara för mig själv men personligen så tycker jag att den svarta figuren klockan 18:05 rör på sig. Sänker och höjer huvudet, böjer ryggen lite ibland och att armarna rör sig. Det mesta sker efter ca 30 sekunder in i klippet. Jag tittar för övrigt på en 24 tums skärm.

Skulle det kunna vara en skugga från pelaren, som blir mer markant kl. 18:05 än 17:05 (pga solens rörelse)? Tycker eventuellt man ser en antydan till den svarta "figuren" bredvid pelaren även i detta 17:05-klipp:

https://youtu.be/IZ8rN0o_lUw
Citera
2019-04-18, 18:04
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Skulle det kunna vara en skugga från pelaren, som blir mer markant kl. 18:05 än 17:05 (pga solens rörelse)? Tycker eventuellt man ser en antydan till den svarta "figuren" bredvid pelaren även i detta 17:05-klipp:

https://youtu.be/IZ8rN0o_lUw

Att skuggor rör på sig på Notre Dames tak i alla klippen är givet eftersom det var soligt. Men den där svarta figuren lär inte kunna vara en skugga eftersom den är för skarp. Jag har inte heller lyckats lokalisera vad det är som den står bredvid/framför/bakom. Det verkar inte vara sidotornets små spiror. Det är snarare något på byggställningen eftersom en likadan konstruktions syn i andra änden av ställningen, diagonalt rakt över till vänster om spiran, och där syns ingen likadan figur. Om solen ligger på från vänster så borde alla sådana konstruktioner ha en skugga till höger. Men så är det inte.
Citera
2019-04-18, 18:51
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Du menar att centralbanker och regeringar har folk med en annan politisk uppfattning än du? Jo det är för jävligt men nu är det som det är. Vems centralbank fjuttade på Notre Dame? Stefan Ingves? ECB? FED? Eller vem tror du startade branden och framför allt varför? Sittande makthavare brukar ju vilja ha lugn och ro och inte röra upp känslor i onödan. Så vem vare som fucking elda

Centralbanker och regeringar har folk med en annan uppfattning än mig, ja. Inte bara politiskt heller. De har en helt annan livsfilosofi. De styrs helt utav girighet och materialism, oavsett vilken jävla meme-ideologi de säger sig representera. Allting med vänster/höger och GAL/TAN är för övrigt ett enda stort hegeliskt bedrägeri, en charad och en falsk dikotomi, men det kanske är något vi kan ta i PM istället? Tänker inte nappa på det betet du lägger ut och svepas med i trams-orkanen igen. Du har dock en väldigt godtrogen, rosafluffig och naiv syn på dina kära makthavare. Märks att du är pappa stats duktiga lilla "barn". Från vaggan till graven.

Och angående vem som "fucking elda" så vet varken du eller jag vem som "fucking elda" än så länge. Det enda vi har just nu är teorier och spekulationer vilket är vad denna tråd är till för. Det kan ha varit ISIS, Mossad, franska staten, försäkringsbedrägeri, Varg Vikernes eller Quasimodo för allt vad vi vet just nu.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-04-18 kl. 18:56.
Citera
2019-04-18, 19:50
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag tror mig ha lokaliserat vad det svarta figuren klockan 18:05 står bredvid.

Den svarta figuren.
https://minfil.com/vd31lbf0ne/notre_dame_18.05_bmp

Det verkar vara den här delen av byggställningen. Verkar vara någon sorts bärande kolumn som är lite högre än byggställningens topp.

Bild 1.
https://minfil.com/0c1b7af8n6/notre_dame_1_bmp

Bild 2.
https://minfil.com/b2257ef7n4/notre_dame_2_bmp

Eftersom konstruktionen är byggd av ställningsdelar och är liksom ihålig och inte solid så kan den inte lämna en skugga. Kan det vara den som bygghissen är fäst vid?
Citera
2019-04-18, 20:15
Medlem
Citat:
Centralbanker och regeringar har folk med en annan uppfattning än mig, ja. Inte bara politiskt heller. De har en helt annan livsfilosofi. De styrs helt utav girighet och materialism, oavsett vilken jävla meme-ideologi de säger sig representera. Allting med vänster/höger och GAL/TAN är för övrigt ett enda stort hegeliskt bedrägeri, en charad och en falsk dikotomi, men det kanske är något vi kan ta i PM istället? Tänker inte nappa på det betet du lägger ut och svepas med i trams-orkanen igen. Du har dock en väldigt godtrogen, rosafluffig och naiv syn på dina kära makthavare. Märks att du är pappa stats duktiga lilla "barn". Från vaggan till graven.

Och angående vem som "fucking elda" så vet varken du eller jag vem som "fucking elda" än så länge. Det enda vi har just nu är teorier och spekulationer vilket är vad denna tråd är till för. Det kan ha varit ISIS, Mossad, franska staten, försäkringsbedrägeri, Varg Vikernes eller Quasimodo för allt vad vi vet just nu.
nej jag har verkligen inte mycket till övers för dagens makthavare men det måste ju finnas nån måtta på konspirationsteorierna. Om nu detta var en medvetet startad brand skulle det vara fullständigt omöjligt att dölja detta. Men i slutändan spelar det ju ingen roll, 11/9 har ju konspirationsdårarna redan svaret på. Gåtan är ju löst så att säga och ingen Deep State försöker tysta dessa dårar. De får uttrycka sin åsikt fritt så sanningen är ju framme. Detta kommer sluta likadant, vissa har redan bestämt sig för vad som hänt så för deras del är vidare undersökningar inte nödvändiga. Vi andra väntar på en professionell rapport. Än så länge verkar det mesta peka på en olycka men du kommer säkert hitta likasinnade på nätet som vägrar tro den officiella versionen.
Citera
2019-04-18, 20:24
Citat:
nej jag har verkligen inte mycket till övers för dagens makthavare men det måste ju finnas nån måtta på konspirationsteorierna. Om nu detta var en medvetet startad brand skulle det vara fullständigt omöjligt att dölja detta. Men i slutändan spelar det ju ingen roll, 11/9 har ju konspirationsdårarna redan svaret på. Gåtan är ju löst så att säga och ingen Deep State försöker tysta dessa dårar. De får uttrycka sin åsikt fritt så sanningen är ju framme. Detta kommer sluta likadant, vissa har redan bestämt sig för vad som hänt så för deras del är vidare undersökningar inte nödvändiga. Vi andra väntar på en professionell rapport. Än så länge verkar det mesta peka på en olycka men du kommer säkert hitta likasinnade på nätet som vägrar tro den officiella versionen.

Just 9/11 är ju en enda villervalla utav alla möjliga sorters tramsteorier. Och det är det jag befarar Notre Dame kommer förvandlas till också. En clusterfuck utav allt möjligt snömos. Och det gynnar makthavarna ju mer förvirrande och urballade vissa teorier framstår. Då kan teorier med mer bäring buntas ihop med tramsteorierna och brännmärkes som snömos också.

"Foliehattarna" får uttrycka sina åsikter och teorier fritt eftersom en majoritet av befolkningen inte tar dem på allvar. "Foliehattarna" utgör inget hot. De är redan karaktärsmördade, förlöjligade och avfärdade utav mainstream-narrativet och den breda massan.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-04-18 kl. 20:26.
Citera
2019-04-18, 20:30
Medlem
Citat:
Just 9/11 är ju en enda villervalla utav alla möjliga sorters tramsteorier. Och det är det jag befarar Notre Dame kommer förvandlas till också. En clusterfuck utav allt möjligt snömos. Och det gynnar makthavarna ju mer förvirrande och urballade vissa teorier framstår. Då kan teorier med mer bäring buntas ihop med tramsteorierna och brännmärkes som snömos också.

"Foliehattarna" får uttrycka sina åsikter och teorier fritt eftersom en majoritet av befolkning inte tar dem på allvar. "Foliehattarna" utgör inget hot. De är redan karaktärsmördade, förlöjligade och avfärdade utav mainstream-narrativet.
Makthavarna har naturligtvis ingenting emot att människor lägger ner massor av tid och energi på en massa dynga som aldrig kommer leda nånvart istället för att koncentrera sig på konkreta problem. Det är ju därför dessa konspirationer är så sorgliga. Tänk om man kunde använda all den energi folk lägger ner på den typen av fantasier till något nyttigt.
Citera
2019-04-18, 20:37
Citat:
Makthavarna har naturligtvis ingenting emot att människor lägger ner massor av tid och energi på en massa dynga som aldrig kommer leda nånvart istället för att koncentrera sig på konkreta problem. Det är ju därför dessa konspirationer är så sorgliga. Tänk om man kunde använda all den energi folk lägger ner på den typen av fantasier till något nyttigt.

Det har du en poäng i. Däremot är det bra om seriösa sanningssökare gräver i skumma händelser som dessa. Synd bara att dessa seriösa hobbyister och aktivisters teorier ska dränkas, kapas och delegitimiseras utav en massa muppar som tror att Saddam hade en stargate, jorden är platt och att Englands drottning är en rymdödla.
Citera
2019-04-18, 21:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det har du en poäng i. Däremot är det bra om seriösa sanningssökare gräver i skumma händelser som dessa. Synd bara att dessa seriösa hobbyister och aktivisters teorier ska dränkas, kapas och delegitimiseras utav en massa muppar som tror att Saddam hade en stargate, jorden är platt och att Englands drottning är en rymdödla.

Så gott som 100% av dessa ”seriösa sanningssökare” ägnar sig ju endast åt att upprepa påståenden från nätet, hur tillför det någonting alls?
Jag kan ärligt talat inte komma på en enda upptäckt eller teori vars uppkomst kan hörledas hit till Flashback - det enda vi ser är upprepningar av upprepningar, och i en absolut förkrossande majoritet av fallen är upprepningarna motbevisade, men det verkar konspirationsteoretikerna inte ens ha upptäckt under sin ”forskning”.

Så vad menar du att ”sanningssökarna” tillför egentligen?
Citera
2019-04-18, 22:25
Medlem
fluffypuffys avatar
Har kanske redan postats men fann precis denna från en webkamera innan branden, kl 17.05

https://youtu.be/EgfYYMjpf1s
Senast redigerad av fluffypuffy 2019-04-18 kl. 22:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in