2019-04-17, 20:27
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
S att en detalj inte stmmer avfrdar hela I-vans teori tycker du? Jag tycker ocks det finns hl i I-vans teori, men jag avfrdar den inte helt fr det, vilket du verkar vldigt pigg p att gra. Varfr?

Fr att det r s falsifieringar fungerar.

Man kan liksom inte sga:

1. Titanic var en planerad olycka fr att ge mer makt till bankirer.
2. Men i verkligheten fick de mindre makt.

S enkelt r det. Man behver inte ens titta p konkreta fakta kring skeppen.

Och det r inte s att jag r pigg p att avfrda ngot. Jag bara noterar fakta.

Om ngot skulle jag sga att konspirationsteoretikerna har dlig fantasi. Det r alltid samma sak. Jmfr med min teori om att det var en engelsk autist som startade branden.
Citera
2019-04-17, 20:40
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
2. Men i verkligheten fick de mindre makt.

P vilket stt fick J.P. Morgan mindre makt efter 1912?

Citat:
Jmfr med min teori om att det var en engelsk autist som startade branden.

Vad fyndig du r.

Skulle du vilja bemta de dr lckta filmerna med mnnen p Notre Dames tak strax innan branden istllet fr att svva off topic? Eller r de ocks fantasilsa "konspirationsteorier"?
Citera
2019-04-17, 20:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
P vilket stt fick J.P. Morgan mindre makt efter 1912?

Vad fyndig du r.

Skulle du vilja bemta de dr lckta filmerna med mnnen p Notre Dames tak strax innan branden istllet fr att svva off topic? Eller r de ocks fantasilsa "konspirationsteorier"?

Det troligaste r vl att det r ngra av de arbetare som arbetade med den pgende renoveringen.. det r ven mjligt att det r ett par terrorister som anlgger en brand. n s lnge finns inga som helst tecken p det senare, men vi vet att det pgick en renovering...
Citera
2019-04-17, 20:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
OnT s undrar jag hur det ligger till med det dr "gtfulla larmet" som tom MSM tar upp i sin rapportering kring Notre Dame branden.

Vilket larm har beskrivits som gtfullt?
Citera
2019-04-17, 20:56
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilket larm har beskrivits som gtfullt?

https://thewest.com.au/news/disaster...ng-b881171515z

Citat:
Paris prosecutor Remy Heitz said an initial fire alert was sounded at 6:20pm on Monday but no fire was found.

r inte det lite suspekt tycker du?
Citera
2019-04-17, 21:01
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Du vet, jag tnker inte titta p ngra mystiska filmer, fr det r alltid likadant. Folk inbillar sig saker frn ngot som r fullkomligt normalt. Snart r det Porto-Liverpool. Det ska jag titta p.

Det r alltid likadant. Ingen hndelse fr vara vad det ser ut som, utan ngra mystiska trollkarlar hittar konstigheter i allt.

Vad du str fr - och de andra konspirationsteoretikerna - r komplett hjrnddhet. Det gr inte ens att mta er IQ, fr en dd lus r smartare.

Det har ju inte med trden att gra men:

"Some theorists believe that the Titanic was sunk on purpose to eliminate opposition to the creation of the Federal Reserve Bank. Some of the wealthiest men in the world were aboard the Titanic for her maiden voyage, several of whom, including John Jacob Astor IV, Benjamin Guggenheim, and Isidor Straus, were allegedly opposed to the creation of a U.S. central bank. All three men died during the sinking. Conspiracy theorists suggest that J.P. Morgan, the legendary 74-year-old financier who set up the investment banking firm that still bears his name, arranged to have the men board the ship and then sink her to eliminate them. Morgan, nicknamed the "Napoleon of Wall Street", had helped create General Electric, U.S. Steel, and International Harvester, and was credited with almost single-handedly saving the U.S. banking system during the Panic of 1907. Morgan did have a hand in the creation of the Federal Reserve, and owned the International Mercantile Marine, which owned the White Star Line, and thus the Titanic.[6]

Morgan, who had attended the Titanic's launching in 1911, had a personal suite aboard the ship with his own private promenade deck and a bath equipped with specially designed cigar holders. He was reportedly booked on the ship's maiden voyage but instead canceled the trip and remained at the French resort of Aix-les-Bains to enjoy his morning massages and sulfur baths.[6] His last-minute cancellation has fuelled speculation among conspiracy theorists that he knew her fate."

https://en.wikipedia.org/wiki/RMS_Ti...Purposely_sunk
Citera
2019-04-17, 21:06
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Deras rrelsemnster tyder just p att de hller p att anlgga en brand.
Mrkligt tyst i media ang skuldfrgan.

Sger inte emot, men tacksam om du kan utveckla: p vilket stt tyder rrelsemnstret p att de anlgger en brand? Har sett andra mer vardagliga frslag, bland annat:

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ser ut som om han lgger p en presenning. Inte orimligt att gra det vid arbetets slut fr dagen.

Oavsett s fr man vl hoppas att de blivit identifierade och frhrda. Vldigt mrkligt att media hllt kft om detta. Rubrikerna skriver sig ju nstan sjlva... "MANNEN P TAKET" osv.
Citera
2019-04-17, 21:07
Citat:
Vad gr du hr?

Du tillfr ingenting.

Jag har ju skapat en egen teori.

Det r s jdra typiskt av fr som dig att frska f bort andra, bara fr att de sticker ut.

Att du inte skms.

Jag har mina tv huvudspr som jag redan redogjort fr lngre bak i trden om du nu inte orkat blddra.

1. Mossad som pysslar med ngot sorts Kabbala fuffens nu infr psken. Det knns knappast som en slump att Al-Aqsa moskn i Jerusalem brinner samma kvll som Notre Dame liksom.

2. PR-trick utav Macron fr att "ena" landet och avleda frn gula vstarna.

Har ju lite mer relevans fr denna trd n ditt trollande i alla fall.
Citera
2019-04-17, 21:42
Medlem
Jag trodde det va en musseman frst.
Men dom skryter grna om vad dom har gjort. Och i det hr fallet har vi inte hrt ngot.
Drav tror jag inte p att det r en musseman.

Jag tror det r en fransman som varit dr uppe och hllt p med parkour.
Satt sig ner fr att ta en baguette. Efter det har han tnt en cigg som han senare slngt.
Och den hamnade i en terpentindunk och d startade branden
Citera
2019-04-17, 21:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
https://thewest.com.au/news/disaster...ng-b881171515z

r inte det lite suspekt tycker du?

Samma larm som jag skrev om tidigare allts. Det r vl snarare ett tecken p en helt normalt utvecklad brand som drog igng larmet redan innan branden syntes.. Vad r det som r suspekt? Vax r alternativet? - att en mordbrnnare skulle dragit igng brandlarmet och sen vntat 20 minuter innan han fjutta eld ordentligt?
Citera
2019-04-17, 21:45
Medlem
Scrapers avatar
Grejen med klippen av farbrderna p taket/stllningen r att de egentligen inte hr till ngon "alternativ teori". Snarare s r det det nrmaste vi hittills kommit en rationell frklaring till vad som hnt. Klippen visar ju vad som faktiskt hnder p platsen dr branden startade strax efter, och det r vl rimligt att misstnka att farbrderna r inblandade oavsett om det r en olycka eller ett attentat?
Citera
2019-04-17, 21:46
Citat:
Hndelser kan anvndas. Det r inte samma sak som att de r skapade av samma mnniskor.

Sant. Men det kom lgligt nu fr Macron det hr beroende p hur man ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in