2019-04-17, 20:27
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Så att en detalj inte stämmer avfärdar hela I-vans teori tycker du? Jag tycker också det finns hål i I-vans teori, men jag avfärdar den inte helt för det, vilket du verkar väldigt pigg på att göra. Varför?

För att det är så falsifieringar fungerar.

Man kan liksom inte säga:

1. Titanic var en planerad olycka för att ge mer makt till bankirer.
2. Men i verkligheten fick de mindre makt.

Så enkelt är det. Man behöver inte ens titta på konkreta fakta kring skeppen.

Och det är inte så att jag är pigg på att avfärda något. Jag bara noterar fakta.

Om något skulle jag säga att konspirationsteoretikerna har dålig fantasi. Det är alltid samma sak. Jämför med min teori om att det var en engelsk autist som startade branden.
Citera
2019-04-17, 20:40
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
2. Men i verkligheten fick de mindre makt.

På vilket sätt fick J.P. Morgan mindre makt efter 1912?

Citat:
Jämför med min teori om att det var en engelsk autist som startade branden.

Vad fyndig du är.

Skulle du vilja bemöta de där läckta filmerna med männen på Notre Dames tak strax innan branden istället för att sväva off topic? Eller är de också fantasilösa "konspirationsteorier"?
Citera
2019-04-17, 20:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
På vilket sätt fick J.P. Morgan mindre makt efter 1912?

Vad fyndig du är.

Skulle du vilja bemöta de där läckta filmerna med männen på Notre Dames tak strax innan branden istället för att sväva off topic? Eller är de också fantasilösa "konspirationsteorier"?

Det troligaste är väl att det är några av de arbetare som arbetade med den pågående renoveringen.. det är även möjligt att det är ett par terrorister som anlägger en brand. Än så länge finns inga som helst tecken på det senare, men vi vet att det pågick en renovering...
Citera
2019-04-17, 20:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
OnT så undrar jag hur det ligger till med det där "gåtfulla larmet" som tom MSM tar upp i sin rapportering kring Notre Dame branden.

Vilket larm har beskrivits som gåtfullt?
Citera
2019-04-17, 20:56
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilket larm har beskrivits som gåtfullt?

https://thewest.com.au/news/disaster...ng-b881171515z

Citat:
Paris prosecutor Remy Heitz said an initial fire alert was sounded at 6:20pm on Monday but no fire was found.

Är inte det lite suspekt tycker du?
Citera
2019-04-17, 21:01
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Du vet, jag tänker inte titta på några mystiska filmer, för det är alltid likadant. Folk inbillar sig saker från något som är fullkomligt normalt. Snart är det Porto-Liverpool. Det ska jag titta på.

Det är alltid likadant. Ingen händelse får vara vad det ser ut som, utan några mystiska trollkarlar hittar konstigheter i allt.

Vad du står för - och de andra konspirationsteoretikerna - är komplett hjärndödhet. Det går inte ens att mäta er IQ, för en död lus är smartare.

Det har ju inte med tråden att göra men:

"Some theorists believe that the Titanic was sunk on purpose to eliminate opposition to the creation of the Federal Reserve Bank. Some of the wealthiest men in the world were aboard the Titanic for her maiden voyage, several of whom, including John Jacob Astor IV, Benjamin Guggenheim, and Isidor Straus, were allegedly opposed to the creation of a U.S. central bank. All three men died during the sinking. Conspiracy theorists suggest that J.P. Morgan, the legendary 74-year-old financier who set up the investment banking firm that still bears his name, arranged to have the men board the ship and then sink her to eliminate them. Morgan, nicknamed the "Napoleon of Wall Street", had helped create General Electric, U.S. Steel, and International Harvester, and was credited with almost single-handedly saving the U.S. banking system during the Panic of 1907. Morgan did have a hand in the creation of the Federal Reserve, and owned the International Mercantile Marine, which owned the White Star Line, and thus the Titanic.[6]

Morgan, who had attended the Titanic's launching in 1911, had a personal suite aboard the ship with his own private promenade deck and a bath equipped with specially designed cigar holders. He was reportedly booked on the ship's maiden voyage but instead canceled the trip and remained at the French resort of Aix-les-Bains to enjoy his morning massages and sulfur baths.[6] His last-minute cancellation has fuelled speculation among conspiracy theorists that he knew her fate."

https://en.wikipedia.org/wiki/RMS_Ti...Purposely_sunk
Citera
2019-04-17, 21:06
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Deras rörelsemönster tyder just på att de håller på att anlägga en brand.
Märkligt tyst i media ang skuldfrågan.

Säger inte emot, men tacksam om du kan utveckla: på vilket sätt tyder rörelsemönstret på att de anlägger en brand? Har sett andra mer vardagliga förslag, bland annat:

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ser ut som om han lägger på en presenning. Inte orimligt att göra det vid arbetets slut för dagen.

Oavsett så får man väl hoppas att de blivit identifierade och förhörda. Väldigt märkligt att media hållt käft om detta. Rubrikerna skriver sig ju nästan själva... "MANNEN PÅ TAKET" osv.
Citera
2019-04-17, 21:07
Citat:
Vad gör du här?

Du tillför ingenting.

Jag har ju skapat en egen teori.

Det är så jädra typiskt av får som dig att försöka få bort andra, bara för att de sticker ut.

Att du inte skäms.

Jag har mina två huvudspår som jag redan redogjort för längre bak i tråden om du nu inte orkat bläddra.

1. Mossad som pysslar med något sorts Kabbala fuffens nu inför påsken. Det känns knappast som en slump att Al-Aqsa moskèn i Jerusalem brinner samma kväll som Notre Dame liksom.

2. PR-trick utav Macron för att "ena" landet och avleda från gula västarna.

Har ju lite mer relevans för denna tråd än ditt trollande i alla fall.
Citera
2019-04-17, 21:42
Medlem
Jag trodde det va en musseman först.
Men dom skryter gärna om vad dom har gjort. Och i det här fallet har vi inte hört något.
Därav tror jag inte på att det är en musseman.

Jag tror det är en fransman som varit där uppe och hållt på med parkour.
Satt sig ner för att äta en baguette. Efter det har han tänt en cigg som han senare slängt.
Och den hamnade i en terpentindunk och då startade branden
Citera
2019-04-17, 21:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
https://thewest.com.au/news/disaster...ng-b881171515z

Är inte det lite suspekt tycker du?

Samma larm som jag skrev om tidigare alltså. Det är väl snarare ett tecken på en helt normalt utvecklad brand som drog igång larmet redan innan branden syntes.. Vad är det som är suspekt? Vax ör alternativet? - att en mordbrännare skulle dragit igång brandlarmet och sen väntat 20 minuter innan han fjutta eld ordentligt?
Citera
2019-04-17, 21:45
Medlem
Scrapers avatar
Grejen med klippen av farbröderna på taket/ställningen är att de egentligen inte hör till någon "alternativ teori". Snarare så är det det närmaste vi hittills kommit en rationell förklaring till vad som hänt. Klippen visar ju vad som faktiskt händer på platsen där branden startade strax efter, och det är väl rimligt att misstänka att farbröderna är inblandade oavsett om det är en olycka eller ett attentat?
Citera
2019-04-17, 21:46
Citat:
Händelser kan användas. Det är inte samma sak som att de är skapade av samma människor.

Sant. Men det kom lägligt nu för Macron det här beroende på hur man ser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in