2019-04-15, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Tydligen under golvet hos frissan!

Text Folkbladet! Det är inte bekräftat vad som har exploderat. Men enligt flera personer som Folkbladet träffar ska det ha varit en bomb som troligtvis hade satts fast i taket i källaren under Guldsaxen.

– Den har sprängt bort golvet, jag har själv sett hålet, det var en halvmeter i diameter, säger en person till Folkbladet.
Vart bomben satt är väl helt oväsentligt eller?🙄.. Svartingar vill väl uppenbart inte synas på kamera.. Finns det inte laglig kamera på gatan, så har alltid svartingar kameror överallt,så är det bara... Svartingar är experter på kameror och teknik!..
Citera
2019-04-15, 00:05
Medlem
Var nyss ett gäng (motstridiga uppgifter på appen Jodel säger mellan 2-8) polisbilar utanför lokalen. Ska ha kommit rök från frisersalongen.
Citera
2019-04-15, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliciez
Var nyss ett gäng (motstridiga uppgifter på appen Jodel säger mellan 2-8) polisbilar utanför lokalen. Ska ha kommit rök från frisersalongen.

Det är varken polisbilar eller rök där nu åtminstone. De har en väktare på plats hela natten. Trevlig snubbe. Snackade med honom i säkert en timma tidigare under kvällen.
Citera
2019-04-15, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
verkar varit enskild firma förut syfte Hårvård
https://www.allabolag.se/840802PLPH/abuhameed-jaafar-abdulelah-majeed

aktiebolag sedan feb 2019
https://www.allabolag.se/5591950224/200-salong-aktiebolag

han själv (vice VD) och hans polare (VD) e skrivna i samma bostad (med två andra, alla arabnamn), kanske driver salong med pojkvännen? frisör ... båda dyker upp på mrkoll.se

Sen har vi denne J*n Gunn*r Fern*ndo Pettersson som sitter i styrelsen för salongen o sitter i många styrelser med invandrare/araber. bra om han lär dem sköta affärer ... men han tjänar stora pengar på araber också. Hemma i hans hus är 18 personer skrivna, 14 heter något arabiskt, det ser tillbyggt ut på satellit. Hyr ut rum dyrt, har annonser på blocket o så: https://www.blocket.se/ostergotland/Bostad_1_rum_ledigt_direkt_83476333.htm?ca=14&w=1
Gör han som enskild firma verkar det som, Hamodi bostad och försäljning (stugbyverksamhet)
https://www.allabolag.se/710306MQKD/hamodi-bostad-och-forsaljning

😲 FERNANDO? Det heter snubben som har restaurangen La Uva några butiker från Guldsaxen.
Citera
2019-04-15, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"Fernando", känns lite zigenar-varning på det.
Fernando heter snubben som har La Uva, granne med Guldsaxen.
Citera
2019-04-15, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Frisörsalongen startades i feb 2019 och verkar ha en person i styrelsen som är verksam i flera företag som är nystartande...

J*n Gunn*r Pettersson *a

200 salong AB

https://www.allabolag.se/bolagslista/jan-gunnar-fernando-pettersson/7b93c580d74427f4e633f72f1eca5959

Guldsaxen? Nejnej den här funnits flera år. Alltid fullsmockad med mörka män som klippt dig eller bara hängt där. I mitt jobb har vi alltid haft stora problem med dom.
Citera
2019-04-15, 09:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninemile
I mitt jobb har vi alltid haft stora problem med dom.
Vad har ni då haft för problem?
Citera
2019-04-15, 12:10
Medlem
Apropå att ha många skrivna hos sig.
Jag är godeman och förvaltare söker man på mig ser det också ut som att det är flera med utländska namn som "bor" hos mig.
INGEN av dem bor hos mig men har särskild postadress till mig.
Citera
2019-04-15, 14:25
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 011jenny
Apropå att ha många skrivna hos sig.
Jag är godeman och förvaltare söker man på mig ser det också ut som att det är flera med utländska namn som "bor" hos mig.
INGEN av dem bor hos mig men har särskild postadress till mig.
Det låter som ett bedrägeriupplägg! Asylsökare får tydligen mer bidrag om de lyckas folkbokföra sig på en vanlig adress. Normalt är det kriminella babbar som erbjuder denna sevice. Hur mycket får de betala dig för att få bokföra sig hos dig?
Citera
2019-04-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det låter som ett bedrägeriupplägg! Asylsökare får tydligen mer bidrag om de lyckas folkbokföra sig på en vanlig adress. Normalt är det kriminella babbar som erbjuder denna sevice. Hur mycket får de betala dig för att få bokföra sig hos dig?

Det är inget bedrägeriupplägg.
Jag hade tre personer som hade särskild postadress till mig.
Svenska ungdomar som behöver hjälp av samhället.

Att ha särskild postadress är inte det samma som folkbokföringsadress.

När man är förvaltare eller godman så begär man att all post ska komma hem till den som är just förvaltare eller godman.

Och det är för att viktig post inte skall komma bort då de som behöver den hjälpen oftast inte har så pass bra koll på sig själva och bara kastar sina brev eller låter de vara oöppnade vilken renderar i krav som kanske tillslut går till KFM.

Eller att viktiga möten inte blir av då de skiter att öppna post.

Man kan ha både en folkbokföringsadress och en särskild postadress. Om man av någon anledning till exempel vill ha sin post till en annan adress än till sin folkbokföringsadress kan man anmäla särskild postadress till Skatteverket. Särskild postadress benämns ofta som särskild adress i dagligt tal.
Citera
2019-04-15, 14:40
Medlem
Tänk om det ändå kunde vara lite komik i detta sprängdåd.

Några har sålt sina uppgifter om den gamla guldbutiken och hur man tar sig in i den genom golvet.

Nu så kommer Knoll och Tott ut från kåken och kollar på sina gamla papper och ska göra kuppen.

De tar sig genom källaren in under "Guldsmeden" placerar bomben som är alltför kraftig och inser sedan efter smällen att det enda av värde var hårvårdsprodukter.
Citera
2019-04-15, 16:24
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pop
Man kan ha både en folkbokföringsadress och en särskild postadress. Om man av någon anledning till exempel vill ha sin post till en annan adress än till sin folkbokföringsadress kan man anmäla särskild postadress till Skatteverket. Särskild postadress benämns ofta som särskild adress i dagligt tal.

19 pers är folkbokförda i Janne Fernandos hus (han kallar sig så ibland) enl Ratist som oxå visar Särskild adress om sån finns. Några har särksilld adress på annat ställe. Kanske finns en del som bara har särskild adress i huset men 19 är folkbokförda, o 14 e araber. den med hårsalongen bor inte där, han har egen lght i stan

om alla bor där vet man väl inte men killen har ju stugby registrerad o annonserar om rum i huset, t.ex. 12 kvm eget rum för 4635 i månaden
har ju skrivit om detta förut:
(FB) Explosion i butikslokal, Norrköping 2019-04-14

möjligt Jan Fernando får invandrare i jobb o bostad, bra i så fall. hoppas han skattar för sina hyresvinster ... här hjälpte han invandrare rekrytera till sin firma:
https://vakanser.se/jobb/bokforingsassistent+22/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in