2019-04-14, 15:33
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Han har en stugby oxå på tomten, o hyresgästerna har inte svenskklingande namn precis.

https://www.merinfo.se/search?ae6=L%C3%B6vbergsv%C3%A4gen%2010&ae4=Norrk% C3%B6ping&d=p

Han har alltså 17 st araber boende hos sig !!! samt en 84 årig tant
Citera
2019-04-14, 15:48
Medlem
Icarealots avatar
[quote=meas19|67312004]Guldsaxen har adress Gamla Rådstugegatan 52 och Citymobil ligger i hörnet sedan mars månad.

Ja jag ser det nu på bilderna. Antar att den lokalen på S:t Persgatan är ihopbyggd med lokalen på Gamla Rådstugugatan numera. Ingången till Guldsaxen ligger ju iaf på S:t Persgatan men varför dom har adress Gamla Rådstugugatan 52 är lite konstigt.
Citera
2019-04-14, 15:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Jan Gunnar är ett taget namn.
"Fernando", känns lite zigenar-varning på det.
Citera
2019-04-14, 15:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Han har alltså 17 st araber boende hos sig !!! samt en 84 årig tant
Nog hans morsa.
Citera
2019-04-14, 17:06
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Jan Gunnar är ett taget namn.

Hur kan man ta "Jan Gunnar" frivilligt! Fick han en epa-traktor på köpet?
Citera
2019-04-14, 17:50
Medlem
Kollade precis ner i Guldsaxen och såg att det är ett stort hål i golvet: https://i.imgur.com/MkVksJU.jpg

Måste varit en rejäl pjäs de satte dit.
Citera
2019-04-14, 17:51
Medlem
.king.kong.s avatar
Förstår inte varför media skriver guldbutik. Är väll uppenbart att det är Guldsaxen, en frisörsalong där man kan klippa sig för 150 kronor, som har blivit bombad? Eller missar jag något?

Intressant också att ingen ännu nämnt den skadegörelse som inträffade natten mellan fredag och lördag mot en annan frisörsalong på samma gata.
I fredagsnatt var jag och många andra på fest i en korridor på studentboendet Dalkarlen på ST Persgatan. Plötsligt hörde vi en ruta krossas utanför, vi tittade ut och såg en maskerad person krossa samtliga rutor på salongen. Han sprang sedan ner mot Kvarngatan via den gamla trappan (som nu byggs om) mellan Dalkarlen och det nya huset. Några av oss, dock inte jag, gick ut och pratade med polisen och berättade vad vi hade sett.

Salongen i fråga heter just nu "Elitens Salong". För bara några månader sedan låg där en annan salong som hette Salong Versace och innan dess låg där en mysko svartklubb där det mest hängde utomeuropeiska män.

Alltså två salonger som blir attackerade på samma gata, på samma dygn. Samband?

Elitens Salong på instagram. Finns inte så mycket mer info om den på nätet vad jag kan se.

https://www.corren.se/nyheter/nattlig-skadegorelse-pa-frisersalong-om5992747.aspx
Citat:
Nattlig skadegörelse på frisersalong

NORRKÖPING
En person krossade flera rutor och sprang från platsen.
Alexander Nyrinder 03:58 | 2019-04-13

Det var strax efter klockan 02.00 under natten mot lördagen som samtal inkom till polisen om att det small på S:t Persgatan i Norrköping.

– En person hade slagit sönder ett antal fönsterrutor till en frisersalong och sedan sprungit från platsen, säger Torbjörn Lindqvist, vakthavande befäl i polisregion Öst.

Flera patruller skickades tillsammans med hund till S.t Persgatan för att undersöka området, men ingen misstänkt gärningsman har anträffats.
Citera
2019-04-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .king.kong.
Förstår inte varför media skriver guldbutik. Är väll uppenbart att det är Guldsaxen, en frisörsalong där man kan klippa sig för 150 kronor, som har blivit bombad? Eller missar jag något?

Intressant också att ingen ännu nämnt den skadegörelse som inträffade natten mellan fredag och lördag mot en annan frisörsalong på samma gata.
I fredagsnatt var jag och många andra på fest i en korridor på studentboendet Dalkarlen på ST Persgatan. Plötsligt hörde vi en ruta krossas utanför, vi tittade ut och såg en maskerad person krossa samtliga rutor på salongen. Han sprang sedan ner mot Kvarngatan via den gamla trappan (som nu byggs om) mellan Dalkarlen och det nya huset. Några av oss, dock inte jag, gick ut och pratade med polisen och berättade vad vi hade sett.

Salongen i fråga heter just nu "Elitens Salong". För bara några månader sedan låg där en annan salong som hette Salong Versace och innan dess låg där en mysko svartklubb där det mest hängde utomeuropeiska män.

Alltså två salonger som blir attackerade på samma gata, på samma dygn. Samband?

Elitens Salong på instagram. Finns inte så mycket mer info om den på nätet vad jag kan se.

https://www.corren.se/nyheter/nattlig-skadegorelse-pa-frisersalong-om5992747.aspx

Knappast en slump. Någon som ogillar att flera etablerat sig eller rör det sig om betalning av något slag som inte gjorts?

Saxens ägare sa kanske fuck you och fick en bomb på posten som svar.

Ja denne "Gunnar" verkar också intressant ur olika aspekter.

Och all denna smörja har vi, återigen, tackvare den så generösa invandringspolitiken.

Fan Peking är inte vad det en gång var. Å andra sifan, ser det ju samma lika ut på alla håll, berikningen gör sig dagligen påmind, oavsett stad.
Citera
2019-04-14, 22:01
Medlem
Märklig historia detta...Men allt är möjligt i Sverige år 2019.. En teori om som kan vara rätt eller fel vem vet..
Vissa svartskallar får uppehållstillstånd får etablera sig i Sverige... Landet man kommer i från, handlar det om att överlevnad.. Grov brottslighet är en del av vardagen.. Bara för att man åkt på ett flyg så ändrar sig inte människor glöm det!.. I detta fallet så startades en frisör salong.. I vilket syfte?... Jo genom frisörsalongen kan man få in mer svartskallar.. Hur då undrar många?.. Genom att man erbjuder en svarting arbete i Sverige så får svartingen komma hit o jobba.. På myndigheter i Sverige sitter det många underutvecklade idioter som inte förstår något,det är enkelt.. För detta så betalar svartingarna mycket pengar ex 200000-300000kr /st..
Sen kommer dom hit och får jobba gratis i 1-2år.. Pengarna bara dunkar in i kassan, då kan man lätt ta 150-200/kr per klippning.. Svartingarna bor oftast alla tillsammans i en lägenhet eller källare.. Dom smarta svarting ägarna ger dom ex 5% i aktier(bolaget är bara skit,En mjölk ko).. Ifall dom skulle granskas av skatteverket, vilket sällan görs. Eftersom svartingar åker räkmacka på Svenska samhället..Genom deras verksamhet kommer annan brottslighet narkotikan då dessa lägre stående varelser inte skyr några medel för att tjäna pengar.. Kolla själv många som har flera salonger.. Trotts dom är med på exempelvis Facebook eller tidning med sin( personal).. Är det bara 1 eller 2 som är anställda i bolaget(betalar skatt)... Detta blundar skatteverket för... Karlstad, värmland är ett praktexempel på hur dessa arbjävlar driver företag..
Feta bilar,hus, hyreshus.. Narkotika som flödar.. Men inget händer... Av dessa konstiga affärer kan det lätt bli att salonger sprängs!.. Men Khatia har väl bara vild fantasi och är sur över samhället som vanligt eller?..
Om det finns någon snut med lite hjärna,kanske man borde lyssna lite på mig och kolla upp det Khatia skriver!.
Senast redigerad av Khatia 2019-04-14 kl. 22:03.
Citera
2019-04-14, 22:33
Medlem
En riktig direktör är kopplad till detta oxå😂😂... Jävlar vad araber herrn har på sin adress😂.. Kan det vara en svettig halvalkoliserad målvakt 😂😂.. Eller bara en vanlig liten bedragare, som börjart jobba med araber🤔😂😂?... Borde inte vara så svårt att reda ut detta fallet för farbror blå😂👍....
Men som vanligt kommer utredarna åka på konstiga villåspår eftersom vi pratar om svartingar🤣🤣...
Citera
2019-04-14, 22:34
Medlem
Redas avatar
Det var på håret att man hade klippt någon med den bomben!
Citera
2019-04-14, 23:33
Medlem
meas19s avatar
Tydligen under golvet hos frissan!

Text Folkbladet! Det är inte bekräftat vad som har exploderat. Men enligt flera personer som Folkbladet träffar ska det ha varit en bomb som troligtvis hade satts fast i taket i källaren under Guldsaxen.

– Den har sprängt bort golvet, jag har själv sett hålet, det var en halvmeter i diameter, säger en person till Folkbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in