Förstår inte varför media skriver guldbutik. Är väll uppenbart att det är Guldsaxen, en frisörsalong där man kan klippa sig för 150 kronor, som har blivit bombad? Eller missar jag något?
Intressant också att ingen ännu nämnt den skadegörelse som inträffade natten mellan fredag och lördag mot en annan frisörsalong på samma gata.
I fredagsnatt var jag och många andra på fest i en korridor på studentboendet Dalkarlen på ST Persgatan. Plötsligt hörde vi en ruta krossas utanför, vi tittade ut och såg en maskerad person krossa samtliga rutor på salongen. Han sprang sedan ner mot Kvarngatan via den gamla trappan (som nu byggs om) mellan Dalkarlen och det nya huset. Några av oss, dock inte jag, gick ut och pratade med polisen och berättade vad vi hade sett.
Salongen i fråga heter just nu "Elitens Salong". För bara några månader sedan låg där en annan salong som hette Salong Versace och innan dess låg där en mysko svartklubb där det mest hängde utomeuropeiska män.
Alltså två salonger som blir attackerade på samma gata, på samma dygn. Samband?
Elitens Salong på instagram. Finns inte så mycket mer info om den på nätet
vad jag kan se.
https://www.corren.se/nyheter/nattlig-skadegorelse-pa-frisersalong-om5992747.aspx
Citat:
Nattlig skadegörelse på frisersalong
NORRKÖPING
En person krossade flera rutor och sprang från platsen.
Alexander Nyrinder 03:58 | 2019-04-13
Det var strax efter klockan 02.00 under natten mot lördagen som samtal inkom till polisen om att det small på S:t Persgatan i Norrköping.
– En person hade slagit sönder ett antal fönsterrutor till en frisersalong och sedan sprungit från platsen, säger Torbjörn Lindqvist, vakthavande befäl i polisregion Öst.
Flera patruller skickades tillsammans med hund till S.t Persgatan för att undersöka området, men ingen misstänkt gärningsman har anträffats.