2019-04-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veiyas
Bor I Norrköping sedan två år nu. Runt universitet och utmed strömmen i centrala staden är det fina områden. Resten är 50/50 White trash och babbar. Det är alltid många polispatruller ute och varje lokal (gym, badhus, universitet) verkar ha patrullerande väktare under öppettiderna. Inte en bra stad om du vill slippa multikulti, då gäller Danderyd och liknande. Det är ingenting som stör mig, staden är även otroligt fin och unikt byggd runt strömmen!

Just det du beskriver tycker jag gör det hela ännu mer deprimerande. Jag kan inte komma på något annat ställe i Sverige där man tydligare får känslan av att det bästa har varit. I Norrköping är allt bra historia och merparten av allt nytt är skräp. Norrköping(kommunen) är dock också rejält skiktad. Etablerade samhällsmedborgare verkar i allt större utsträckning söka sig ut mot Lindö/Vikbolandet/Kolmården.
Man verkar emellertid ha lyckats med "integrationen" i innerstaden då merparten av den nuförtiden verkar vara som det heter "socialt belastad".
Den sista meningen är sarkasm, för tydlighetens skull.

Tillägg. Norrköping är dock intressant som väldigt "långt framme" i denna utveckling. Redan för flera, flera år sedan var det i SD:s lokala styrelse ett flertal "invandrare". Och det svenska majoritetssamhället fattade ingenting. Verkar i stor utsträckning fortfarande inte göra det.
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2019-04-14 kl. 11:49.
Citera
2019-04-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bistrofyllot
Frisörsalongen hade redan delvis provisoriska rutor (Någonting dittejpat) då någon hade varit framme och smashat några rutor häromdagen.

Ja då ökar ju chansen att ngn utifrån begått detta definitivt. Till exempel via inkastande av ngt explosivt genom knapphändigt täckta hål i rutorna.

Borde vara ett samband mellan krossade rutor tidigare och denna explosion. Ngn är arg .
Citera
2019-04-14, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veiyas
Bor I Norrköping sedan två år nu. Runt universitet och utmed strömmen i centrala staden är det fina områden. Resten är 50/50 White trash och babbar. Det är alltid många polispatruller ute och varje lokal (gym, badhus, universitet) verkar ha patrullerande väktare under öppettiderna. Inte en bra stad om du vill slippa multikulti, då gäller Danderyd och liknande. Det är ingenting som stör mig, staden är även otroligt fin och unikt byggd runt strömmen!

Tja... du missar många områden, Lindö är inte direkt ofint exempelvis.
Citera
2019-04-14, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Och han verkar vara sambo med

M*lik Hag Osm*n (29)
Sh*ymaa H*ydar (25)
*hmed As*ad *li Ali (25)
* a

Kanske lite OT men *hmed As*ad *li Ali finns också på Lexbase.
Citera
2019-04-14, 12:07
Medlem
meas19s avatar
Frisörsalongen startades i feb 2019 och verkar ha en person i styrelsen som är verksam i flera företag som är nystartande...

J*n Gunn*r Pettersson *a

200 salong AB

https://www.allabolag.se/bolagslista/jan-gunnar-fernando-pettersson/7b93c580d74427f4e633f72f1eca5959
Senast redigerad av meas19 2019-04-14 kl. 12:11.
Citera
2019-04-14, 12:18
Medlem
ImTheMans avatar
hmm, hade det varit ett annat land hade jag gissat på gas av förödelsen på bilderna att döma. men vi är ju rätt förskonade från sånt här.
Citera
2019-04-14, 12:19
Medlem
Icarealots avatar
Gamla Rådstugugatan 52 (som nämnde person står som bolagsman i) är inte där Guldsaxen ligger för den salongen ligger på S:t Persgatan. G:a Rådstugugatan 52 är gamla Guldsmedjans lokal och kanske skulle det öppnas en ny frisörsalong där eftersom Jafars verksamhet är frisörverksamhet? Konkurrens ville någon inte ha kanske......
Citera
2019-04-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Frisörsalongen startades i feb 2019 och verkar ha en person i styrelsen som är verksam i flera företag som är nystartande...

J*n Gunn*r Pettersson *a

200 salong AB

https://www.allabolag.se/bolagslista/jan-gunnar-fernando-pettersson/7b93c580d74427f4e633f72f1eca5959

Ska poängtera att frisörsalongen har funnits där bra mycket längre än Februari 2019.

Här är en bild från 2017: https://goo.gl/maps/k1ofoCwVp1x

Deras Facebook-sida (https://www.facebook.com/guldsaxen/) postade första gången i September 2016.
Citera
2019-04-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
En kompis till mig som bor en bit bort på gatan hade sett två vita killar smyga utanför guldbutiken 04.00 på morgonen... Han tänkte inte mer på det men sen en liten stund efter hördes en jäkla smäll. Vad tror vi, kan det ha nånting med saken att göra? Han såg inga ansiktsdetaljer och tänkte inte på kläderna, det enda han såg var att killarna var vita till 99% etniska svenskar.
Ligger nog nära till hands att HA har ett finger med. De flesta invandrargängen är desarmerade men nassarna inom HA är nog de enda som håller på med sådant. Beskyddarverksamhet ör deras specialitet.
Citera
2019-04-14, 12:35
Medlem
Taklampsfots avatar
Jävlar! Vilken smäll. Det känns som att dom har blivit pressade på cash men inte gett efter.

Jag ska tänka efter om det är i en sådan stad jag vill bo. Tack för infon ang segregationen.
Citera
2019-04-14, 12:35
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bistrofyllot
Frisörsalongen hade redan delvis provisoriska rutor (Någonting dittejpat) då någon hade varit framme och smashat några rutor häromdagen.

Men, ja, det utesluter väl inte att de förvarade explosiva varor där inne.

Var rutorna smashade så att det var öppet in i lokalen eller var de misslyckat smashade. Om de inte var trasiga häromdagen kan det tänkas att samma förövare återvänt idag, fått hål och kastat in bomben.
Citera
2019-04-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Var rutorna smashade så att det var öppet in i lokalen eller var de misslyckat smashade. Om de inte var trasiga häromdagen kan det tänkas att samma förövare återvänt idag, fått hål och kastat in bomben.

Ärligt talat var det inget jag tänkte på. Observerade bara att det satt sån här Securitas-tejp på fönstren häromdagen när jag klev ut genom porten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in