Citat:
Ursprungligen postat av
veiyas
Bor I Norrköping sedan två år nu. Runt universitet och utmed strömmen i centrala staden är det fina områden. Resten är 50/50 White trash och babbar. Det är alltid många polispatruller ute och varje lokal (gym, badhus, universitet) verkar ha patrullerande väktare under öppettiderna. Inte en bra stad om du vill slippa multikulti, då gäller Danderyd och liknande. Det är ingenting som stör mig, staden är även otroligt fin och unikt byggd runt strömmen!
Just det du beskriver tycker jag gör det hela ännu mer deprimerande. Jag kan inte komma på något annat ställe i Sverige där man tydligare får känslan av att det bästa har varit. I Norrköping är allt bra historia och merparten av allt nytt är skräp. Norrköping(kommunen) är dock också rejält skiktad. Etablerade samhällsmedborgare verkar i allt större utsträckning söka sig ut mot Lindö/Vikbolandet/Kolmården.
Man verkar emellertid ha lyckats med "integrationen" i innerstaden då merparten av den nuförtiden verkar vara som det heter "socialt belastad".
Den sista meningen är sarkasm, för tydlighetens skull.
Tillägg. Norrköping är dock intressant som väldigt "långt framme" i denna utveckling. Redan för flera, flera år sedan var det i SD:s lokala styrelse ett flertal "invandrare". Och det svenska majoritetssamhället fattade ingenting. Verkar i stor utsträckning fortfarande inte göra det.