Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-04-13, 19:22
  #1
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Hej!

Har börjat på ett arbete där jag har extremt mycket dötid. Netflix, mobilspel och youtube är kul till en gräns och jag har fått viss tristess över detta det senaste.

Tänkt att jag skall skaffa mig en hobby på arbetstid som kan dra in lite pengar istället för konstant prokrastinering.

Kollat runt och läst om kuvertering, bloggande, hemsida med affiliates, Amazon mTurk, dropshipping och nu det senaste kollat om man ska gå en kurs i bokföring och sitta med redovisning men man kanske behöver licens för det?

Alla förslag är varmt välkomna!
MVH!
Citera
2019-04-13, 19:27
  #2
Medlem
Programmering och översättning är några jobb som går att utföra online.
Citera
2019-04-13, 20:28
  #3
Medlem
Runka i smyg så ingen ser.
Citera
2019-04-13, 20:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyselektrikern
Runka i smyg så ingen ser.

Hur får man in pengar på det?
Citera
2019-04-13, 21:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort
Hur får man in pengar på det?

Camshow?
Citera
2019-04-13, 21:09
  #6
Medlem
Sälj grejor på Tradera är en sak du kan göra. Du måste dock känna till din nisch.
Citera
2019-04-13, 21:29
  #7
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort
Programmering och översättning är några jobb som går att utföra online.

Inte direkt något jag kan.. Är varken grammatiskt kunnig eller har något erfarenhet av programmering.

MVH
Citera
2019-04-13, 21:29
  #8
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Sälj grejor på Tradera är en sak du kan göra. Du måste dock känna till din nisch.

Har sålt av väldigt mycket av mina egna grejer där och på blocket med det är inte det du menar?

MVH
Citera
2019-04-13, 21:32
  #9
Medlem
Aktier?
Citera
2019-04-13, 21:36
  #10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Hej!

Har börjat på ett arbete där jag har extremt mycket dötid. Netflix, mobilspel och youtube är kul till en gräns och jag har fått viss tristess över detta det senaste.

Tänkt att jag skall skaffa mig en hobby på arbetstid som kan dra in lite pengar istället för konstant prokrastinering.

Kollat runt och läst om kuvertering, bloggande, hemsida med affiliates, Amazon mTurk, dropshipping och nu det senaste kollat om man ska gå en kurs i bokföring och sitta med redovisning men man kanske behöver licens för det?

Alla förslag är varmt välkomna!
MVH!

Undvik bara att göra din "bisyssla" på jobbdatorn/företagets uppkoppling. Där kan/kommer du så att säga "åka fast". Använd BYOD i sådant fall. Med egen uppkoppling.
Citera
2019-04-13, 21:58
  #11
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Undvik bara att göra din "bisyssla" på jobbdatorn/företagets uppkoppling. Där kan/kommer du så att säga "åka fast". Använd BYOD i sådant fall. Med egen uppkoppling.

Har med mig min egna laptop så det är inga problem!

MVH
Citera
2019-04-13, 21:59
  #12
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Aktier?

Handlat med aktier i flera år, sparar och investerar i utdelningsaktier varje månad.

MVH
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback