Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-04-13, 00:47
Medlem
Hej, när är man egentligen "tillsammans"? Visst man kan ju prata om det så klart, men det vore lite intressant att höra vad ni tycker rent allmänt? Träffade en tjej för drygt en vecka sedan via nätdejting och vi har haft 4 dejter där allt flutit på väldigt bra med mer och mer närhet varje gång. Långa samtal på kvällarna i telefon och SMS på dagarna.

Vi har båda sagt att vi känner oss så lyckliga att vi träffat varandra och att allt känns så bra, men när kan man egentligen anse att man är ihop? Det känns ju lite "cheesy" att fråga som en jävla fjortis (vi är 40+). Men jag kan ju säga att jag redan stängt ner mitt konto på datingsidan och jag satsar enbart på henne. Jag tror hon känner lika dant.

Det har gått väldigt fort, men allt känns så himla rätt
Citera
2019-04-13, 00:50
Medlem
Musvilkenmusens avatar
När hon tar för givet att ni ska ses.
Citera
2019-04-13, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musvilkenmusen
När hon tar för givet att ni ska ses.

Bara när hon tar för givet att vi ska ses? Det vet jag ju dessutom inte om hon gör
Citera
2019-04-13, 02:07
Medlem
jjujjus avatar
Om det fortsätter såhär i 2 månader till så är ni förmodligen tillsammans, du kommer känna av det när det är officiellt.. nu är det för tidigt och mycket kan hända liksom, man kan bli förälskad fort men också så kan förälskelsen svalna och rinna ut i sanden...
Citera
2019-04-13, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Om det fortsätter såhär i 2 månader till så är ni förmodligen tillsammans, du kommer känna av det när det är officiellt.. nu är det för tidigt och mycket kan hända liksom, man kan bli förälskad fort men också så kan förälskelsen svalna och rinna ut i sanden...

bra synpunkter, tack. jag tror också det måste gå mer tid innan man kan säga att man är ihop. Mycket kan hända.
Citera
2019-04-13, 02:17
Bannlyst
Menar inte att låta bitchig nu men du är 40+ och vet inte detta? Får man fråga hur det kommer sig?

Skulle väl gissa på när det gått några månader är det ett safe bet.
Citera
2019-04-13, 02:22
Medlem
Har ni legat, så definitivt?! Men annars så prata med varandra. Säg att du tar allvarligt på er relation och vill utveckla den.
Citera
2019-04-13, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Menar inte att låta bitchig nu men du är 40+ och vet inte detta? Får man fråga hur det kommer sig?

Skulle väl gissa på när det gått några månader är det ett safe bet.

Haha jag förstår hur du tänker. Alltså allt känns ju som att vi är ett par, men vi har ju bara träffats typ 4 gånger. Det är dessutom väldigt kort tid, bara typ 1,5 vecka. Kommer givetvis att klargöra detta med henne när det gått lite längre tid, om det inte innan dess blivit helt obvious. Det var mest bara att jag började flumma lite nu på kvässkvisten, kul att höra vad andra anser osov.
Citera
2019-04-13, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Har ni legat, så definitivt?! Men annars så prata med varandra. Säg att du tar allvarligt på er relation och vill utveckla den.

Vi skulle garanterat gjort det men barn i hemmet satte stopp... Nästa date är bättre förberedd... Att vi ser seriöst på detta är redan klargjort från bådas håll.
Citera
2019-04-13, 02:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Hej, när är man egentligen "tillsammans"? Visst man kan ju prata om det så klart, men det vore lite intressant att höra vad ni tycker rent allmänt? Träffade en tjej för drygt en vecka sedan via nätdejting och vi har haft 4 dejter där allt flutit på väldigt bra med mer och mer närhet varje gång. Långa samtal på kvällarna i telefon och SMS på dagarna.

Vi har båda sagt att vi känner oss så lyckliga att vi träffat varandra och att allt känns så bra, men när kan man egentligen anse att man är ihop? Det känns ju lite "cheesy" att fråga som en jävla fjortis (vi är 40+). Men jag kan ju säga att jag redan stängt ner mitt konto på datingsidan och jag satsar enbart på henne. Jag tror hon känner lika dant.

Det har gått väldigt fort, men allt känns så himla rätt

Det där låter bra och inte minst trevligt för dig.

Meddela henne att du stängt ditt konto och att du vill att nu är det ni två som gäller.

Kvinnor gillar män som är bestämda på ett positivt och bra sätt. Vela inte med andra ord!
Citera
2019-04-13, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det där låter bra och inte minst trevligt för dig.

Meddela henne att du stängt ditt konto och att du vill att nu är det ni två som gäller.

Kvinnor gillar män som är bestämda på ett positivt och bra sätt. Vela inte med andra ord!

ja jag hade tänkt göra det när vi ses nästa gång
Citera
2019-04-13, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Haha jag förstår hur du tänker. Alltså allt känns ju som att vi är ett par, men vi har ju bara träffats typ 4 gånger. Det är dessutom väldigt kort tid, bara typ 1,5 vecka. Kommer givetvis att klargöra detta med henne när det gått lite längre tid, om det inte innan dess blivit helt obvious. Det var mest bara att jag började flumma lite nu på kvässkvisten, kul att höra vad andra anser osov.
Aha, då fattar jag! Tänkte det nog var något sådant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in